۲۱ آبان ۱۳۹۹، ۱۴:۰۱
کد خبرنگار: 2504
کد خبر: 84106978
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

علی‌نژاد: برگزاری انتخابات فدراسیون اتومبیلرانی مقدور نیست

تهران- ایرنا- معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان، گفت: با توجه به اوضاع فعلی کرونا در کشور، برگزاری انتخابات فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی در این شرایط مقدور نیست.

به گزارش ایرنا، مهدی علی‌نژاد، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت در مجمع عمومی عادی فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی، اظهار داشت: این فدراسیون وظایف و اهدافی در حوزه همگانی و حرفه‌ای دارد ولی هنوز به جایگاه اصلی خود نرسیده است. فدراسیون در حوزه قهرمانی، جایگاه مشخصی در آسیا و جهان ندارد و هزینه اندک برای اعزام‌ها در سال ۹۸ نشان می‌دهد که کار جدی در این مورد انجام نشده و جای تاسف دارد. 

وی افزود: در زمینه همگانی هم اگر فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی بتواند، نقش خود را به خوبی ایفا کند، فرهنگ سازی بزرگ و مهمی انجام خواهد شد. در این مورد هم هنوز به اهداف خود نرسیده‌ایم. 

معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در خصوص موضوع واردات موتورهای ورزشی، گفت: اختیار و امتیاز واردات موتور ورزشی به فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی واگذار شده بود که تبعاتی برای این فدراسیون داشت. برای اینکه شبهات از بین برود، این امتیاز و اختیار را لغو کردم و کارگروهی در وزارت ورزش با مشارکت فدراسیون تشکیل شد تا ضمن بازنگری آیین نامه واردات موتور، مجوز این کار به قهرمانان ورزشی داده شود. 

وی تصریح کرد: در واقع، حق یک امضای طلایی به رئیس فدراسیون در مورد واردات موتور اعطا شده بود که به خودی خود، شبیه برانگیز است. این گونه اقدامات و تصمیمات نباید باعث حاشیه سازی شود. بازنگری در آیین نامه واردات موتور انجام شده و به زودی به فدراسیون ابلاغ خواهد شد. 

علی‌نژاد در مورد انتخابات فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی گفت: امیدورام هر چه زودتر بتوانیم انتخابات را برگزار کنیم ولی با توجه به شیوع گسترده کرونا، فعلا چنین کاری مقدور نیست.

کیانی: به دلیل کمبود بودجه و امکانات نتوانستیم در رویدادی بین المللی شرکت کنیم

همچنین شهزاد کیانی سرپرست فدراسیون نیز، گفت: باید تلاش کنیم تا فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی، جایگاه خود را میان فدراسیون‌های ورزشی پیدا کند. 

وی افزود: : سال پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشتیم که با سیل لرستان و خوزستان، تغییر ریاست فدراسیون و شیوع کرونا همراه بود. ما تمام امکانات فدراسیون را به خاطر وظیفه انسانی خود بسیج کردیم و علاوه بر کمک های مومنانه، مردم گرفتار در سیل را با خودروهای آفرود به مناطق امن انتقال دادیم. 

کیانی گفت: ما خود را از ۲۶ فروردین مقید به برگزاری مسابقات کردیم و برای  ۱۴ کمیته فدراسیون، ۷۰ مسابقه پیش بینی شده بود. خوشبختانه تمامی استان های میزبان، وظایف خود را به خوبی انجام دادند و با وجود مشکلات، عملکرد موفقی داشتند، مسابقات اتومبیلرانی سرعت و موتور سرعت در پیست آزادی برگزار شد. 

وی تصریح کرد: خروجی مسابقات ما باید تیم ملی باشد ولی تنها رشته ای که امکان رقابت برای ما در سطح بین المللی وجود دارد، موتور کراس است در سال ۹۸ اما به دلیل کمبود بودجه و امکانات نتوانستیم در رویدادی بین المللی شرکت کنیم. 

کیانی گفت: کمیته آموزش ما بارها دچار تغییرات و برنامه های مختلفی ارائه شد که مشکلات زیادی هم به وجود آمد. با برگزاری جلسات، کمیته آموزش در مسیر درست خود قرار گرفت. 

وی گفت: ما در اجلاس فدراسیون جهانی، میزبانی مسابقات دریفت آسیا در سال ۹۹ را پیشنهاد دادیم که به حضور بازرسان به دلیل شیوع کرونا به سال ۱۴۰۰ موکول شد. ما همچنین دو کرسی جهانی در کمیته های موتورسواری و اتومبیلرانی ناتوانان جسمی کسب کردیم. 

کیانی در پایان گفت: با توجه به افزایش قیمت ارز و هزینه‌های سنگین مسابقات، شاهد ریزش ورزشکاران هستیم که امیدوارم با حمایت های وزارت ورزش، مشکلات ما برطرف شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha