فرمانده نیروی دریایی ارتش: با اقتدار در عمق اقیانوس‌ها حضور داریم

شهرری ـ ایرنا ـ فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، گفت: امروز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی به لطف مجاهدت‌ و از جان گذشتگی‌های نیروی‌های خدوم و راهنمایی‌های رهبر معظم انقلاب با اقتدار کامل در عمق اقیانوس‌ها حضور دارد.

به گزارش ایرنا، دریادار شهرام ایرانی روز یکشنبه در آیین تجدید میثاق فرماندهان و کارکنان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با آرمان های امام (ره)، اظهار داشت: سیاست و راهبرد اصلی نیروی دریایی، اجرای صحیح و درست فرامینی است که با هوشمندی به آن ابلاغ می شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون یکی از وظایف اصلی نیروی دریایی ارتش همراهی و حفاظت از محموله های تجاری کشور است، خاطرنشان کرد: این نیرو علاوه بر تامین امنیت شاهرگ اقتصادی کشور، امنیت منطقه را نیز تضمین کرده است.

ایرانی ادامه داد: نیروی دریایی ارتش تنها نیرویی است که در عمق اقیانوس ها و مناطق بین المللی حضور دارد و ضمن حفظ اقتدار کشور به جهانیان ثابت کرده که جمهوری اسلامی ایران در تمامی حوزه ها به خودکفایی رسیده است.

وی با اشاره به اینکه در گذشته نیروی دریایی ارتش بنا به شرایط داخلی و بین اللملی فقط همراهی و حفاظت کشتی های تجاری در حوزه خلیج فارس و دریای عمان را برعهده داشت، تاکید کرد: امروز این نیرو توانسته نقش بسزایی در حفظ آرامش مرزهای کشور داشته باشد.

ایرانی یادآور شد: نیروی دریایی ارتش به گونه ای در سطح بین المللی و منطقه عمل کرده است که دشمنان حتی اجازه فکر حمله به مرزهای ایران اسلامی را هم نمی کنند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه امروز تمام تجهیزات مورد نیاز این نیرو در داخل کشور توسط دانشمندان جوان تولید می شود، افزود: خوشبختانه نیروی دریایی در حوزه تولید، بهره، در اختیار گرفتن و استفاده از تجهیزات در صحنه های مختلف کاملا به خود کفایی رسیده است.

ایرانی اضافه کرد: تمامی اقدامات مثبت صورت گرفته در نیروی دریایی ارتش به خاطر ادامه راه رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، راه شهیدان و امام راحل و از همه مهمتر هدایت های عالمانه رهبر معظم انقلاب صورت گرفته است.

به گزارش ایرنا، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به همراه فرماندهان و کارکنان مناطق این نیرو، روز یکشنبه به مناسبت هفتم آذرماه (روز نیروی دریایی) با آرمان‌های بنیانگذار انقلاب تجدید بیعت کردند.

امام راحل به مناسبت رشادت ها و دلاورمردی‌های نیروی دریایی ارتش در دفاع از جزایر، بنادر، سواحل و دریاهای کشور و به ویژه دفاع از آبادان و خرمشهر و آب‌های نیلگون خلیج فارس در دوران جنگ تحمیلی و در نطفه خفه کردن نیروی دریایی دشمن بعثی در ابتدای دوران دفاع مقدس، هفتم آذر روز نیروی دریایی ارتش نام گرفت تا همه ساله حماسه با شکوه دریادلان نیروی دریایی و یاد شهدای عزیز و گرانقدر دریایی گرامی داشته شود.

هفتم آذر سالروز حماسه آفرینی پرسنل ناوچه موشک انداز «پیکان» و سالروز آغاز عملیات مروارید در جنگ ایران و عراق (۱۳۵۹) که منجر به فلج شدن نیروی دریایی عراق و منهدم‌سازی کامل ۲ پایانه عظیم نفتی البکر و الامیه، واقع در اروندرود شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha