۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۷:۱۸
کد خبر: 85478720
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

ارتقای همکاری‌های دفاعی میان ایروان و دهلی نو

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۷:۱۸
کد خبر: 85478720
ارتقای همکاری‌های دفاعی میان ایروان و دهلی نو

تهران- ایرنا- وزارت دفاع ارمنستان در بیانیه‌ای با اعلام خبر برگزاری نخستین نشست مقام‌های ارشد نظامی ایروان و دهلی نو، از ارتقای همکاری‌های دفاعی میان این دو کشور خبر داد.

به گزارش بامداد پنجشنبه ایرنا به نقل از تارنمای آزاتوتیون، در بیانیه وزارت دفاع ارمنستان آمده است: مقام‌های ارشد نظامی دو کشور در نشستی با یکدیگر، برنامه اقدام‌های مشترک برای سال‌های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ را تصویب کردند و یک «گروه کاری» تشکیل دادند که وظیفه هماهنگی نهادهای نظامی دو کشور را برعهده خواهد داشت.

بر اساس بیانیه وزارت دفاع ارمنستان، همکاری‌های دفاعی ارمنستان و هند نه تنها شامل تدارکات تسلیحاتی بلکه شامل آموزش‌های نظامی، تاکتیکی و تبادل تجربیات خواهد بود.

به نوشته تارنمای آزاتوتیون، ایروان و دهلی نو از زمان جنگ دوم قره باغ در سال ۲۰۲۰ که طی آن پاکستان به شدت از جمهوری آذربایجان حمایت کرد، همکاری با یکدیگر را گسترش داده‌اند.

ارتقای همکاری‌های دفاعی میان ایروان و دهلی نو

ارتش ارمنستان در جریان جنگ دوم قره باغ شکست سنگینی از ارتش جمهوری آذربایجان متحمل شد و به همین دلیل مقام‌های این کشور در پی تقویت بیش از پیش نیروهای مسلح خود برآمده‌اند.

بر همین اساس ایروان قراردادهایی به ارزش چند میلیون دلار برای خرید سامانه‌های توپخانه، موشک‌های ضد تانک و تجهیزات ضد پهپاد با دهلی نو به امضا رسانده است.

لئونید نرسیسیان تحلیلگر نظامی ارمنی با بیان اینکه در حال حاضر هند به تامین‌کننده شماره یک تسلیحات و مهمات ارتش ارمنستان تبدیل شده است و دو طرف مایل به ادامه این همکاری نظامی و دفاعی هستند، تاکید کرد: به زودی شاهد برگزاری رزمایش‌های مشترک میان ایروان و دهلی نو خواهیم بود.

راندیر جیسوال سخنگوی وزارت خارجه هند نیز پیش تر در جریان یک نشست خبری روزانه، گفت: ما با ارمنستان و جمهوری آذربایجان روابط خوبی داریم اما جدای از آن، در صادرات تسلیحات سیاست خاص خود را دنبال می‌کنیم.

روسیه از دیرباز تامین کننده اصلی سلاح و مهمات ارمنستان بوده است اما در حال حاضر به دلیل بروز تنش‌های فزاینده در روابط ایروان و مسکو و همچنین ادامه درگیری نظامی روسیه در اوکراین، ایروان به دنبال تأمین تسلیحات و مهمات مورد نیاز ارتش خود از تامین‌کنندگان جایگزین است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha