۲۹ مرداد ۱۳۹۹، ۶:۴۴
کد خبرنگار: 1361
کد خبر: 83912787
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کرونا بیشترین آسیب را به بخش‌های گردشگری و صنایع دستی اصفهان زد

اصفهان- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: متاسفانه بیشترین ضربه کرونا در حوزه های گردشگری و صنایع دستی این استان بوده است.

به گزارش ایرنا، سید حسن قاضی عسگر سه شنبه شب در جمع خبرنگاران از طریق لایو اینستاگرام افزود: از ابتدای شیوع کرونا با کمک بخش خصوصی و دستگاه‌های اجرایی توانستیم اثرات زیان آور کرونا را کاهش دهیم.

وی اظهارداشت: خوشبختانه ستاد احیای گردشگری تشکیل شده و زمانی که از وضعیت قرمز کرونا خارج شویم این ستاد کار خود را آغاز کرد و بخشی از زیان‌ها در این راستا جبران می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با بیان اینکه سقف وام ۱۴ رسته اعلام شده افزایش یافته است، افزود: فعالان حوزه گردشگری، صنایع دستی و ۱۲ رسته دیگر می‌توانند از وام بیشتر بهره مند می‌شوند.

وی با اشاره به ایجاد شهرک پوشاک بیان کرد: خوشبختانه شهرک پوشاک، کیف و کفش در شهرک بزرگ شمال اصفهان ویژه صنایع نساجی مستقر خواهد شد و بخش مجتمع کارگاهی در مجاور شهرک صنعتی کمشچه مکان یابی شده است.

قاضی عسگر ادامه داد: همچنین ۲ شهرک صنعتی غذای حلال در گلپایگان و اصفهان برنامه ریزی و در حال تاسیس است که زمینه صادرات غذای حلال مورد توجه است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: در سه ماهه نخست سال جاری با ۸۹۲ مجوز رتبه اول را به لحاظ صدور مجوزهای بخش کشاورزی در کشور کسب کردیم.

وی با اشاره به نرخ بیکاری در منطقه بیان کرد: در اواخر سال ۹۷ نرخ بیکاری استان حدود ۱۴.۴ درصد و در سه ماهه پایانی سال ۹۸ به ۱۰.۳ درصد رسید از این رو برنامه ما تک رقمی شدن نرخ بیکاری بود اما متاسفانه با شیوع کرونا نرخ بیکاری به ۱۱.۹ درصد رسیده است.

۳۲۸۰ میلیارد تومان اعتبار پروژه‌های عمرانی است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان بیان کرد: ۱۸۸۴ پروژه فقط به هفته دولت اختصاص دارد و در طول سال هم افتتاح پروژه‌های فراوانی را شاهد هستیم.

حجت الله غلامی با اشاره به مجموع اعتبارات عمرانی استان اصفهان بیان کرد: در سال جاری حدود هزار و ۷۸۰ میلیارد تومان اعتبارات عمرانی در بخش‌های مختلف در نظر گرفته شد و این در حالیست که با پیگیری‌های صورت گرفته ۱۵۰۰ میلیارد تومان دیگر به بودجه عمرانی اضافه شد و در مجموع اعتبارات عمرانی به سه هزار و ۲۸۰ میلیارد تومان رسیده است.

وی ادامه داد: در کنار اعتبارات دولتی اعتبارات نهادهای دیگر مانند شهرداری‌ها را داریم، از این رو بودجه سالانه شهرداری‌ها هشت هزار میلیارد تومان است که ۷۰ درصد این اعتبار در بخش عمرانی هزینه می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: در زمان حاضر برای قطار حومه اصفهان برنامه ریزی‌هایی صورت گرفته تا اعتبارات قابل توجهی برای این حوزه صورت بگیرد.

وی اظهارکرد: در بخش مدیریت بحران هم در مجموع خسارت‌های سیل به مسکن و کشاورزی و استمهال وام کشاورزان خسارت دیده حدود ۵۱۱ میلیارد تومان جذب شد.

غلامی با اشاره به بخش مسکن بیان کرد: ثبت نام اقدام ملی توسط راه و شهرسازی در استان اصفهان بیش از ۷۰ هزار واحد اختصاص و ۶۸ هزار نفر ثبت نام کردند که ۳۶ هزار نفر واجد شرایط بودند.

وی گفت: برغم مشکلات تحریم و کرونا خوشبختانه در بخش عمرانی اقدامات شاخصی صورت گرفته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با اشاره به پروژه سامانه دوم آبرسانی بیان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته در هیات دولت و سازمان برنامه و بودجه توانستیم مصوبه ماده ۲۳ را برای این پروژه اخذ کنیم.

وی ادامه داد: برای اولین بار توانستیم پروژه بزرگ آبی تحت عنوان سامانه دوم آبرسانی و شبکه آبرسانی به ۱۴ شهرستان که حالت پدافندی برای آب شرب استان دارد را نهایی کنیم.

غلامی با بیان اینکه پروژه سامانه دوم آبرسانی توسط آب و فاضلاب و آب منطقه‌ای پیگیری می‌شود، افزود: بخشی از اعتبار مورد نیاز این طرح توسط استان و بخشی به صورت ملی تامین می‌شود که امیدواریم فاز اول این شبکه تا پایان سال به بهره برداری برسد در این صورت نزدیک به ۲ مترمکعب بر ثانیه به جمع ۱۱ مترمکعب آب شرب اصفهان اضافه می‌شود.

 روند شیوع کرونا در اصفهان ثابت است

معاون مدیریت و توسعه منابع انسانی استانداری اصفهان با بیان اینکه در ابتدای شیوع بیماری کرونا و تشکیل ستاد مدیریت در استان اقدامات وسیعی در این راستا آغاز شد، افزود: ایجاد هماهنگی، همدلی و همگرایی بین دستگاه‌های عضو ستاد و بومی کردن مصوبات ستاد ملی بود.

ایوب درویشی ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های علمی، تولیدی و صنعتی شرکت‌های دانش بنیان استان اصفهان تولیدات و اختراعات توسط این شرکت‌ها صورت گرفت.

وی بیان کرد: تولیدات سلامت محور در بخش ضدعفونی و ساخت ماشین آلات تولید ماسک در ستاد استانی کرونا و اقناع سازی مردم و کمک از توان مردمی در جهت مقابله با بیماری و استفاده از ظرفیت عظیم خیران و سازمان‌های مردم نهاد مدنظر قرار گرفت.

معاون مدیریت و توسعه منابع انسانی استانداری اصفهان اظهارداشت: خوشبختانه در زمان حاضر نرخ شیوع بیماری صعودی نیست و روند ثابت و متمایل به کاهشی را طی می‌کند.

وی با اشاره به مراسم سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) با توجه به شیوع کرونا تصریح کرد: با توجه به اینکه در استان اصفهان مراسم‌های گسترده و متنوع برگزار می‌شود از این رو هر هیات باید مجوز دریافت کرده و در مکان‌های روباز مراسم برگزار کنند.

 مطالبات پرستاران محقق می‌شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با اشاره به حقوق و مزایای پرستاران اظهارکرد: بخشی از درآمدهای دانشگاه علوم پزشکی ناشی از خدمات معمولی بوده است در این راستا بیماری کرونا روزانه و ماهانه هزینه‌های زیادی را بر حوزه دولت و دانشگاه‌های علوم پزشکی به وجود آورده است.

حیدر قاسمی افزود: برغم شرایط دشوار باید زحمات کادر پزشکی و درمان قدر دانسته شود از این رو باید بیشتر از مسائل مالی و ریالی قدردان آن‌ها باشیم.

وی گفت: یکی از اقدامات صورت گرفته مطالبات دانشگاه‌ها و بهداشت و درمان از تامین اجتماعی بود که بخشی از هزینه‌ها پرداخت و بخشی دیگر به زودی محقق خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: آنچه اکنون باعث رنجش پرستاران و کادر درمانی است این بوده که ورودی به بیمارستان‌ها از جهت بستری و سطح درمان کنترل شود.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش حجم هزینه‌ها و درآمدهای خودگردان دانشگاه‌های علوم پزشکی و مجموعه‌های درمانی که کاهش پیدا کرده بود با کمک دولت جبران شده است.

قاسمی تصریح کرد: آنچه جز مطالبات ۱۶ ماهه قبل از کرونا پرستاران بود بهبود یافته و امیدواریم جبران زحمات کادر درمانی را به جهت پرداخت و مطالبات داشته باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha