ضریب نفوذ گاز در روستاهای خراسان‌شمالی به ۱۰۰ درصد رسید 

بجنورد-ایرنا- استاندار خراسان شمالی گفت: ضریب نفوذ گاز در روستاهای استان طی عملکرد دولت به ۱۰۰ درصد رسیده و تاکنون تمامی روستاهای دارای شرایط گازرسانی از این نعمت بهره مند شده‌اند.

به گزارش ایرنا، محمدرضا حسین نژاد روز دوشنبه در آیین جشن اولین سالگرد تشکیل شهرستان بام و صفی آباد، اظهار کرد: ضریب نفوذ گاز روستایی خراسان شمالی در ابتدای تشکیل استان ۱۳ درصد، و هنگام روی کار آمدن دولت سیزدهم ۹۹.۴ درصد بود که اکنون به ۱۰۰ درصد رسیده است.

وی با اشاره به ارتقای بام و صفی آباد به شهرستان، گفت: تسریع در تحول و پیشرفت این شهرستان با استقرار ادارات و تکمیل فضاهای آموزشی و اداری محقق می شود.

استاندار خراسان‌شمالی افزود: با توجه به کشاورزی بودن شهرستان بام و صفی آباد، مهم ترین نیاز مردم، تامین آب کشاورزی است که در این باره باید قنوات به عنوان منبع تامین آب مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: پیگیری برای انتقال آب منطقه سرانی به شهرستان های اسفراین، بام و صفی آباد، بجنورد و شیروان یکی از دستاوردهای دولت است که بهره برداری از آن کمک موثری در تحول اقتصادی و کشاورزی خواهد داشت.

حسین نژاد با تاکید بر بهره مندی اهالی روستاهای بالای ۵۰ خانوار خراسان شمالی از راه مناسب، تصریح کرد: ابتدای دولت سیزدهم میانگین آسفالت راه روستایی استان ۱۲ درصد از میانگین کشوری عقب بود اما اکنون این رقم به هشت درصد رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: طرح های مختلف به ارزش ۱۷۰ هزار میلیارد ریال در دهه فجر امسال در خراسان شمالی افتتاح و کلنگ زنی می شود که شاهد رشد چهار برابری به نسبت سال های گذشته هستیم.

به گزارش ایرنا، ۴۸ طرح عمرانی با سه هزار میلیارد ریال اعتبار در شهرستان بام و صفی آباد افتتاح شد.

شهرستان بام و صفی آباد در ۶۵ کیلومتری جنوب شرقی شهر اسفراین قرار دارد.

خراسان شمالی دارای بیش از یک میلیون نفر جمعیت است که ۴۴ درصد آنان در روستاها زندگی می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha