۷۱ کیلومتر راه روستایی خراسان شمالی آماده بهره‌برداری شد

بجنورد-ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: ساخت، روکش و بهسازی ۷۱ کیلومتر راه روستایی و فرعی استان با اعتبار ۱۵۶ میلیارد ریال آماده بهره‌برداری شد.

محمد مشتری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این پروژه های راهسازی در هفته دولت افتتاح و هزار و ۸۲۳ خانوار از نعمت راه آسفالته بهره‌مند می‌شوند.

وی افزود: در مجموع از ابتدای امسال تاکنون هزار و ۸۲۳ خانوار ساکن در هشت روستای بالای ۲۰ خانوار استان از راه مناسب بهره مند شدند که در این زمینه ۲۷ کیلومتر راه ساخته و آسفالت شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی افزود: شاخص بهره مندی روستاییان استان از راه مناسب ۷۶ درصد است که نسبت به شاخص کشوری ۷.۹ درصد عقب ماندگی داریم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، توجه دولت به حوزه حمل و نقل خراسان شمالی نه تنها در توسعه راه های روستایی، بلکه در زمینه ارتقای ایمنی سفرها نمودی آشکار دارد و در این سال ها، اقدامات خوبی در زمینه هوشمندسازی حمل و نقل این خطه نیز انجام شده است.

راهسازی و تامین ایمنی راه ها، از آن جهت اهمیت دارد که سبب توسعه فعالیت ناوگان حمل و نقل می شود و زمینه را برای رونق فعالیت های اقتصادی، سرمایه گذاری و دیگر حوزه های اقتصادی فراهم می سازد.

مناسب بودن راه های ارتباطی سبب آسان سازی در رفت و آمدها و انجام حمل و نقل می شود و سرمایه گذاران با استفاده از بسترهای مناسب ارتباطی بهتر و راحت تر می توانند به بازارهای هدف دست پیدا کنند و اگر این بسترها فراهم نباشد سبب بی انگیزگی سرمایه گذاران می شود.

کارشناسان می گویند تازمانی که جاده ها از استاندارد لازم برخورد دار نباشد و شبکه حمل و نقل مناسبی شکل نگیرد، هزینه های جابه جایی کالا بالا می رود و به دنبال آن، قیمت تمام شده تولید محصول در واحد تولیدی نیز افزایش می یابد. در این شرایط با بالا رفتن قیمت تمام شده تولید، توان رقابت در بازار برای تولید کننده کاهش می یابد.

طول راه های خراسان شمالی پنج هزار و ۸۴۶ کیلومتر است که از این میزان ۲۰۷.۶ کیلومتر بزرگراه، ۳۹۸.۶ کیلومتر راه اصلی، ۵۸۸.۱ کیلومتر راه فرعی و ۴ هزار و ۶۵۱.۷ کیلومتر راه روستایی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha