زنگ خطر برای مدیران در سفرهای استانی؛ زیر ذره بین رئیس‌جمهور قرار دارید

تهران- ایرنا- رئیس مجمع نمایندگان مازندران در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه برکناری ۱۰ مدیر در بخش‌های مختلف استان موجب اصلاح امور می‌شود، خاطرنشان کرد: این موضوع هشداری به دیگر مدیران است که زیر ذره‌بین ارزشیابی مستمر نهادی در ریاست جمهوری قرار دارند و فعالیت آنها ارزیابی می‌شود.

محمدعلی محسنی بندپی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا، درباره سفر رییس جمهور به استان مازندران گفت: رییس جمهور به همراه هیات همراه در دولت سیزدهم برای دومین بار به استان مازندران سفر کردند که حضور میدانی ایشان در بین مردم ارزشمند بود. ضمن اینکه طبق گزارش استاندار مازنداران، ۷۰ درصد مصوبات سفر نخست ایشان به استان محقق شده است.

حضور رییس جمهور در روستای خرماکلا شهر قائم‌شهر کم‌سابقه بود/ ۷۰ درصد مصوبات سفر رئیس‌جمهور به مازندران اجرا شد

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی افزود: حضور شخص رییس جمهور به همراه تعدادی زیادی از وزرای کابینه، معاون رییس جمهور و معاونان وزرا در این سفر برای مردم بسیار ارزشمند است و مردم استقبال کم نظیری از این هیات انجام دادند. همچنین حضور رییس جمهور در روستای خرماکلا شهر قائم‌شهر کم‌سابقه بود.

عضو هیات رییسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یادآور شد: این رویکرد نشان دهنده دغدغه شخص رئیس جمهور نسبت لزوم ارتقای سرمایه‌های اجتماعی است، ایشان نگران اشتغال و تولید در سطح کشور هستند و به نظر می‌رسد رییس جمهور همین رویه را برای سایر استان‌ها نیز دارند.

راه‌اندازی ۳۹۵ واحد تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل و امید تازه به اشتغال جوانان

رییس مجمع نمایندگان استان مازندران در مجلس با قدردانی از حضور میدانی رییس جمهور و هیات همراه به این استان تصریح کرد: اقدامات رییس جمهور در استان مازندران منجر به راه‌اندازی ۳۹۵ واحد تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل شد که این واحدهای تولیدی در مقایس کوچک هم تعدادی زیادی از مردم شهر و روستا را مشغول به فعالیت کرد و اشتغال دوباره جوانان را در پی خواهد داشت.

وی ادامه داد: افتتاح مسکن در بخش‌های مختلف استان مازندران از دیگر نتایج ارزنده سفر رییس جمهور به این استان است که طبق گزارش اعلامی بین ۵ تا ۸ هزار واحد مسکونی افتتاح شد یا برای ساخت آنها دستورات لازم اعلام شد.

بندپی، این رویکرد رییس جمهور و اعضای هیات دولت را نشانه مسوولیت پذیر بودن دولت در قبال تعهدات اعلامی دانست و گفت: عملکرد دولت نشان می‌دهد که دولت به اجرای مصوبات برنامه هفتم توسعه و بودجه ۱۴۰۳ پایبند است و حضور وزرا، معاونان وزیر، معاونان رییس جمهور در بیشتر شهرهای استان مازندران نشان دهنده عزم دولت برای تحقق برنامه‌های مصوب است.

نماینده مردم نوشهر و چالوس با اشاره حضور پررنگ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر به استان مازندران عنوان کرد: علاوه بر وزیر بهداشت، معاون توسعه و منابع، معاون درمان، معاون آموزشی، معاون پژوهشی، معاون پارلمانی و سایر مدیران این وزارتخانه در شهرهای مختلف استان مازندران حاضر شدند و به مشکلات بهداشت و درمان استان رسیدگی کردند.

رییس جمهور بیش از یک ساعت معضل زباله در استان مازندران را بررسی کرد

وی با بیان اینکه رییس جمهور اعتبار قابل ملاحظه‌ای را برای توسعه استان در نظر گرفت، یادآور شد: موضوع زباله و پسماند به طور جدی استان مازندران را تهدید می‌کند. چرا که در سطح دنیا تولید زباله برای هر نفر در روز ۳۰۰ تا ۳۵۰ گرم است و در کشور به صورت متوسط ۹۰۰ گرم تخمین زده شده و در شمال کشور و استان مازندران بیش از ۱۲۰۰ گرم برای هر نفر در روز به دلیل توریستی بودن آن تولید زباله انجام می‌شود.

بندپی ادامه داد: دو نیروگاه زباله سوز در شهرهای ساری و نوشهر وجود دارند که به صورت نصفه نیمه فعالیت می‌کنند و باقی زباله‌ها در طبیعت رها می‌شوند. اما رییس جمهور در سفر به استان مازندران به جزییات این موضوع به صورت کامل و دقیق در بیش از یک ساعت پرداخت و دستورات لازم را در این زمینه صادر کرد. همچنین درحوزه فرودگاه‌ها و بنادر کشور به وزرا و دستگاه‌های مربوطه دستورات لازم را ابلاغ شد.

عزل ۱۰ مدیرناکارآمد استان مازندران نشانه عدم گارانتی این جایگاه است

رییس مجمع نمایندگان استان مازندران در مجلس با اشاره به برکناری ۱۰ مدیر ناکارآمد در سفر رییس جمهور به استان مازندران توضیح داد: ایشان تذکر دادند در مواردی به رغم اینکه بودجه و امکانات کافی برای پیشرفت وجود داشته، اما به دلیل ناکارآمدی برخی از مدیران، هدف نهایی محقق نشده است.

وی درباره پیام عزل ۱۰ مدیرناکارآمد استان مازندران گفت: همانطور که آموزش مستمر برای مدیران وجود دارد، ارزشیابی مستمر هم برای آنها تعریف شده است و پیام این تصمیم رییس جمهور به این معنا است هیچ جایگاه مدیریتی از تضمین لازم برای حضور مداوم در آن پُست برخوردار نیست و ارزشیابی مستمر دولت سبب خواهد شد هیچ مدیری جایگاهی مدیریتی را گارانتی شده تحویل نگیرد.

نماینده مردم نوشهر و چالوس ادامه داد: این رویکرد رییس جمهور نشان داد که مدیران باید بدانند در هر زمان که لغزیدند یا منفعل شده و طبق شاخص‌ها، کارآمدی لازم را نداشتند، از گردونه مدیریتی خارج خواهند شد و مدیران با تجربه‌تر جای آنها را خواهند گرفت.

زنگ خطر برای مدیران در سفرهای استانی؛ زیر ذره بین رئیس جمهور قرار دارید

بندپی با بیان اینکه برکناری ۱۰ مدیر در بخش‌های مختلف استان سبب اصلاح این جایگاه‌ها خواهد شد، خاطرنشان کرد: همچنین برای دیگر مدیران این زنگ خطر به صدا خواهد آمد که زیر ذره‌بین ارزشیابی مستمر نهادی در ریاست جمهوری قرار دارند و فعالیت آنها ارزیابی می‌شود.

به گزارش ایرنا، «آیت الله سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور در شانزدهمین مقصد از دور دوم سفرهای استانی دولت مردمی، پنج شنبه(۲۷ اردیبهشت ماه) به همراه جمعی از اعضای دولت به استان مازندران سفر کرد. بازدید از کارخانه چوب و کاغذ، بهره‌برداری از طرح‌های جدید نهضت ملی مسکن، تکمیل فاز آبرسانی به شهر ساری، پارک جنگلی ۵۰۰ هکتاری ساری، شرکت در جشن احیای واحدهای تولیدی راکد همچنین حضور در نشست شورای اداری، دیدار با مردم ساری و نوشهر، دیدار با علما، نخبگان و خانواده شهدا و مردم استان بخشی از برنامه‌های سفر رئیس‌ دولت سیزدهم به مازندران در دور دوم سفرهای استانی بود.

سفر نخست آیت‌الله رئیسی همراه با تعدادی از وزرا و اعضای هیات دولت سیزدهم به مازندران ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ انجام شد که افزون بر دیدار با اقشار مختلف مردم و بازدید از برخی طرح‌های زیرساختی، بهره‌برداری از چندین طرح عمرانی و تعیین تکلیف تعدادی از پروژه‌های نیمه‌کاره و بر زمین مانده، نتیجه آن در نظر گرفتن ۱۷۶ مصوبه برای اجرای طرح‌های مختلف با مجموع اعتبار مصوب بیش از ۱۷۷ هزار و ۸۹۸ میلیارد ریال بود.

از پایان سال ۱۴۰۰ تاکنون، افزون بر ۱۲۶ هزار و ۴۱۵ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های مصوب سفر نخست رئیس‌جمهور به مازندران اختصاص یافت که معادل ۷۱ درصد کل اعتبار در نظر گرفته شده برای این طرح‌ها است. از مجموع ۱۷۶ مصوبه سفر نخست رئیس‌جمهور به مازندران ۷۸ مصوبه به طور کامل محقق شده، در ۸۹ مصوبه فرآیند اجرایی طی می‌شود و عملیات اجرایی با پیشرفت فیزیکی طبق برنامه در حال انجام است و اجرای ۹ مصوبه نیز در حال پیگیری است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha