۲۹ مرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۵۷
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85204529
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶۶ واحد تولیدی راکد خراسان شمالی در دولت سیزدهم احیا شد

بجنورد- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی گفت: ۶۶ واحد تولیدی با اشتغالزایی ۷۵۰ نفر در دولت سیزدهم از طریق مصوبات کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان احیا و به چرخه تولید بازگشت.

به گزارش ایرنا، ناصر فخرموحدی روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: تامین مواد اولیه و بدهی های معوق از مشکلات اصلی این واحدهای تولیدی راکد بود که با حمایت های ویژه دولت و پرداخت تسهیلات مشکلات آنها رفع شد.

وی افزود: احیای واحدهای راکد تولیدی از اولویت های دولت در حوزه اقتصاد بوده است و از سال گذشته نیز به صورت مرتب و هفتگی کارگروه های تسهیل و رفع موانع تولید برگزار می‌شود تا مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی بررسی شود.

فخرموحدی ادامه داد: در واقع رویکرد بر این است که با ابزارها و مشوق‌هایی، واحدهای راکد به چرخه تولید بازگرداند تا زمینه رونق اقتصادی و اشتغال در خراسان شمالی فراهم شود.

وی با بیان اینکه برنامه‌هایی جهت ارتقای شاخص‌های اقتصادی خراسان شمالی در حال اجرا است، گفت: توجه دولت به توسعه صادرات غیرنفتی موجب شد تراز تجاری خراسان شمالی به ۳۸ میلیون دلار برسد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی اضافه کرد: همچنین میزان صادرات خراسان شمالی نیز به لحاظ حجمی در سه ماه نخست امسال ۱۲۸ درصد رشد کرد.

۶۶ واحد تولیدی راکد خراسان شمالی در دولت سیزدهم احیا شد

افتتاح ۴۵ طرح اقتصادی در هفته دولت

فخرموحدی گفت: ۴۵ طرح اقتصادی خراسان شمالی با ۱۴ هزار میلیارد ریال اعتبار همزمان با هفته دولت در استان افتتاح می‌شود.

وی افزود: این طرح ها در شهرستان های مختلف خراسان شمالی اجرایی شده است و با بهره برداری از آن برای هزار و ۱۰۰ نفر اشتغال ایجاد می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی خاطرنشان کرد: طرح تولید میلگرد و رینگ رونینگ با پنج هزار میلیارد ریال اعتبار و طرح فولادهای آلیاژی جاجرم با ۳۲۰ میلیارد ریال اعتبار از مهمترین این طرح های آماده بهره برداری است.

خراسان شمالی با دارا بودن یک میلیون نفر جمعیت که ۴۴ درصد آن ها در روستاها زندگی می کنند، دارای ۹ شهرک و ۹ ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی است.

در نواحی و شهرک های صنعتی این استان ۳۲۷ واحد صنعتی جواز بهره برداری دارند که میزان اشتغالزایی آن ها ۴ هزار و ۹۱۱ نفر و میزان سرمایه گذاری در این واحد ها نیز ۸هزار و ۶۲۰ میلیارد ریال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha