ثبت‌نام جهش تحصیلی دانش آموزان استثنایی از ۳۱ خرداد آغاز می‌شود

تهران- ایرنا- معاون تشخیص، پیشگیری، تربیت بدنی و پرورشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت:  ثبت نام و تست جهش تحصیلی دانش‌آموزان استثنایی از ۳۱ خرداد تا ۲۱ مرداد ماه انجام می‌شود.

محمدحسن عظیم عراقی در نشست خبری امروز - یکشنبه - رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با موضوع طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان اظهار داشت: جهش تحصیلی با وجود برخی آسیب‌ها به دانش آموزان در حال حاضر براساس قانون اجرا می‌شود.

وی افزود: برای انجام جهش تحصیلی دانش‌آموزان داوطلب می‌توانند با مراجعه به مدرسه محل تحصیل خود، نسبت به نوبت گیری برای این کار اقدام کنند.

معاون تشخیص، پیشگیری، تربیت بدنی و پرورشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی از جهش ۱۰ هزار دانش‌آموز در سال تحصیلی گذشته خبرداد و یادآور شد: تقریبا ۵۰ درصد این دانش آموزان در آزمون هوش هم موفق شدند و در شهریور ماه امتحان مواد درسی سال تحصیلی آینده را نیز می‌دهند.

پرداخت ۷ میلیارد تومان برای نیازهای دانش‌آموزان استثنایی

عظیم‌ عراقی همچنین به طرح خدمات حمایتی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه اشاره کرد و گفت: در سال تحصیلی گذشته ۱۱ هزار پرونده بررسی و ۴ میلیارد تومان برای خدماتی مانند عینک، سمعک، خدمات بیمارستانی، آزمایشگاهی و داروهای مستمر دانش‌آموزان با نیازهای ویژه پرداخت شد.

وی افزود: همچنین سازمان آموزش و پرورش استثنایی برای خدمات توانبخشی این دانش آموزان ۳ میلیارد تومان پرداخت کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha