جهادگران بسیج قزوین یک میلیون ماسک تولید کردند

قزوین – ایرنا - دبیر رزمایش کمک مومنانه و مسئول بسیج سازندگی استان قزوین گفت: جهادگران بسیجی استان از ابتدای طرح مقابله با کرونا یک میلیون ماسک تولید کرده و میان اقشار مختلف جامعه توزیع نمودند.

سرهنگ مهدی صادق پور روز پنجشنبه با اعلام این خبر افزود: نواحی و حوزه‌های سپاه‌ شهرستان‌های استان با شیوع ویروس کرونا و اعلام کمبود ماسک، تعداد ۴۵ کارگاه تولید ماسک را در سطح استان راه اندازی کردند.

وی افزود: این کارگاه‌ها با همت جهادگران بسیجی به ویژه خواهران در چند شیفت مشغول دوزندگی بودند و با تایید مراجع بهداشت درمان استان به تولید یک میلیون ماسک اقدام کردند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان قزوین گفت: از تعداد کل ماسک‌های تولید شده بیش از ۵۰۰ هزار ماسک میان موسسات خیریه و کودکان سرطانی، زندانیان،مددجویان بهزیستی، خانه سالمندان و درمانگاه‌ها و مراکز خدمات رسان توزیع شد و همچنین تعدادی در سطح شهرها و بخش‌ها با هماهنگی فرمانداران بین مردم توزیع گردید.

ویروس کرونا موسوم به «کوید ۱۹»  اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha