استاندار هرمزگان: منافع ملی در توسعه دریامحور، اولویت است

بندرعباس - ایرنا - استاندار هرمزگان ضمن بررسی طرح‌های دریاپایه، تمرکز بر هماهنگ‌سازی، تطبیق قوانین، بهره‌گیری از مشاوران بین‌المللی و مطالعات انجام شده را مورد تاکید قرار داد و گفت: منافع ملی در توسعه دریامحور، اولویت است.

به گزارش ایرنا، مهدی دوستی شامگاه چهارشنبه در نشست کارگروه توسعه دریامحور هرمزگان، با تاکیدبر اهمیت استفاده از مشاوران بین المللی، افزود: دستگاه‌های عضو کارگروه باید در نشست آینده موفق‌ترین الگوی جهانی توسعه دریایی حوزه خود را معرفی کنند تا به چشم‌انداز مناسبی برای طرح‌های تایید شده دست پیدا کنیم.

وی بیان کرد: مطالعات جامع مرکز پژوهش‌های مجلس در حوزه توسعه مرجع در دسترسی می‌باشد؛ همچنین ارائه لیست مشاوران بین المللی کمک می‌کند کارگروه بتواند مشاور تخصصی توسعه برای هر حوزه درنظر بگیرد.

نماینده عالی دولت در هرمزگان ضمن بررسی طرح‌های تعریف شده ذیل آن در بخش راه و شهرسازی بر ایجاد هماهنگی در ترانزیت، تاکید و اظهار کرد: در توسعه دریامحور تنها راه نمی‌خواهیم، هماهنگ کردن و تطبیق قوانین حمل و نقلی نیز برای تسریع و تسهیل ترانزیت اهمیت ویژه ای دارند که لازم است بیشتر برای احصا و حل اینگونه مسائل وقت گذاشته شود نمونه آن تعریف مسیرسبز گمرک است.

وی، ایجاد هماهنگی بین طرح‌های حوزه دریا را مهم‌ترین اصل در برنامه‌ریزی دانست و گفت: منافع ملی در توسعه دریامحور اولویت است و طبق زمانبندی بسیاری از برنامه‌ها به‌ویژه پروژه های بزرگ مقیاس در دولت‌های آینده به اتمام می رسند.

دوستی تاکید است: حضور یا ارتباط وبیناری با صاحب‌نظران استانی و ملی نیز می‌تواند باعث رشد ذهنی ما در مسیر توسعه دریاپایه باشد و دبیرخانه لازم است این بستر را فراهم کند.

در این نشست بندهایی از تصویب‌نامه هیات وزیران با موضوع توسعه دریامحور نیز مرور شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha