نمایشگاه گردشگری تهران به احیای این صنعت کمک می‌کند

تهران- ایرنا- فعال حوزه گردشگری و مدیر تورهای اروپایی گفت: کرونا در دوسال گذشته صنعت گردشگری را با رکود مواجه کرد و برگزاری نمایشگاه گردشگری و صنایع‌دستی تهران می‌تواند به احیا و رونق دوباره این صنعت کمک کند.

به گزارش ایرنا، پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و سی‌وپنجمین نمایشگاه صنایع‌دستی با حضور فعالان و متخصصان صنعت گردشگری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در حال برگزاری است و بسیاری از کارشناسان حوزه صنعت گردشگری در سه روزی که از این رویداد می‌گذرد آخرین تحولات صنعت گردشگری و همچنین آثار شیوع و همه‌گیری کرونا در این حوزه را بررسی و در نشست های تخصصی تجارت خود در دو سال گذشته و گردشگری در دوران کرونا را با یکدیگر تبادل کردند.

سیدمهدی حسینی مدیر تور اروپای یک دفتر خدمات سفر در این زمینه به خبرنگار ایرنا گفت: حوزه گردشگری در دو سال گذشته به دلیل همه‌گیری کرونا تقریبا از پا درآمده بود، اما امسال به همت وزارت میراث فرهنگی نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی برگزار شد و دفاتر خدمات سفر از این رویداد استقبال خوبی داشتند.

وی ادامه داد: در سال‌های قبل از کرونا گردشگران زیادی به ایران می آمدند، اما کرونا این روند را متوقف کرد، این نمایشگاه می‌تواند بار دیگر به احیای گردشگری کمک کند و امیدوارم مردم بار دیگر گردشگری را در سبد زندگی قرار دهند و شاهد احیای دوباره گردشگری باشیم.

نمایشگاه گردشگری تهران به احیای این صنعت کمک می‌کند

این مدیر تورهای اروپایی اظهار داشت: بسیاری از کارشناسان فروش تور و دریافت روادید سفر در این دو سال بیکار شدند و به صورت ثابت مشغول نیستند و در این نمایشگاه درخواست همکاری دارند، ما از این ظرفیت استفاده می‌کنیم که یک نوع اشتغال‌زایی غیرمستقیم محسوب می‌شود.

حسینی با اشاره به لزوم تسهیل امور مربوط به گردشگری از طریق دسترسی به سامانه‌های آنلاین گفت: کرونا فرصتی برای فعالیت سامانه های هوشمند گردشگری شد، این سامانه ها یک واسطه‌گر گردشگری شدند و خدماتی از جمله رزرواسیون هوشمند ارائه می دهند و طرفین ها محصولات خود را از طریق آن ها بدون اولویت‌بندی ارائه می‌کنند و مخاطب می‌تواند بهترین خدمات و ارزانترین را انتخاب کرده و انتخاب خدمات تور براساس ماهیت آژانس و جاذبه ها توسط کاربران از سراسر دنیا از مزیت های آن ها است.

پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و سی‌وپنجمین نمایشگاه صنایع‌دستی تهران صبح روز شنبه - نهم بهمن ۱۴۰۰- با حضور سیدعزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، محمدرضا دشتی اردکانی رئیس فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی جمعی از مقامات کشوری و لشکری و شماری از سفیران کشورهای خارجی در تهران، در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به کار کرد. این نمایشگاه تا سه‌شنبه - ۱۲ بهمن - به مدت ۴ روز دایر است و علاقه‌مندان می‌توانند با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با کرونا، از ساعت ۹ تا ۱۷ از این نمایشگاه بازدید کنند.

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha