دولت برای نظر کارشناسان اقتصادی ارزش قائل است

کرمانشاه- ایرنا- عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه «انصافا دولت سیزدهم به‌ دنبال اصلاح مشکلات اقتصادی و راه‌اندازی کسب و کارهاست»، گفت: دولتمردان برای دیدگاه‌های کارشناسان و صاحبنظران اقتصادی ارزش قائل هستند و منیت ندارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «کیوان کاشفی» روز چهارشنبه در نشست هم‌اندیشی با جمعی از فعالان اقتصادی استان کرمانشاه افزود: در همین هفته جاری جمعی از فعالان اقتصادی کشور با معاون اول رییس‌جمهور جلسه‌ای صمیمی و نزدیک داشتیم که در آن آقای مخبر با صبر و حوصله و سعه‌صدر تمام اظهارات صاحب‌نظران را شنید و قول همکاری و حمایت داد.

وی با اشاره به موانع و مشکلات فعلی کشور عنوان کرد: بدیهی است که دولت سیزدهم با چالش‌های بزرگ و متعددی از جمله ارز ۴۲۰۰، مالیات، سوخت و سایر مسایل روبرو است که هر تصمیمی درباره آن‌ها می‌تواند پیامدهای متعددی به‌همراه داشته باشد.

به گفته‌ رییس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه، با وجود همه این مشکلات دولت سیزدهم عزم و اراده لازم برای عبور از مشکلات و بهبود وضع اقتصادی کشور با حمایت از فعالان بخش خصوصی را دارد.

او ابراز امیدواری کرد که با تلاش و درایت مسئولان و دولت جدید، سختی‌ها و مشکلات اقتصادی فعلی کاهش پیدا کند و وضعیت بهتر شود.

کاشفی درعین‌حال اظهار کرد: البته با وجود مشکلات فعلی حوزه اقتصاد، اتفاقات خوبی هم در جریان است از جمله حمایت ویژه و گسترده از تولیدکنندگان بخش خصوصی که با ایجاد محدودیت برای واردات و رقبای خارجی انجام‌شده است اما این‌موضوع پس‌از رفع مشکلات ارزی و محدودیت‌های واردات ممکن است تداوم فعالیت تولیدکننده‌های داخلی را با مشکلاتی مواجه کند.

دولت برای نظر کارشناسان اقتصادی ارزش قائل است

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه در ادامه با بیان این‌که این استان در رتبه‌های پایین فضای کسب‌وکار کشور قرار دارد، گفت: کرمانشاه پتانسیل‌های متعددی به‌ویژه در حوزه کشاورزی دارد اما متأسفانه توجه کافی به این بخش صورت نگرفته و صدای فعالان و تولیدکنندگان آن بلند نیست.

او با اشاره به تشکیل انجمن‌های روغن حیوانی، نخود، صادرات و واردات دام، زعفران و ارگانیک بیان کرد: هم‌اکنون تشکل دانش بنیان‌ها هم درحال راه‌اندازی است و ما بنا داریم با هدف مدیریت درست، اقدام به تشکل‌سازی و حمایت از آنها بکنیم زیرا بسیاری از نیازهای تولیدکنندگان در همین تشکل‌ها قابل پیگیری و حل شدن است.

کاشفی در ادامه از فعالان اقتصادی استان کرمانشاه خواست که به فراخوان‌های اتاق بازرگانی بیشتر توجه کنند و از اظهار پیشنهادها و نظرات خود دریغ نکنند زیرا برنامه‌های آینده اتاق بازرگانی و تصمیمات مسئولان بر مبنای همین نظرات و دیدگاه‌ها رقم می‌خورد.

در این نشست تعدادی از فعالان اقتصادی، صادرکنندگان و واردکنندگان هم به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند. از جمله خانم صفایی، از صادرکنندگان استان کرمانشاه با بیان این‌که شرایط اقتصادی استان مناسب نیست، اظهار کرد: اقتصاد کرمانشاه یک اقتصاد بانک محور است و توسعه آن نیازمند حمایت بانک‌ها است اما متأسفانه بانک‌ها به وظایف خود عمل نمی‌کنند و فعالان اقتصادی مجبورند روزبه‌روز محدوده فعالیت خود را کمتر و کوچک‌تر کنند.

آقای آزادی، از دیگر فعالان اقتصادی استان با تاکید بر ضرورت ایجاد ارتباط اعضای اتاق بازرگانی استان با دستگاه‌های دولتی و نیز کشورهای خارجی، از مسئولان اتاق بازرگانی استان خواست که در این زمینه ایفای نقش کنند و شرایط بازدیدهای تخصصی از کشورهای مقصد صادرات و آسیب‌شناسی در این زمینه را فراهم کنند.

دولت برای نظر کارشناسان اقتصادی ارزش قائل است

«ضرورت برگزاری جلسه با نمایندگان مجلس و پیگیری اصلاح زمان‌بندی صادرات را درباره برخی کالاها» نیز درخواست آقای طاهرپور، از صادرکنندگان به حوزه اقلیم کردستان بود. او تاکید کرد که اگر موانع موجود در مسیر صادرات اصلاح نشود بازار عراق به‌راحتی از دست خواهد رفت.

آزادی، از تولیدکنندگان قیرطبیعی در شهرستان گیلان‌غرب نیز از فشارهای اداره‌کل محیط‌زیست برای محدود کردن فعالیت تولیدکنندگان قیرطبیعی انتقاد کرد و خواستار رفع این محدودیت‌ها شد که کاشفی در پاسخ اظهار کرد: لازم است تولیدکنندگان قیرطبیعی در گیلان‌غرب پیشنهاد مناسبی ارائه کنند که هم کمترین آلودگی زیست‌محیطی و زیان برای شهروندان گیلان‌غرب را در پی داشته باشد و هم مسیر ادامه فعالیت تولیدکنندگان را فراهم کند.

شریفی، از واردکنندگان تلفن‌همراه نیز بر ضرورت برنامه‌ریزی برای آموزش بازاریابی و فروش به فعالان اقتصادی تاکید کرد و آقای ویسی فرد از فعالان صنعت زنبورداری و دامپروری نیز خواستار عبور از شیوه سنتی تجارت و حرکت به سمت تجارت مدرن و جدید سخن گفت.

ویسی فرد تاکید کرد: بزرگ‌ترین مشکل تولیدکنندگان استان عدم آشنایی با فروش و بازاریابی حرفه‌ای است که در این زمینه پیشنهاد می‌شود برای هر یک از کالاهای صادراتی استان کنسرسیومی تشکیل شود تا هزینه‌های صادرات را کاهش دهد.

اکنون بیش از هزار واحد تولیدی و صنعتی با بیش از ۳۰ هزار نفر اشتغالزایی در استان کرمانشاه فعال است.

استان کرمانشاه با وسعت حدود ۲۵ هزار کیلومتر مربع، ۱.۵ درصد از مساحت کل کشور (هفدهمین استان) را به خود اختصاص داده و شامل ۱۴ شهرستان، ۳۵ شهر و ۸۶ دهستان است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha