۲۲ تیر ۱۳۹۹، ۱۴:۰۰
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 83852792
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

محدودیت‌های کرونایی تا یک هفته دیگر در زنجان تمدید شد

زنجان - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان گفت: بر اساس مصوبه ستاد پیشگیری و مبارزه با کرونا محدودیت‌ها در شهرستان‌های با وضعیت قرمز استان به مدت یک هفته دیگر تمدید شد و بر این اساس نظارت‌های لازم باید توسط دستگاه‌های ذی ربط استان انجام تا محدودیت‌ها به صورت کامل و جامع اجرایی شود.

 خدابخش مرادی‌ نافچی روز یکشنبه در جلسه ستاد استانی پیشگیری و مبارزه با کرونا که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی که در حوزه مسؤولیتشان  وظیفه قانونی در اجرای مصوبات ستاد پیشگیری و مبارزه با کرونا را در قبال کارکنان و جامعه هدف خود انجام ندهند، معرفی می‌شوند.

وی با بیان اینکه مدیران باید در کمیسیون رصد نارضایتی‌های اجتماعی حضور یابند، ادامه داد: به رغم  تلاش‌های انجام شده در استان وزارت بهداشت و درمان آموزش پزشکی وضعیت استان زنجان را از لحاظ شیوع ویروس کرونا هشدار اعلام کرده است و اکنون همه دستگاه‌های اجرایی استان و اعضای ستاد استانی پیشگیری و مبارزه با کرونا وظیفه انجام مسؤولیت اجتماعی در راستای پیشگیری از بیماری کرونا را دارند.

وی اظهار داشت: همه دستگاه‌های اجرایی و اعضای ستاد استانی پیشگیری و مبارزه با کرونا استان براساس وظیفه قانونی خود وظیفه آگاهی‌بخشی، اطلاع‌رسانی و پیشگیری از گسترش این ویروس را در استان و میان جامعه هدف خود دارند.

مرادی افزود:  اگر هر سازمان و دستگاهی اول جامعه هدف خود را اطلاع رسانی کند در پیشگیری از بیماری کرونا قوی‌تر خواهد بود و در این میان، دستگاه‌های اجرایی استان بر اساس قانون وظیفه اجرای مصوبات ستاد ملی و استانی پیشگیری و مبارزه با کرونا را دارند و اجرا نکردن آن تخطی در اجرای قانون است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان ادامه داد: مراسم عزا و عروسی به عنوان کانون جمعیت و یکی از عوامل موثر در شیوع بیماری کرونا در این استان اعلام شده که  برگزاری آنها موجب ابتلا و فوت افراد شده است.

وی اضافه کرد: بخشی از دستگاه‌های اجرایی استان وظیفه اطلاع‌رسانی و بخشی دیگر نیز اقدامات قانونی و برخوردی را در این زمینه باید انجام دهند که در این راستا اداره کل ورزش و جوانان استان به عنوان ستاد ساماندهی در ترویج ازدواج، شهرداری‌ها به عنوان کانون‌های جمعیتی در شهرها باید اطلاعات رسانی لازم را در خصوص پیشگیری از شیوع کرونا از طرق مختلف در فضای مجازی و درون شهر انجام دهند.

این مسؤول با بیان اینکه امر خیر عروسی باید با تعداد افراد محدود (خانواده) و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان انجام شود و مراسم عزاداری در استان ممنوع است، ادامه داد: مراسم کفن و دفن باید در استان انجام شود اما مراسم تشریفاتی پس از آن ممنوع بوده همانطوریکه در هفته گذشته آرامستان‌ها تعطیل شد.

مرادی افزود: در راستای پیشگیری از شیوع کرونا در اتوبوس‌های بین شهری، موضوع مهم اجرای پروتکل‌های بهداشتی و نظارت بر اجرای آن توسط شهرداری است که بر این مبنا طی ۴۸ ساعت آینده باید گزارش‌هایی را فرمانداران و شهرداران در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در ضدعفونی کردن این ناوگان، پیشگیری از ورود افراد و تجمع در پارک‌ها و رعایت فاصله اجتماعی در تاکسی‌ها و اتوبوس‌های بین شهری ارائه کنند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با اشاره به وظایف دستگاه‌های اجرایی استان در راستای پیشگیری و مبارزه با کرونا، در رابطه با آموزشگاه‌های رانندگی نیز ادامه داد: نیروی انتظامی زنجان وظیفه بررسی و نظارت بر آموزشگاه‌های رانندگی و دفاتر پلیس ۱۰+ را دارد و باید در حوزه اماکن و زیرمجموعه‌های خود فعال‌تر عمل کنند و علاوه بر آن، اداره زیرساخت نیز وظیفه نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دفاتر پیشخوان استان را دارد.

وی با اشاره به اینکه فقط در ۸۰ درصد از دستگاه‌های اجرایی استان پروتکل‌های بهداشتی رعایت می شود، که نیازمند مدیریت جدی و نظارت های لازم در این بخش است گفت: اعمال محدودیت‌ها تنها برای مردم نبوده و باید از دستگاه‌های اجرایی آغاز شود تا مردم نیز رعایت کنند.

مرادی تاکید کرد: بانک‌ها موظف به اجرای پروتکل‌های بهداشتی در راستای پیشگیری از شیوع کرونا بوده این در حالی است که تجمع یک‌هزار نفری در یکی از بانک های شهر زنجان وضعیت چندان جالبی در شرایط کنونی نیست و از طرفی باید مواد ضدعفونی در بانک‌های استان موجود باشد و به سلامت شهروند و مشتری توجه شود.

وی با تاکید بر اینکه سازمان بیمه تامین اجتماعی استان باید بر واحدهای بیمه‌ای خود ظرف ۲۴ ساعت آینده نظارت و بازخورد آن را اعلام کند زیرا این واحدها سبب تجمع جمعیت برای دریافت خدمات بیمه‌ای می‌شوند، افزود: همه افراد به عنوان مدیران دستگاه‌های اجرایی و سربازان نظام جمهوری اسلامی ایران در حوزه مسوولیت خود مکلف به ارائه خدمات با رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند و درصورت رعایت نکردن مدیران باید پاسخگو باشند.

این مسؤول خاطرنشان کرد: همه مدیران دستگاه‌های اجرایی استان موظف به فعال کردن هسته‌های همیار سلامت، تشکیل کیمته نظارت در دستگاه‌ها، تشکیل کمیته استانی با مسوولیت استانداری و کمیته نظارت شهرستانی با مسوؤلیت فرمانداران شهرستان‌ها هستند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha