۱۵۵ واحد صنعتی خراسان شمالی از سوخت دوم استفاده می کنند

بجنورد-ایرنا- مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان شمالی گفت: ۱۵۵ واحد صنعتی استان به عنوان مصرف کننده عمده و بیش از یکهزار مصرف کننده جزء در لیست استفاده کنندگان سوخت دوم هستند که تامین آن در حال انجام است. 

به گزارش ایرنا مجتبی شکوری روز دوشنبه در همایش تجلیل از رانندگان و شرکتهای حمل فرآورده‌های نفتی استان اظهار داشت: نیروگاه شیروان عمده مصرف کننده سوخت دوم در استان است که امسال ۲۰۰ میلیون لیتر از این فرآورده به این واحد صنعتی حمل شده است.

وی با بیان اینکه در سال جاری شمار ناوگان حمل سوخت در استان افزایش یافته است افزود: تامین و ذخیره سازی سوخت دوم برای مصرف زمستانه صنایع استان در حال انجام است و سوخت مورد نیاز به وسیله بیش از ۱۰۰ دستگاه نفت کش انجام می شود.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان شمالی اظهار داشت: با پیگیری های انجام شده، میزان ذخیره سازی سوخت دوم در کارخانه سیمان بجنورد و شرکت آلومینای ایران واقع در شهرستان جاجرم افزایش یافته و این صنایع به میزان نیاز یک ماه خود، سوخت دوم را تامین و ذخیره می کنند.

در خراسان شمالی بیش از ۳۰۰ واحد صنعتی وجود دارد.

کاهش دمای هوا در زمستان در برخی از سال ها سبب می شود تا شرکت گاز برای جلوگیری از بروز مشکل در تامین گاز مصرفی مشترکان خانگی، نسبت به محدود و قطع کردن گاز صنایع مبادرت داشته باشد.در این شرایط صنایع از نفت گاز و یا مازوت به عنوان سوخت دوم استفاده می کنند.

ناوگان حمل و نقل خرسان شمالی نیاز به نوسازی دارد 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی هم در این همایش گفت: ۲ شرکت حمل و نقل سوخت در استان دایر است که سوخت رسانی را با رعایت موارد ایمنی انجام می دهند. 

جعفر شهامت اظهار داشت: الحاق ایران به کنوانسیون حمل کالاهای خطرناک در حال پیگیری است که در این زمینه ارائه آموزش های لازم به رانندگان و شرکت های حمل نقل یکی از الزامات است.

وی افزود: دوره های آموزشی در این زمینه تامین و ارتقای ایمنی کالاهای خطرناک برگزار شده است. 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha