نیروگاه ۱۰ مگاواتی و ۴۰۰ سامانه خورشیدی در رفسنجان افتتاح شد

کرمان- ایرنا- روز پنجشنبه با حضور معاون وزیر نیرو و رییس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق (ساتبا) نیروگاه ۱۰ مگاواتی خورشیدی در شهر صفاییه رفسنجان و همچنین ۴۰۰ سامانه خورشیدی پنج کیلوواتی برای خانواده‌های تحت حمایت مهدی آباد این شهرستان افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، این طرح در قالب نیروگاه ۱۰ مگاواتی خورشیدی با اعتبار سه هزار میلیارد ریال در زمینی به مساحت ۱۵ هکتار احداث شده است.

تعداد پنل های خورشیدی به کار رفته در این طرح ۲۲ هزار و ۵۳۶ مورد است.

نیروگاه ۱۰ مگاواتی خورشیدی در رفسنجان افتتاح شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان، فرماندار شهرستان رفسنجان و شماری از مدیران زیرمجموعه وزارت نیرو در استان در این مراسم حضور داشتند. رفسنجان در فاصله ۱۰۰ کیلومتری شمال غرب مرکز استان کرمان قرار دارد.

افتتاح ۴۰۰ سامانه خورشیدی در شمال استان کرمان

امروز همچنین ۴۰۰ سامانه خورشیدی پنج کیلوواتی برای خانواده‌های تحت حمایت ارگان های بهزیستی و کمیته امداد در شمال استان کرمان با حضور معاون وزیر نیرو و رییس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی (ساتبا) در مهدی آباد واحد رفسنجان افتتاح شد.

کمانی در این آیین گفت: امیدواریم برای خانواده شما درآمد پایدار از طریق این نیروگاه های خورشیدی ایجاد شود.

وی افزود: در کل کشور اجرای ۵۵۰ هزار سامانه خورشیدی برای خانواده‌های حمایتی به طول پنج را سال در دستور کار داریم که با ارایه تسهیلات به خانواده های کم برخوردار واگذار می شود.

سلیمانی مدیر کل شرکت توزیع برق شمال استان کرمان هم در این آیین اظهار کرد: در شمال استان کرمان یک هزار و ۴۱۰ سامانه خورشیدی برای خانواده های حمایتی اجرا کردیم که ۴۰۰ مورد امروز مورد بهره برداری قرار گرفت و مابقی آن ها قبلاً افتتاح شده و برق تولیدی هم در مدار مصرف و شبکه برق قرار گرفت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha