بزرگترین بوستان جنگلی حاشیه شهری کشور در سفر رئیسی به مازندران افتتاح می‌شود 

ساری- ایرنا- فرماندار ساری با اشاره به سفر رئیس جمهور و دیگر اعضای دولت به مازندران در قالب دور دوم سفرهای استانی، گفت که طبق برنامه، در سفر آیت الله رئیسی، بزرگ‌ترین بوستان جنگلی حاشیه شهری کشور در ساری افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.  

محمدعلی نوبخت روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بوستان جنگلی «سکو تپه» ساری که به بوستان جنگلی شهید نوبخت نیز معروف است با یک‌هزار و ۲۶۰ هکتار گستره، بزرگترین بوستان جنگلی حاشیه شهری کشور محسوب می‌شود که در جنوب شهر ساری واقع شده است.

وی اظهار کرد: در سفر آیت الله رئیسی، رئیس جمهور کشورمان به مازندران، مرحله نخست این بوستان جنگلی شامل ۲۰۰ هکتار افتتاح و برای استفاده در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

نوبخت گفت: بوستان جنگلی شهید نوبخت ساری که بزرگترین بوستان جنگلی حاشیه شهری کشور نیز محسوب می شود، دارای امکاناتی از جمله جاده سلامت، پیست دوچرخه سواری، کلبه های اقامتی دولوکس و تک خواب، فروشگاه، زمین بازی کودکان، پارکینگ عمومی، رستوران، زمین‌های ورزشی، سکوی پرنده نگری، قهوه خانه سنتی، برج دیده‌بانی، سرویس بهداشتی، ایستگاه نگهبانی و اتاقک پلیس است.

فرماندار ساری افزود: در مرحله نخست این طرح با گستره ۲۶۰ هکتار، کار بازگشایی مسیر ورودی و اجرای زیرسازی و آسفالت راه دسترسی به طول چهار کیلومتر، نصب چراغ روشنایی مسیر به طول چهار کیلومتر، احداث هشت چشمه سرویس بهداشتی، خرید و نصب کانکس های نگهبانی و مدیریت در سه نقطه، تامین برق مورد نیاز مجموعه، اجرای خطوط انتقال گاز، آب آشامیدن، محوطه سازی و فضای بازی کودکان، احداث آب‌رو و ابنیه مورد نیاز، سر در ورودی مجموعه و تامین نیروی حفاظت پارک به ظرفیت ۷۰ نفر انجام شده است.

فرماندار ساری میزان اعتبار هزینه شده برای احداث بوستان جنگلی شهید نوبخت این شهرستان را تاکنون ۷۰۰ میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: بزرگ‌ترین بوستان جنگلی حاشیه شهری کشور از سمت شمال به باغ‌ها و روستای سنگریزه و مهدشت، از سمت شرق به محور آسفالته ساری- کیاسر، از سمت جنوب به روستاهای شکتا و سنگتراشان و از غرب نیز به مزارع محدود می شود که جنگل محدوده طرح متعلق به سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور است که تحت مدیریت اداره منابع طبیعی ساری قرار دارد.

بزرگترین بوستان جنگلی حاشیه شهری کشور در سفر رئیس جمهور به مازندران افتتاح می شود 

نوبخت خاطرنشان کرد: بوستان جنگلی شهید نوبخت ساری حداقل ارتفاع از سطح دریا ۱۰۰ و حداکثر آن نیز ۴۶۰ متراست که مکان بسیار مناسبی برای اوقات فراغت خانواده ها و جوانان است.

این مقام مسئول، حفاظت از جنگل های منطقه، توسعه و رونق اقتصادی منطقه از طریق بهره برداری جذب گردشگر، ایجاد امنیت و پایداری اقتصادی در راستای ایجاد امکانات بیشتر، برآورده کردن نیاز های تفرجی گردشگران، ایجاد اشتغال، ایجاد ارتباطات سالم انسانی با جوامع محلی و گسترش روابط فرهنگی بین آنها و ایجاد محیطی سالم و پایدار زیست محیطی ضمن بهره برداری از قابلیت های طبیعی، تاریخی و فرهنگی را از جمله اهداف و ضرورت های احداث بوستان جنگلی حاشیه شهری کشور در این شهرستان عنوان کرد.

نوبخت، دسترسی و نزدیکی به شهر و قرار گرفتن در حریم شهر ساری، وجود جاذبه های پیرامونی شامل چشم اندازهای طبیعی، اشراف به شهر ساری، رودخانه تجن و فاز ۲ بوستان ملل و روستاها و شالیزارهای اطراف و تنوع شکل زمین و وجود توپوگرافی فراوان در عرصه را از عوامل موثر در انتخاب محل برای احداث بوستان جنگلی ذکر کرد.

وی تصریح کرد: پس از واگذاری عرصه در سال ۹۳ مطالعات اولیه طرح توسط شرکت مشاور آمایش سبز گستر انجام شد و در سال ۹۴ نیز نسبت به زیر سازی بخشی از پارکینگ و تعریض مسیر دسترسی اقداماتی صورت گرفت و طی توافقی با منابع طبیعی ۵ اتاقک نگهبانی جانمایی شد که شهرداری نسبت به احداث فونداسیون و بخشی از دیوار چینی آن اقدام کرده است و تاکنون نیز هیچ اقدامی در خصوص واگذاری طرح به سرمایه گذار صورت نگرفته است.

نوبخت با بیان اینکه عزم و اراده دولت مردمی سیزدهم برای تکمیل طرح های عمرانی نیمه تمام ملموس و مشهود است، ادامه داد: تمام طرح های عمرانی نیمه تمام و برجای مانده از سالیان گذشته را احصا، شناسنامه دار و اولویت بندی کرده ایم و در جهت تکمیل نهایی آن در میدان عمل هستیم.

وی گفت: : تکمیل چندین طرح عمرانی و زیرساختی نیمه تمام از جمله نیروگاه زباله‌سوز و بیمارستان یک هزار و ۱۰۰ تخت‌خوابی آیت‌الله طبرسی و همچنین تامین اعتبار مورد نیاز برای بهره‌برداری از چند طرح از محل مولدسازی از جمله مطالبات اصلی مسئولان و همچنین مردم شهر ساری از رئیس جمهور و هیات دولت است.

نوبخت گفت: تامین اعتبار مورد نیاز برای تکمیل بیمارستان یک هزار و ۱۰۰ تختخوابی آیت الله طبرسی ساری با میانگین پیشرفت فیزیکی ۷۵ تا ۸۰ درصدی از دیگر مطالبات مردم و مسئولان شهر ساری از رییس جمهور است.

وی از طرح تعریض جاده ساری به تاکام به عنوان دیگر طرح های عمرانی نیمه کاره در مرکز مازندران نام برد که قطعه دوم آن آماده افتتاح است و ضروری است که اعضای هیات دولت نسبت به تامین اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این طرح ملی اهتمام ویژه ای داشته باشند.

بزرگترین بوستان جنگلی حاشیه شهری کشور در سفر رئیس جمهور به مازندران افتتاح می شود 

نوبخت گفت: طرح تعریض جاده پنبه زار کوتی لاریم، ورزشگاه ماهفروجک ساری و تکمیل کنارگذر شمالی شهرستان ساری اعتبارات ملی را می طلبد و انتظار است که رییس جمهور و اعضای هیات دولت نسبت به این مهم همکاری و مساعدت لازم را داشته باشند.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری - ۲۷ و ۲۸ اردیبهشت - همراه با تعدادی از اعضای هیات دولت برای دومین بار در قالب سفر استانی مهمان مازندرانی‌ها است.

بهره‌برداری از طرح‌های جدید نهضت ملی مسکن، چندین طرح درمانی، سد گلورد، طرح تکمیل آبرسانی به شهر ساری، پارک جنگلی ۵۰۰ هکتاری ساری و چند طرح عمرانی دیگر و همچنین حضور در نشست شورای اداری، دیدار با علما، نخبگان و خانواده شهدا و مردم استان بخشی از برنامه‌های هفدهمین سفر رئیس‌ دولت سیزدهم در دور دوم سفرهای استانی است.

سفر نخست آیت‌الله رئیسی همراه با تعدادی از وزرا و اعضای هیات دولت سیزدهم به مازندران ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ انجام شد که افزون بر دیدار با اقشار مختلف مردم و بازدید از برخی طرح‌های زیرساختی، بهره‌برداری از چندین طرح عمرانی و تعیین تکلیف تعدادی از پروژه‌های نیمه‌کاره و بر زمین مانده، نتیجه آن در نظر گرفتن ۱۷۶ مصوبه برای اجرای طرح‌های مختلف با مجموع اعتبار مصوب بیش از ۱۷۷ هزار و ۸۹۸ میلیارد ریال بود.

از پایان سال ۱۴۰۰ تاکنون افزون بر ۱۲۶ هزار و ۴۱۵ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های مصوب سفر نخست رئیس‌جمهور به مازندران اختصاص یافت که معادل ۷۱ درصد کل اعتبار در نظر گرفته شده برای این طرح‌ها است.

به استناد آمارهای اعلام شده توسط دستگاه‌های اجرایی و استانداری مازندران، از مجموع ۱۷۶ مصوبه سفر نخست رئیس‌جمهور به مازندران ۷۸ مصوبه به طور کامل محقق شده، در ۸۹ مصوبه فرآیند اجرایی طی می‌شود و عملیات اجرایی با پیشرفت فیزیکی طبق برنامه در حال انجام است و اجرای ۹ مصوبه نیز در حال پیگیری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha