افزایش تراکم شهر بجنورد در دست بررسی است

بجنورد-ایرنا- عضور شورای اسلامی بجنورد گفت: افزایش تراکم ساخت و توسعه عمودی در مرکز خراسان شمالی در کمیته فنی ذیل کمیسیون ماده پنج شهرداری در دست بررسی است و این طرح تا پایان امسال اجرایی می شود.

یوسف مغروری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: محدودیت تراکم در شهر بجنورد یکی از دغدغه ها برای ساخت و ساز در این شهر است و کاهش تراکم و کمبود حاشیه سود موجب فرار سرمایه گذاران در صنعت ساختمان شده است.

وی تصریح کرد: افزایش تراکم موجب می شود تا ساخت و ساز به لحاظ اقتصادی توجیه پذیر باشد و این امر سبب کاهش قیمت واحدهای مسکونی و حفظ سرمایه های استان خواهد شد.

رییس کمیسیون برنامه، بودجه و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی بجنورد افزود: پس از سفر رییس جمهور به خراسان شمالی مکاتباتی با وزارت کشور و راه و شهرسازی انجام شد و تعیین تکلیف این موضوع از سوی شورای عالی شهرسازی و معماری به کمیسیون ماده پنج استان تفیض شد تا در استان مورد بررسی قرار گیرد.

وی عنوان کرد: افزایش تراکم و تعداد طبقات ساختمانی شهر بجنورد در سه محدوده به صورت متفاوت اجرا می شود که بر این اساس تراکم در هسته مرکزی و بافت فرسوده، کمربند پیرامونی هسته مرکزی و در پیرامون شهر متفاوت است.

مغروری خاطرنشان کرد: در بافت فرسوده و هسته مرکزی امکان افزایش یک سقف فراهم شده است و در محدوده میانی یا کمربند پیرامونی هسته مرکزی نیز یک سقف و مناطق حاشیه شهر افزایش ۲ سقف اعمال می شود.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر بجنورد گفت: در افزایش طبقات ساختمانی مواردی از جمله جمعیت پذیری، آرایش پارکینگ و خط آسمان و سایه اندازی و عرض معبر مد نظر است.

وی افزود: معابر ۶ متری بدون افزایش تراکم بوده و بیشتر معابر هشت تا ۱۸ متری یک طبقه و معابر ۲۰ و بالای ۲۰ متر با رعایت معیارها ۲ طبقه افزایش تراکم خواهند داشت.

مغروری با بیان اینکه طرح افزایش تراکم ساخت و ساز در بجنورد تا پایان امسال نهایی خواهد شد گفت: پیشنهادهای کمیته فنی به کمیسیون

بر اساس کمیسیون ماده پنج شهرداری؛ بررسی و تصویب طرح‌های تفصیلی شهری و تغییرات آنها در هر استان یا فرمانداری که به‌وسیله کمیسیونی به ریاست استاندار یا فرماندار ‌کل و به عضویت رییس انجمن شهرستان، شهردار، نمایندگان وزارت فرهنگ و هنر و آبادانی و مسکن و نماینده مهندس مشاور تهیه ‌کننده طرح انجام‌ می‌شود.

آن قسمت از نقشه‌های تفصیلی که به تصویب انجمن شهر برسد، برای شهرداری لازم‌الاجرا خواهد بود و تغییرات نقشه‌های تفصیلی اگر در ‌اساس طرح جامع شهری مؤثر باشد باید به تأیید شورای‌ عالی شهرسازی برسد.

شهر بجنورد مرکز خراسان شمالی حدود ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha