۲۶ آذر ۱۴۰۰، ۱۴:۳۲
کد خبر: 84580121
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نمازگزاران تهرانی از احساس خود به کتابخوانی گفتند

تهران- ایرنا- نماز جمعه این هفته تهران در حالی برگزار شد که گروه‌هایی برای تشویق نمازگزاران به کتابخوانی در حاشیه مصلای امام خمینی (ره) حضور داشتند و از آنها می‌خواستند تا از احساس خود در این رابطه بگویند.

به گزارش ایرنا، آیین نماز جمعه تهران به علت شیوع بیماری کووید ۱۹ از اوایل اسفندماه سال ۹۸ تاکنون متوقف شده بود؛ اما با انجام واکسیناسیون در سراسر کشور و موافقت ستاد ملی کرونا نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام و المسلمین محمد جواد حاج علی اکبری در محل مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد.

همزمان با فرا رسیدن ایام شهادت حضرت صدیقه کبری (س)  امروز نماز عبادی سیاسی جمعه تهران با حضور اقشار مختلف مردم در مصلای امام خمین(ره) برگزار شد و غرفه هایی در حاشیه آن برای تشویق مردم به کتابخوانی و حتی ثبت نظر آنان در خصوص کتاب و کتابخوانی فعالیت می کردند.

دو نفر از هنرمندان تهرانی نیز با پوشیدن لباس های مخصوصی که شبیه به صفحات کتاب بود و با حرکات پانتومیم، از نمازگزاران می خواستند تا احساس خود در مورد کتاب و کتابخوانی را در یک جمله روی تخته سفیدی که در دست داشتند، یادداشت کنند و در گوشه ای نیز میزی تعبیه شده بود که به زیباترین دلنوشته جایزه می داد.

نمازگزاران تهرانی از احساس خود به کتابخوانی گفتند

روی این تخته جملاتی از جمله "کتاب مرا به اوج می رساند"، "خودت را بساز، انگار هزار کتاب خوانده ای" قابل مشاهده بود، از دیگر مواردی که در حاشیه نماز جمعه این هفته تهران به چشم می خورد، فعالیت تعدادی از خیریه ها برای کمک به خانواده های بی بضاعت و پذیرفتن مسئولیت ایتام بود.

پیش از نماز جمعه این هفته تهران نیز حجت الاسلام حسینعلی سعدی عضو مجلس خبرگان رهبری و رییس دانشگاه امام صادق (ع) در خصوص اهمیت وحدت میان حوزه و دانشگاه به سخنرانی پرداخت و گفت: مردم از دو قشر متفکر حوزه و دانشگاه انتظار دارند به مسائل بنیادین جامعه بپردازند و برای آن راه حل پیدا کنند.

وی ادامه داد: در چله اول انقلاب و در شرایطی که امروز ملت قهرمان ایران بزرگ اسلامی مسیر دستیابی و تمدن نوین اسلامی را طی می‌کند، موضوع وحدت حوزه و دانشگاه باید مورد بازخوانی قرار گیرد،  بنابراین ارتقای فهم و نگاه ما نسبت به این راهبرد اساسی است که از ضروریات امروز محسوب می‌شود.

در ادامه و پیش از آغاز خطبه های نماز جمعه عبادی و سیاسی تهران، روضه شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) خوانده شد و در نهایت حجت الاسلام علی اکبری بالای تریبون رفت و از شهامت و شجاعت این بانوی مکرم اسلام سخن گفت.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران خطبه سیاسی "فدکیه" حضرت فاطمه زهرا (س) را تمجید و اعلام کرد: حضرت صدیقه کبری(س) با تبیین شایسته مقابل جریان خطرناک تحریف کار بسیار بزرگ و عظیمی را ترتیب دادند. این کار بزرگ و کارستان حضرت فاطمه (س) ارائه «خطبه فدکیه»  بود.  

نمازگزاران تهرانی از احساس خود به کتابخوانی گفتند

وی در ادامه و در خطبه دوم نماز جمعه اظهار داشت: طرف غربی خط تحریف را برای متشنج‌سازی داخل ایران و برهم زدن تمرکز هیات مذاکره کننده و امتیازگیری دنبال می‌کند ولی موفق نخواهد شد.

حجت‌الاسلام حاج علی اکبری افزود: دور جدید مذاکرات برای رفع تحریم‌ها خوشبختانه با قوت و مبتنی بر مسئولیت پذیری دو طرف شروع شده است.

پس از شیوع کرونا و ممنوعیت اقامه نماز جمعه، نماز جمعه تهران از ابتدای آبان سال ۱۴۰۰ بار دیگر با حضور نماز گذاران اقامه می شود.

به گزارش ایرنا، شورای سیاستگذاری ائمه جمعه پیشتر اعلام کرده بود که پس از موج اول کرونا، حداقل ۱۳۷ و حداکثر ۶۹۴ پایگاه در کشور اقامه نمازجمعه داشتند که این نسبت در موج دوم از حداقل ۳۶۱ تا حداکثر ۶۴۴، در موج سوم از حداقل ۵۰ تا حداکثر ۸۰۰، در موج چهارم از حداقل ۵۴ تا حداکثر ۸۱۹ و در موج پنجم به دلیل صدور مجوز برپایی نمازجمعه مناطق قرمز، مشروط به اقامه در محیط باز و با تعداد نمازگزاران تعریف شده در پروتکل ابلاغی، از حداقل ۷۰۴ تا حداکثر ۸۶۹ متغیر بوده که تبعیت و همراهی قابل تحسین ائمه محترم جمعه و ستادهای نمازجمعه سراسر کشور را در راستای اجرایی‌سازی مصوبات و شیوه‌نامه‌های بهداشتی، به اذعان مسئولان و دست‌اندرکاران ستاد ملی مقابله با کرونا نشان داد.  

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha