عمل به وعده‌ها مهمترین مسیر احیای اعتماد عمومی در کشور است

ارومیه- ایرنا- نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای هیات دولت گفت: احیا و ترمیم اعتماد عمومی با عمل به وعده ها محقق می‌شود و باید این امر، در دستور کار جدی همه مسوولان نظام باشد.

آیت الله عسگر دیرباز روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند، اعتماد عمومی در گذشته آسیب دیده و باید احیا شود که برای تحقق این مهم باید مسوولان و نهادهای زیرمجموعه دولت به وعده هایی که می‌دهند عمل کرده و مردم را نسبت به آینده امیدوار کنند.

وی ادامه داد: مردم به سخنان مسوولان اعتماد می کنند و انتظار دارند به گفته هایشان در راستای عدالت در تمام رمینه ها عمل کنند.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: در قرآن کریم هم‌ تاکید شده که "چرا سخنی را می گویید که‌ به آن عمل نمی کنید؟ " بنابراین دولت توانمندی های خود را برای عمل به وعده ها و حل مشکلات جامعه بکار گیرد.

آیت الله دیرباز با بیان اینکه‌ مقام معظم رهبری در دیدار با هیات دولت بر پرهیز از اشرافی گری نیز تاکید کردند، گفت: اشرافی گری در تضاد با آرمان ها و اهداف انقلاب اسلامی است و وارد شدن به این فضا، در حقیقت فاصله گرفتن از ارزش های انقلاب است.

وی اظهار داشت: مردمی بودن و ساده زیستی از مبانی انقلاب اسلامی است به همین دلیل باید این مهم در اولویت مسوولان قرار گیرد.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب خود نمونه بارز ساده زیستی است و زندگی معظم له در سطح متوسط به پایین است.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری افزود: نگاه از بالا به پابین به مردم برازنده مسوولان جامعه اسلامی نیست و در این جامعه تمامی مسوولان باید خود را خادم و نوکر ملت بدانند.

آیت الله دیرباز افزود: نباید کاری کنیم که با رواج زندگی اشرافی و نگاه از بالا به پایین به مردم، دوباره فرهنگ شاهنشاهی درجامعه احیا شود.

رییس دانشگاه جامع قم ادامه‌ داد: ملت ما انتظار یک تحول را دارد بنابراین در دولت جدید، حرکت به سمت جوانگرایی و ‌بهره گیری از جوانان دهه های ۵۰ و ۶۰ مورد توجه قرار گیرد تا شاهد آینده درخشانی برای کشور شویم.

وی، فساد ستیزی را از دیگر موضوعات مورد نظر رهبر معظم انقلاب و اولویت مهم دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: زمینه ها و بسترهای فساد باید زدوده شده و ‌از میان برود.

وی مردمی بودن دولت را، مولفه ای مهم‌ و ‌از جمله محورهای فرامین رهبری عنوان کرد و گفت: آیت الله رئیسی با حضور در میان مردم خوزستان از نزدیک با مشکلات مردم آشنا شدند و این اقدام، نمونه بارز دولتی مردمی است.

وی افزود: فرق بسیاری بین مسوولی که پشت میز نشسته و تنها با خواندن گزارش ها مشکلات را پی گیری می‌کند با مدیر و مسوولی که به میان مشکلات رفته و از نزدیک آنها را لمس می کند، وجود دارد.

به گزارش ایرنا، رهبر معظم انقلاب درنخستین دیدار اعضای هیات دولت بازسازی انقلاب در همه عرصه های مدیریتی، انقلابی بودن همراه با عقلانیت، مردمی بودن و رفتن به میان مردم، توجه به عدالت در همه دستورالعمل ها، احیا و ترمیم اعتماد و امید مردم، ضرورت اجرای وعده ها و یکی شدن حرف و عمل مسوولان و مبارزه با بسترهای فساد را از جمله محورهایی عنوان  کردند که باید اولویت کاری دولت‌مردان و مسوولان قرار گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha