راه های روستایی طارم سفلی نیازمند توجه جدی است

قزوین-ایرنا- نماینده مردم قزوین،آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: راه های روستایی طارم سفلی از وضعیت مناسبی برخوردار نبوده و نیازمند توجه جدی برای ترمیم و بهسازی هستند.

به گزارش ایرنا، فاطمه محمدبیگی روز پنجشنبه در آیین افتتاح بزرگترین کارخانه معدن مس کاتدی کشور افزود: طارم سفلی را باید محروم ترین منطقه استان قزوین دانست که نیازمند توجه و رسیدگی بیشتر مسوولان است.
وی در ادامه با اشاره به افتتاح کارخانه معدن مس کاتدی طارم سفلی،افزود: امیدواریم راه اندازی این واحد بزرگ معدنی آغازگر حرکت جدیدی برای محرومیت زدایی از چهره این منطقه باشد.
وی در ادامه با اشاره به وسعت و گستره وسیع بخش طارم سفلی،گفت: این بخش برای خدمت رسانی بهتر مسوولان نیازمند تقسیم به ۲ بخش و در ادامه ارتقا به شهرستان است.

بزرگترین کارخانه معدن مس کاتدی بخش خصوصی کشور روز پنجشنبه با دستور رئیس جمهوری از طریق ویدیو کنفرانس به طور رسمی در طارم سفلی مورد افتتاح و بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، با بهره برداری از این واحد معدنی ۱۴ میلیون تنی، برای ۴۵۰ نفر به طور مستقیم و برای ۲ هزار نفر به طور غیرمستقیم اشتغالزایی شده است.

برای ساخت این واحد معدنی پنج میلیون دلار سرمایه گذاری ارزی و ۲۵۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری ریالی شده است.

فعالیت این واحد معدنی برای کشور سالانه بیش از ۸۰ میلیون دلار ارزآوری به همراه خواهد داشت.

این معدن سالانه قادر به استخراج ۱۰ هزار تن مس کاتدی است.

محصول این کارخانه  به عنوان صنعت مادر مورد استفاده صنایع پایین دستی از جمله کارخانه های تولید لوله و کابل و پروفیل های مسی قرار خواهد گرفت.

افتتاح این واحد معدنی به عنوان صنعتی سبز همچنین موجب رشد منطقه کم تر توسعه یافته طارم سفلی در استان قزوین خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha