۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۷:۱۴
کد خبر: 85479413
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزایش تولید در بخش کشاورزی کاشان هدفگذاری شد

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۷:۱۴
کد خبر: 85479413
افزایش تولید در بخش کشاورزی کاشان هدفگذاری شد

کاشان - ایرنا - رییس اداره جهاد کشاورزی کاشان گفت:پیش‌بینی ما این است که در سال ۱۴۰۳آمار تولید انواع محصولات در بخش کشاورزی کاشان به بیش از ۲۰۰ هزار تن برسد.

علی محلوجی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:میزان تولیدات باغی در سال ۱۴۰۲ با احتساب خسارت عوامل غیرمترقبه جوی ۴۱.۷۹ هزار تن انواع محصولات باغی برداشت شد و پیش بینی میزان تولید در سال ۱۴۰۳ با عنایت به بروز سرمازدگی در باغات میزان ۴۰ هزار تن انواع محصولات باغی در سطح شهرستان می باشد.

وی اظهار کرد:میزان تولید محصولات زراعی در سال ۱۴۰۲-۱۴۰۱ ،۹۰.۴۶۸ هزار تن بود و پیش بینی تولید محصولات زراعی در سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ با توجه به بروز خسارت سرمازدگی به خصوص در غلات و باقلا میزان برداشت محصولات زراعی به ۸۵ هزار تن برسد.

رییس جهاد کشاورزی کاشان بیان کرد:سطح فعلی گلخانه درسطح شهرستان ۴۰ هکتار و با توجه به صدور بیش از ۳۰ مورد جواز تاسیس در صورت تخصیص اعتبار برای احداث گلخانه این سطح می تواند به بیش از ۵۰ هکتار افزایش یابد.

محلوجی گفت:با توجه به وضعیت منابع آبی توصیه می شود کشت های سبزی و صیفی برای افزایش تولید و بهره وری آب به فضای بسته گلخانه منتقل شود.

وی افزود: در حال حاضر میزان اشتغال در بخش زراعت و باغبانی حدود ۱۳ هزار نفر می باشد.

وی اظهار کرد:هر هزار متر گلخانه یک نفر اشتغال پایدار ایجاد می کند و با افزایش سطوح گلخانه می توان به ایجاد اشتغال پایدار در شهرستان کمک کرد.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha