مرزبانان آستارا خون اهدا کردند

۴ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۱:۰۷
کد خبر: 83761677
مرزبانان آستارا خون اهدا کردند

آستارا - ایرنا - جمعی از کارکنان و نیروهای هنگ مرزی آستارا به مناسبت هفته سلامت، در پایگاه انتقال خون این شهرستان ۲۰ واحد خون اهدا کردند.

فرمانده هنگ مرزی آستارا روز پنجشنبه در پایگاه انتقال خون این شهرستان گفت: امروز ۲۰ نفر از مرزبانان با اهدای خون به بیماران در ایام پیشگیری از بیماری کرونا، مسئولیت خود را در قبال امنیت و سلامت جامعه نشان دادند.

سرهنگ نوذر مرادی افزود: روز گذشته برای پیشگیری از شیوع کرونا ۲۱ بسته بهداشتی شامل ماسک، ژل و ماده ضدعفونی کننده را با همکاری سازمان مردم نهاد رنگین کمان زندگی، در روستاهای مرزی آستارا توزیع کردیم.

وی اظهار کرد: امنیت مرزها مثال زدنی است و مرزبانان بیدار آستارا با بهره گیری از امکانات و استحکامات دفاعی، در تقویت امنیت نوار مرزی این شهرستان عملکرد رضایت بخشی دارند.

پایگاه انتقال خون آستارا نیز با اعلام نیاز به فراورده های خونی، از علاقه مندان اهدای خون خواست همه روزه بجز ایام تعطیل از ساعت هشت تا ۱۳ به این پایگاه به نشانی خیابان گمرک، محوطه اورژانس قدیمی مراجعه کنند.

 هفته اول اردیبهشت، هفته سلامت است و ویروس کرونا جزو خانواده بزرگی از ویروس‌ها است و از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود و در معمولی‌ترین حالت، باعث سرماخوردگی می‌شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان "سارس" می‌شود که نشانه‌های ابتلا به آن تب، سرفه و تنگی نفس است.

این ویروس که این روزها نه تنها کشور ما بلکه بیش از ۲۰۰ کشور دنیا را درگیر کرده، از همان روزهای نخست گیلان را هم به شدت متاثر کرد و این خطه از جمله کانون های این بحران در کشور بود که از این محل هم خسارتهای سنگینی به آن و نیز اقشار آسیب پذیر و مشاغل مختلف وارد شد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب مرکز استان گیلان واقع شده است و با جمهوری آذربایجان ۳۸ کیلومتر مرز خشکی و ۱۵ کیلومتر مرز آبی دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha