فضای مجازی به زیست و زندگی اصلی مردم بدل شده است

تهران - ایرنا - رئیس مرکز ملی فضای مجازی گفت: فضای مجازی امروز به زیست و زندگی اصلی مردم و کسب و کارها تبدیل شده و برای مطلوب شدن شرایط زندگی در این بستر باید تمام تلاش خود را به کار بگیریم.

به گزارش ایرنا، «محمدامین آقامیری»، دبیر شورای‌عالی فضای مجازی در مراسم روز فناوری اطلاعات گفت: امروز فضای مجازی فضای زندگی مردم است. اگر روزی فناوری بود که می‌شد با آن کار کرد، اما امروز جزو لاینفک زندگی است. همان‌طور که محیط شهری و رفاهی مردم تلاش می‌کنیم باید بتوانیم در فضای مجازی نیز این فضا را فراهم کنیم. آرامش و برنامه‌ریزی وجود داشته باشد و سرویس‌های مختلف نیز در کنار یکدیگر جمع شوند و به محل زندگی مطلوب برای مردم تبدیل شود.

آقامیری تصریح کرد: فعالان حوزه فناوری جامعه‌سازهایی هستند که قرار است قسمت‌های مهم جامعه فناورانه را بسازند و خدمات مطلوب به مردم ارائه بدهند. اگر از این منظر به موضوع نگاه کنیم هر کدام از ما جایگاه و نقشی داریم.

وی افزود: اگر این چشم‌انداز را داشته باشیم که ۱۰ سال دیگر این نقشه کامل شود باید برنامه‌ریزی کنیم. در برخی حوزه‌ها کار کردیم و در بخش‌هایی خلأ داریم و در برنامه‌ریزی خود باید به این هدف برسیم.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی خاطرنشان کرد: شورای‌عالی فضای مجازی دارای ۲ نقش است. یکی از آن‌ها بررسی فضا و در دسترس قراردادن حمایت‌ها و نقش دیگر تنظیم‌گری در فضای مجازی است. اکنون کسب و کارهای ما پیشروتر از نظام تنظیم‌گری هستند و باید در این حوزه تنظیم‌گری انجام شود تا چارچوب‌ها شفاف شوند. ضمن اینکه کسب و کار نیز حقوق خود را می‌شناسد و می‌تواند بر اساس آن برنامه‌ریزی کنند. در مرحله تنظیم‌گری و برنامه‌ریزی برای این حوزه هستیم.

وی گفت: تعدادی کسب و کار پیشرو داریم که مردم نیز از آن‌ها رضایت دارند و افتخار ملی ما به حساب می‌آیند. درخواست من از این کسب و کارها این است که در مرحله تنظیم‌گری و استانداردسازی، با ما همراهی کنند تا ابعاد مختلف را مشخص کنیم و آن را پیاده‌سازی کنیم شاهد آثار مثبت بسیار خوبی خواهیم بود.

آقامیری تاکید کرد: اگر تنظیم‌گری درست صورت بگیرد در آینده موفق می‌شویم و مسیر هموار خواهیم بود؛ اما اگر همراهی صورت نگیرد، دچار مشکل خواهیم شد. در مرکز ملی فضای مجازی آماده حضور و همفکری دوستان بخش خصوصی هستیم.

به گزارش ایرنا، سال ۱۴۰۱ برای نخستین به طور رسمی ۲۲ تیرماه در تقویم به‌عنوان روز ملی فناوری اطلاعات نام‌گذاری شد. انتخاب این روز به دلیل هم‌زمانی آن با زادروز محمد بن موسی خوارزمی؛ دانشمند شهیر ایرانی و مبدع الگوریتم است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha