۱۹ آبان ۱۴۰۰، ۱۴:۰۹
کد خبرنگار: 832
کد خبر: 84536266
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 اعلام موجودیت مجمع انجمن های اسلامی دانشجویان منطقه روسیه

مسکو - ایرنا - مجمع انجمن های اسلامی دانشجویان منطقه روسیه با برگزاری انتخابات و همچنین انتشار بیانیه ای فعالیت خود را آغاز و اعلام موجودیت کرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از مسکو، «مسعود مستاجران» دبیر و مسئول تشکیلات مجمع انجمن های اسلامی دانشجویان منطقه روسیه گفت: این مجمع با نظر حجت‌الاسلام والمسلمین احمد واعظی نماینده مقام معظم رهبری در امور انجمن اسلامی دانشجویان ایرانی در اروپا تشکیل شده است .

وی در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به وجود انجمن های اسلامی دانشجویان در شهرهای مسکو ، سنت پتربورگ کازان ، نیژنی نوگراد، نوسیبیرسک این مجمع تشکیل و آغاز بکار کرده است.

مستاجران افزود: هماهنگی و هم افزایی برنامه های فرهنگی و علمی دانشجویان ایرانی در سطح فدراسبون روسیه از جمله وظایف این مجمع است.

در قسمتی از بیانیه اعلام موجودیت این مجمع آمده است: همواره جنبش دانشجویی در ایران داعیه دار عدالت طلبی و آزادی خواهی در تاریخ سیاسی میهن عزیزمان ایران بوده است. در بزنگاه‌های تاریخی این مرز و بوم همواره این دانشجویان بوده‌اند که طلایه دار و عملدار نهضت‌های تحول خواهانه بوده‌اند.
 
 در ادامه آمده است : اینک به مدد الهی و لطف پروردگار بار دیگر جوانه‌های امید در جنبش دانشجویی خارج از کشور رویش نمود و توانستیم با کمک جمعی از دلسوزان این عرصه فعالیت رسمی مجمع انجمنهای اسلامی دانشجویان منطقه فدراسیون روسیه را آغاز و موجودیت خود را اعلام نماییم.

ما دانشجویان و اعضای هیئت مؤسس مجمع انجمنهای اسلامی دانشجویان منطقه روسیه معتقدیم جهت نیل به آرمان‌هایی همچون حل مشکلات و مسائل صنفی دانشجویان در سطح منطقه، همچنین ارتقاء و بهبود در بخش فرهنگی و علمی با استفاده از ظرفیت بزرگ و بی بدیل اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا، این میراث گرانقدر شهید آیت الله دکتر بهشتی و نماینده سابق مقام معظم رهبری در امور دانشجویان ایرانی در اروپا مرحوم مغفور دکتر اژه ای رضوان الله علیهم، باید تلاشی مستمر داشته و به خوبی می‌دانیم راهی طولانی و سخت در پیش داریم اما توکل به خداوند و توسل به اهل بیت علیهم السلام و امید به آینده‌ای بهتر ما را برای تحمل این مسیر یاری می‌دهد.

در پابان بیانیه آمده است: این راه جز با تکیه بر بدنه دانشجویی و استفاده از رهنمودهای سازنده حضرت حجت الاسلام والمسلمین دکتر احمد واعظی و حضور مغتنم ایشان به عنوان نماینده کنونی رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور دانشجویان ایرانی در اروپا و بهره گیری از ظرفیت مثبت موجود در مجموعه نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه تحقق پیدا نمی کند. در پایان، اعضای این مجمع خود را میراث دار تمامی گذشتگانی می‌داند که این مسیر را پیموده‌اند تا ما امروز شاهد شکل گیری آن شویم.

اولین نشست سالانه مجمع انجمن های اسلامی دانشجویان منطقه فدراسیون روسیه نیز به با برگزاری انتخابات شورای مرکزی اولین دوره این مجمع برگزار شد .

حدود چهار هزار دانشجوی ایرانی در دانشگاههای مختلف روسیه مشغول به تحصیلند.
 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha