همایش ایثارگران نیروی زمینی ارتش در مشهد پایان یافت

مشهد- ایرنا- هشتاد و سومین همایش ایثارگران نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران پس از پنج روز میزبانی قرارگاه منطقه ای نیروی زمینی در شمال شرق کشور روز دوشنبه طی مراسمی در مشهد پایان یافت.

فرمانده قرارگاه منطقه ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش در مراسم پایانی این همایش در مشهد با تبریک دهه مبارک فجر گفت: ارتشیان در دوران رژیم شاهنشاهی حامی انقلاب و گوش به فرمان امام راحل(ره) بودند و شهیدان شیرودی، صیادشیرازی، فلاحی و دیگر شهدای بزرگوار در مسیر پیروزی انقلاب و سقوط رژیم تلاش بسیاری کردند.

امیر سرتیپ دوم ستاد رضا آذریان افزود: نخستین شهدای انقلاب و پس از آن از ارتش بودند و اوج درخشش ارتشیان در دوران هشت سال دفاع مقدس بود که به فرموده امام خمینی(ره) ارتشیان در نوک پیکان نبرد با دشمن تا به دندان مسلح بودند.

وی با اشاره به حضور میلیونی مردم در تشییع پیکرهای پاک شهیدان سلیمانی، ابومهدی مهندس و دیگر شهدای مقاومت ادامه داد: این حضور میلیونی نشانه بارزی از آگاهی ملت بصیر و ولایت‌مدار ایران اسلامی است و ملت شریف نیز همواره قدردان خون‌های پاک شهدای والامقام خود هستند.

نماینده ایثارگران نیروی زمینی محوری ارتش هم در این مراسم گفت:  ۵۰۰ نفر در قالب ۱۰۰ خانواده جانبازان و شهدا به مدت پنج روز در این همایش در مشهد حضور پیدا کردند.

 سرهنگ حمید رضا آذرنیا افزود: هر چند ماه یک بار همایش ایثارگران نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه نیروی زمینی ارتش ۴۸ هزار شهید و ۲۵۰ هزار جانباز تقدیم انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران کرده است ادامه داد: سالانه پنج هزار نفر از هزار خانواده این شهدا و جانبازان به سفر مشهد اعزام می شوند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha