۴ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۲:۲۱
کد خبر: 83761831
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 کرونا بیش از ۱۲۰ میلیارد ریال به بخش فرهنگ اردبیل خسارت زد

اردبیل - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: شیوع بیماری کرونا در ۲ ماه گذشته بیش از ۱۲۰ میلیارد ریال به بخش فرهنگ، هنر و رسانه این استان خسارت وارد کرده است.

ناصر اسحاقی روز پنجشنبه در آیین معارفه سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نیر افزود: برآورد میزان خسارت  وارده به اصحاب فرهنگ، هنر، نشر، سینما، رسانه، آموزشگاه‌ها، موسسات فرهنگی، هنری، چاپخانه ها، اهالی تئاتر، موسسات قرآنی و صنوف مرتبط با این اداره کل در حال پیگیری است.

وی بیان‌کرد: همان‌طور که بخش‌های خدماتی و تولیدی سراسر کشور از تعطیلی ناشی از ویروس کرونا دچار خسارت شده‌اند، حوزه فرهنگ و  هنر نیز متحمل آسیب‌های جدی شده و تقریبا همه بخش‌های این حوزه  از ۲ ماه پیش تعطیل شده‌اند.

فرماندار نیر هم در این جلسه گفت: این شهرستان با کمبود فضای فرهنگی و هنری مواجه بوده و برای ارتقای سرانه فرهنگی باید تلاش شود.

ابراهیم امامی افزود: فرهنگ زیربنای توسعه و از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده و مسوولیت این بخش باید ضمن اینکه خود در مقام عمل پایبند به مسائل فرهنگی و اخلاقی باشد، بتواند زمینه رشد و توسعه سایر بخش‌ها را نیز فراهم آورد.

او افزود: نگاه به مسائل فرهنگی باید به دور از سیاست‌زدگی بوده و فرهنگ بتواند در رفتارهای سیاسی و اجتماعی نیز تاثیر گذاشته و در مقام عمل در سطح جامعه نمود پیدا کند.

وی همچنین در جهت ارتقای فرهنگ منطقه بر استفاده از ظرفیت‌های مردمی بویژه انجمن‌ها و گروه‌های فرهنگی،  هنری و جلب مشارکت آن‌ها تاکید کرد.

در این جلسه با تقدیر از ولی عیدی، رحمان زمانی بعنوان سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نیر معرفی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha