۲۲ خرداد ۱۳۹۹، ۱۷:۴۴
کد خبرنگار: 1796
کد خبر: 83818534
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جوانان باید ظرفیت‌های توسعه قزوین را شناسایی کنند

قزوین - ایرنا - استاندار قزوین گفت: امروز جوانان باید ظرفیت‌های توسعه استان و کشور را شناسایی کنند و برای موضوعات و معضلات اجتماعی مانند ازدواج، مسکن و مسائل فرهنگی راهکار ارائه دهند.

هدایت الله جمالی پور روز پنجشنبه در دیدار اعضای مجمع جوانان استان قزوین، افزود: هیچ مدیری از کمک کردن امتناع نمی‌کند، اما این جوان است که باید شیوه مطالبه گری خود را تغییر دهد تا مدیر نسبت به او احساس نیاز کند.  

استاندار قزوین تصریح کرد: جوان باید از ابزاری استفاده کند که مدیر یک دستگاه به دنبال او باشد که این موضوع، نیازمند طرح کردن مطالبات به شکل و شیوه خاصی است تا مقاومتی این وسط ایجاد نشود.

جمالی پور بیان داشت: جوان موفق، جوانی است که محیط اجتماعی خویش را به خوبی شناخته باشد و بر اساس آن گام بردارد و گاهی اوقات همگرایی بهتر از مطالبه گری است و باید شکل و شیوه اعتماد بخشی را افزایش داد.

مقام ارشد اجرایی استان قزوین اضافه کرد: جوانی سلاح قدرتمندی برای دستیابی به آرمان‌ها است، اما این سلاح بدون مهماتی که از شناخت اجتماعی و فرهنگی تشکیل می‌شود، هرگز مفید فایده واقع نخواهد شد.

استاندار قزوین اظهار داشت: واژه‌هایی مثل "من بهتر می‌فهمم، تخصص من بیشتر است، انرژی بیشتری دارم و اینکه سراپا شور و هیاهو هستم" به تنهایی نمی‌تواند موثر واقع شود و لازم است که از همه این موارد برای یک جامعه بهتر بهره برد.

جمالی پور با بیان اینکه سن جوانی سن احساسات است، خاطرنشان کرد: احساسات باید برای ساختن و نه تخریب کردن یک جامعه تبلور یابد و با همگرایی و هم سو شدن روز به روز قدرتمندتر شود.

وی افزود: امروز همه جوانان باید بین خسارات خودی و دشمنان نظام تفکیک قائل شوند و بدانند که تا چه اندازه ظرفیت‌ها و فرصت‌های داخلی از بین رفته است.

جمالی پور تاکید کرد: جوانان امروز باید بدانند برخی قصورها و کارهایی که در داخل صورت گرفت صد برابر بدتر از خسارات دشمن بود و باید هم اینک با هم افزایی و استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها برای توسعه کشور گام بردارند.

فعالیت‌های حوزه جوانان باید روی شعار جهش تولید متمرکز شود

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار قزوین نیز در این نشست گفت: امسال شرایط ویژه‌ای پیش روی سازمان‌های مردم نهاد قرار دارد و تحقق جهش تولید باید در سرلوحه فعالیت‌های جوانان قرار گیرد.

منوچهر حبیبی افزود: سازمان‌های مردم نهاد در حوزه فرهنگی، اجتماعی و محیط زیست فعالیت خوبی دارند و عکس العمل آنها نسبت به حوادث بسیار به جا و به موقع است، اما باید که در خصوص بیانیه گام دوم انقلاب نیز فعالیت‌ها افزایش یابد.

وی تاکید کرد: جوانان باید به دغدغه‌های مقام معظم رهبری در حوزه جوانان، زنان و خانواده بیشتر توجه کنند و برای رفع معضلات و مشکلات اجتماعی راهکار ارائه دهند.

حبیبی با بیان اینکه سازمان‌های مردم نهاد می‌توانند جامعه را به تحرک واردار کنند، اظهار داشت: واقعیت این است که جمعیت کشور و استان به سمت پیری و سالمندی می‌رود و دلیل اصلی آن ازدواج‌های دیرهنگام است که از شیوه‌های غلط غربی الگوبرداری شده است.

این مسؤول با بیان اینکه بازخورد فعالیت‌ها در حوزه سازمان‌های مردم نهاد جوان باید به طور شفاف اطلاع رسانی شود، یادآور شد: در همین رابطه تشکیل خانه جوانان استان قزوین می‌تواند محفلی برای مباحث اجرایی و تصمیم گیری بوده و عملکرد جوانان را پررنگ‌تر کند.

در این دیدار ۹ عضو مجمع جوانان استان قزوین به نمایندگی از ۶۹ سازمان مردم نهاد با استاندار قزوین گفت و گو کرده و مطالبات خود را مطرح ساختند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha