۸ شهریور ۱۴۰۰، ۱۳:۳۴
کد خبرنگار: 2748
کد خبر: 84454271
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عرصه مدیریتی کشور باید تجلی روحیه الهی و انقلابی باشد

خرم‌آباد - ایرنا - کارشناس ارشد علوم سیاسی و استاد دانشگاه‌های استان لرستان گفت: تاکید رهبر معظم انقلاب ، مدیریت کشور بر اساس روحیه الهی و انقلابی است که در رفتار دولتمردان باید تجلی یابد.

علی چراغیان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص بازسازی انقلاب در عرصه های مدیریتی افزود: رهبری یکی از شخصیت های تراز اول است که در مبارزات انقلاب از دهه ۴۰ در کنار امام (ره) حضور داشتند و انقلاب را ایجاد کردند و پس از آن نیز در صحنه های مختلف پیشگام و هدایتگر بودند.

وی گفت: انقلاب اسلامی یک حرکت اصیل مبتنی بر ارزش ها و آرمان های اسلامی، اراده مردم ایران و آرزوی دهها ساله آنها از زمان مشروطیت بود که به رهبری علما، آزادیخواهان و عدالتخواهان از جمله امام راحل آغاز شد بنابراین دارای اصول و مبنای محکم الهی و مردمی است.

وی اظهار داشت: اخلاق، معنویت، عدالتخواهی، مردمی بودن و انگیزه الهی در خدمت رسانی به مردم از جمله اصول انقلاب اسلامی بوده و هست که متاسفانه روحیه انقلابی در عرصه مدیریت که یکی از ویژگی های مهم این انقلاب به شمار می رود بنا به دلایلی و در زمینه هایی کمرنگ شده است.

این استاد دانشگاه ادامه داد: یکی از نکاتی که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید داشته اند بازسازی انقلاب در عرصه های مدیریتی است که این به معنای حرکت کردن ریل انقلاب در بخش های مختلف مدیریتی کشور با همان روحیه الهی می باشد.

چراغیان تصریح کرد: بازسازی انقلاب در عرصه های مدیریتی یعنی مدیران باید با برادری و اخوت برای سربلندی انقلاب و ایران تلاش کنند و با تاسی از الگوهای مورد احترام و اکرام مردم همانند شهیدان رجایی، باهنر و سلیمانی و خود مقام معظم رهبری اقدام نمایند تا انقلاب، خالص و بر مدار اصول و ارزش های خود حرکت کند.

وی با تاکید بر اینکه حرکت بدون انحراف مدیران از مسیر اصلی و خدمتگزاری به مردم اثرگذار است تصریح کرد: روحیه جهادی و انقلابی جهاد سازندگی سال های ۵۸ و ۵۹ موجب انجام کارهایی شد که شاید در صورت نبودن این روحیه، تا ۱۰ سال صورت نمی گرفت و رهبر معظم انقلاب تاکید دارند عرصه مدیریتی کشور تجلی این روحیه انقلابی و جهادی باشد.

این کارشناس ارشد علوم سیاسی اضافه کرد: آرمان های انقلاب در این سالها همواره مورد تاکید بوده است اما در برخی زمینه ها کمرنگ شده که باید تقویت شوند و به ریل و مبانی اصلی خود بازگردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha