۱۸ ساعت جست‌وجو و تفحص/شهادت آیت الله رئیسی و همراهان تایید شد

تهران -ایرنا- بسته اخبار اجتماعی ایرنا در سی‌ام اردیبهشت به وقوع حادثه برای بالگرد حامل رئیس جمهور و تایید شهادت آیت الله رئیسی و همراهان وی، قندخون و انسولین‌های جدید،روند صعودی ایران در آمار اهدای عضو،جزئیات سرویس مدارس درسال تحصیلی جدید،دولت سیزدهم و ترمیم هرم جمعیت،افزایش واحدهای تولیدی دخانیات و تخصیص ۳۵هزار میلیارد ریال سود به اعضای صندوق فرهنگیان پرداخته است.

به گزارش ایرنا، در بسته خبری پیش رو مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را باهم مرور می‌کنیم ،امروز سرویس جامعه خبرگزاری ایرنا با اخبار مختلفی از حوزه اجتماعی ایران همراه بود که گزیده این اخبار را می‌توانید در ادامه بخوانید.

۱۸ ساعت جست‌وجو و تفحص/شهادت آیت الله رئیسی و همراهان تایید شد

پس از اعلام خبر وقوع حادثه برای بالگرد حامل رییس جمهور در بعدازظهر روز یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - تیم های امدادی به محل وقوع حادثه اعزام شدند و عملیات جست و جو و تفحص طی ۱۸ ساعت گذشته ادامه داشت و بر اساس آخرین خبرها حوالی ساعت ۶ صبح روز دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - محل وقوع سانحه پیدا و ساعت ۸ صبح به طور رسمی خبر شهادت رئیس جمهور و هیات همراه وی تایید شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بعدازظهر روز یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت- خبر وقوع سانحه برای بالگرد حامل رئیس جمهور منطقه جنگلی دیزمار بین روستای اوزی و پیر داوود در استان آذربایجان شرقی منتشر شد.

آیت‌الله رئیسی، حجت الاسلام آل هاشم امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و چند تن دیگر از همراهان از جمله سرنشینان این بالگرد بودند که  به گفته وزیر کشور فرود سخت داشته است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

از توزیع ١٨ هزار بسته حمایتی تا پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام درباره اقدامات انجام شده در حوزه جمعیت، گفت: از سال ۱۴۰۱ جهت حمایت از فرزندپروری خانواده‌های ایرانی با اولویت خانواده‌های بالای سه فرزند، توزیع بسته‌های حمایتی در ۳۱ استان کشور آغاز شده است.

محمد ترکمانه گفت: این بنیاد در هفته ملی جمعیت با هدف تشویق، ترویج و حمایت از فرزندپروری خانواده‌های ایرانی اقدامات متعددی را انجام خواهد داد.

وی افزود: این بسته‌های حمایتی که شامل ٤٠ قلم کالای با کیفیت ایرانی مورد نیاز نوزاد است به خانواده‌های واجد شرایط اهدا می‌شود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

جزئیات سرویس مدارس درسال تحصیلی جدید/روند صعودی ایران در آمار اهدای عضو

ضبط ۵۰ هزار دلار قاچاق در فرودگاه امام خمینی (ره)

مدیرکل تعزیرات حکومتی شهرستان‌های استان تهران از ضبط ۵۰ هزار و ۱۵۰ دلار و چهار هزار و ۷۰۰ یورو به ارزش ۱۴ میلیارد و ۵۳۱ میلیون ریال و محکومیت ۲۹ میلیارد و ۶۳ میلیون ریالی قاچاقچی ارز خبر داد.

به گزارش سازمان تعزیرات حکومتی، حمید القاصی مهر گفت: پرونده قاچاق ۵۰ هزار و ۱۵۰ دلار و چهار هزار و ۷۰۰ یورو به ارزش ۱۴ میلیارد و ۵۳۱ میلیون ریال در شعبه پنجم بدوی و ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات شهر ری رسیدگی شد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

جزئیات سرویس مدارس درسال تحصیلی جدید/روند صعودی ایران در آمار اهدای عضو

مدیریت بهتر قند خون با انسولین‌های نسل جدید

یک فوق تخصص غدد گفت: مصرف انسولین‌های نسل جدید به مدیریت بهتر قند خون افراد دیابتی کمک می‌کند که نتیجه این اتفاق، بالا رفتن و بهبود کیفیت زندگی آنهاست.

به گزارش انجمن غدد، محمدرضا مهاجری تهرانی، در کنگره جامعه متخصصین داخلی در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، افزود: ورود انسولین‌های نسل جدید به ایران شرایط را برای بالابردن کیفیت زندگی بیماران دیابتی بهتر کرده است. افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ به نظارت منظم و درمان مداوم برای حفظ سطح هدف قند خون و به همان اندازه مهم برای مدیریت دیگر شرایط همراه با دیابت نیاز دارند.

وی اظهار داشت: در قرن بیست‌ویکم شاهد ورود چندین محصول آنالوگ انسولین و ارتقاء رژیم‌های انسولینی در درمان دیابت نوع ۲ بوده‌ایم. با وجود این، بسیاری از بیماران مبتلا به دیابت تحت درمان با انسولین در کنترل مناسب قند خون ناموفق باقی می‌مانند. این ممکن است نشان دهنده درمان ناصحیح و بی‌توجهی به مصرف دارو و کنترل قند خون باشد، اما این مسائل در بعضی موارد می‌تواند ناشی از نگرانی در مورد هیپوگلیسمی (افت قند خون) باشد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

جزئیات سرویس مدارس درسال تحصیلی جدید/روند صعودی ایران در آمار اهدای عضو

صدور احکام سنگین برای تتلو

وکیل مدافع امیرحسین مقصودلو ملقب به تتلو احکام صادره برای موکل خود را سنگین دانست و گفت: موکلم به حبس‌های طولانی مدت و کوتاه مدت محکوم شده است.

الهام رحیمی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی ایرنا با اشاره به صدور و ابلاغ حکم امیرحسین مقصودلو در تاریخ ۲۵ اردیبهشت، با تاکید بر رعایت حقوق موکل خود و جلوگیری از تضییع حقوق وی، اظهار داشت: بر اساس احکام صادره در ۲ پرونده از مجموع سه پرونده در جریان رسیدگی، موکلم به حبس‌های طویل المدت و کوتاه مدت محکوم شده است و مجازات‌های تکمیلی بسیار هم دارد.

وی با تاکید بر اینکه آرای صادره بدوی است و هنوز قطعیت ندارد، افزود: بیان جزئیات حکم بدوی ممکن است مصالح موکلم را به خطر بیندازد و ترجیح می دهم از بیان جزئیات خودداری کنم.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

جزئیات سرویس مدارس درسال تحصیلی جدید/روند صعودی ایران در آمار اهدای عضو

تاریخ اعزام مشمولان اعزامی پایه خدمتی خرداد ۱۴۰۳ اعلام شد

سازمان وظیفه عمومی فراجا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: همه مشمولان دارای برگه آماده به خدمت به تاریخ خرداد ماه سال ۱۴۰۳ باید روز سه‌شنبه هفته جاری در محل و مراکز درج شده در برگه معرفی‌نامه مشمولان حضور یابند.

سازمان وظیفه عمومی فراجا در اطلاعیه ای اعلام کرد: کلیه مشمولانی که برگ آماده به خدمت به تاریخ خرداد ماه سال ۱۴۰۳دریافت کرده اند، باید با مراجعه به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰)، برگ معرفی نامه مشمولان به مراکز آموزش را دریافت و برابر اطلاعات مندرج درآن اقدام کنند.

این دسته از مشمولان باید روز سه شنبه یکم خرداد ماه سال ۱۴۰۳ درساعت، محل و مراکزی که در برگ معرفی نامه مشمولان اعلام شده، حضور یابند و به خدمت دوره ضرورت اعزام شوند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

جزئیات سرویس مدارس درسال تحصیلی جدید/روند صعودی ایران در آمار اهدای عضو

سامانه رصد و پایش اجرای قانون جوانی جمعیت تا یک ماه دیگر فعال می‌شود

دبیر ستاد ملی جمعیت گفت: سامانه رصد و پایش اجرای قانون جوانی جمعیت تا یک ماه دیگر در تمامی استان‌ها فعال می‌شود.

شکیبا محبی‌تبار در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: این سامانه به طور کامل طراحی شده و به صورت آزمایشی هم در ستاد از آن رونمایی شده است.

وی افزود: این سامانه در آزمون‌های انجام شده برای رفع ایرادات و اشکالات کاملاً راستی آزمایی شده‌است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

جزئیات سرویس مدارس درسال تحصیلی جدید/روند صعودی ایران در آمار اهدای عضو

عشایر با در دست داشتن پروانه تعلیف وارد لار شوند/ ورود آفرودسواران ممنوع

زمان ورود عشایر و دامداران به دشت لار نزدیک شده است( اواسط خرداد ماه) بر این اساس مصوب شده ورود این قشر به دشت لار با در دست داشتن مجوز تعلیف و کارت واکسیناسیون دام میسر است، همچنین از ورود دام مازاد به این پهنه جلوگیری خواهد شد.

دشت زیبای لار در شرقی‌ترین قسمت‌های شمیرانات تهران، در مرز مازندران و تهران و در دامنه قله دماوند جای گرفته است. از نظر تقسیمات کشوری، بخش شمالی و شمال شرقی دشت لار در بخش لاریجان شهرستان آمل در استان مازندران و بخش جنوبی و جنوب غربی آن در لواسانات شهرستان شمیران در استان تهران واقع شده است، لار از شمال به کوه‌های شهرستان نور مازندران، از شرق و شمال شرقی به کوه دماوند، از جنوب شرق به ایرا، شهرستان دماوند و پلور مازندران، از جنوب به روستای افجه، امامه، لواسان بزرگ و از غرب به خاتون بارگاه و گرمابدر منتهی می‌شود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

جزئیات سرویس مدارس درسال تحصیلی جدید/روند صعودی ایران در آمار اهدای عضو

تخصیص ۳۵ هزار میلیارد ریال سود به اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان

سود ۳۵هزارمیلیارد ریالی صندوق ذخیره فرهنگیان براساس مصوبه هیات امنای این صندوق در سال مالی منتهی به ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ به اعضا تخصیص داده می‌شود.

به گزارش صندوق ذخیره فرهنگیان، برای نخستین بار در طول فعالیت صندوق دخیره فرهنگیان، سود خالص صندوق در سال مالی منتهی به ۳۱شهریور ۱۴۰۲ مبلغ ۴۹ هزار و۸۸۰ میلیارد ریال بود که از این مبلغ، ۳۵هزارمیلیارد ریال به فرهنگیان عضو صندوق تخصیص داده می‌شود که نسبت به دوره مالی مشابه سال ۱۴۰۱ حدود ۱۲۰ درصد افزایش یافته است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

جزئیات سرویس مدارس درسال تحصیلی جدید/روند صعودی ایران در آمار اهدای عضو

قلیان سراها طبق قانون بسته شود/افزایش واحدهای تولیدی دخانیات از ۶ به ۳۸ درصد

دبیرکل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران گفت: قلیان سراها باید طبق قانون جامع کنترل دخانیات بسته شود ولی به دلیل سودآوری بالا درصورت مقابله، مخالفت‌ها زیاد است.

محمدرضا مسجدی در یک نشست خبری به مناسبت روز جهانی دخانیات (۳۱ اردیبهشت) افزود: استعمال دخانیات به عنوان یک محصول سوداگرانه در دنیا به اشکال مختلف رو به گسترش بوده و شعار امسال محافظت از نوجوانان و جوانان در برابر ترفندهای صنعت دخانیات است.

وی تصریح کرد: در سریال های خانگی و تلویزیونی به وفور مصرف دخانیات دیده می شود که الگوسازی نامطلوب است و تمام کسانی که در سطح کشور از جمله جامعه هنری ورزشی، نویسنده و شاعر در این زمینه دارای مسوولیت بیشتری هستند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

جزئیات سرویس مدارس درسال تحصیلی جدید/روند صعودی ایران در آمار اهدای عضو

جزئیات سرویس مدارس در سال تحصیلی جدید اعلام شد

سرویس مدارس برخلاف سال‌های گذشته امسال براساس یک آیین‌نامه جدید به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واگذار شده است و آموزش و پرورش تنها «نظارت» بر این حوزه را بر عهده دارد. در این راستا، انعقاد هرگونه قرارداد بین مدارس و مجموعه‌های تابعه با پیمانکاران ممنوع است.

امسال آیین‌نامه جدید «حمل‌ونقل دانش‌آموزی» مصوبه هیأت وزیران که توسط محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهوری ابلاغ شده است باید عملیاتی شود. بر این اساس، ثبت‌نام والدین برای دریافت خدمات سرویس مدرسه ‌از اول خرداد سال جاری آغاز می‌شود و والدین یک ماه برای ثبت درخواست خود فرصت دارند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

جزئیات سرویس مدارس درسال تحصیلی جدید/روند صعودی ایران در آمار اهدای عضو

ابلاغ بیش از ۵۰ بخشنامه و آیین‌نامه در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت

رئیس مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس و مسئول دبیرخانه قرارگاه جوانی جمعیت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ابلاغ بیش از ۵۰ دستورالعمل، بخشنامه و آیین‌نامه در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت خبر داد.

دکتر صابر جباری به مناسبت روز ملی جمعیت، گفت: قرارگاه جوانی جمعیت در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون ۲۲ نشست برگزار کرده است.

وی با بیان این که به منظور اصلاح و ابلاغ بیش از ۵۰ دستورالعمل، آیین نامه، بخشنامه ملی در معاونت های مختلف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هماهنگی و پیگیری های زیادی انجام شده است، افزود: گزاره های غلط و نادرستی در زمینه ازدواج، باروری و بارداری در شبکه بهداشت کشور از جمله رفع محدودیت بارداری در سن زیر ۱۸ و بالای ۳۵ سال و حرمت سقط جنین قبل از دمیده شدن روح، تبیین و اصلاح شده است.ادامه خبر را اینجا بخوانید .

جزئیات سرویس مدارس درسال تحصیلی جدید/روند صعودی ایران در آمار اهدای عضو

توقف عملیات احداث پتروشیمی میانکاله، نشان از پایبندی دولت به حقوق محیط‌زیست دارد

قوانین بالادستی محیط‌زیستی، نشاندهنده ضرورت احیا و حفاظت تالاب میانکاله و تکلیف دولت برای احیا و نگهداری آن وظیفه‌ای مستند به قانون است که دستور رییس‌جمهور در خصوص توقف عملیات احداث پتروشیمی میانکاله، نشان از عزم جدی دولت در خصوص پایبندی به قوانین و حقوق محیط‌زیستی است.

وضعیت مجهول اجرای طرح پرنده نگری در استان مازندران و شبه جزیره میانکاله سبب شده است تا شهروندان از عدم اجرای دستورات رییس جمهور به دستگاه های اجرایی بر ضرورت احیاء و حفاظت این تالاب نگران شوند موضوعی که نظر به حساسیت و اهمیت احیاء و توجه به این زیستگاه طبیعی که نقش بسزایی در اکوسیستم منطقه و ایران دارد جا داشت تا در سفر اخیر رییس جمهور به استان مازندران مورد توجه جدی قرار گیرد اما گویی همیشه موضوعاتی مهم تر از مسائل زیست محیطی مد نظر مسئولان خواهد بود؟! غفلتی که نشان می دهد در بررسی جایگاه واقعی تالاب میانکاله در زیست بوم کشور و منطقه آنگونه که باید دقت نظر نمی شود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

جزئیات سرویس مدارس درسال تحصیلی جدید/روند صعودی ایران در آمار اهدای عضو

تاکید رئیس کل دادگستری استان تهران بر تشکیل شناسنامه برای پرونده‌های مسن و معوق

رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به ضرورت تشکیل شناسنامه برای پرونده‌های مسن و معوق گفت: در این شناسنامه‌ها باید سن پرونده، آخرین وضعیت آن و علت ماندگاری مشخص شود.

علی القاصی مهر در نشست شورای قضایی استان تهران که در محل سازمان قضایی نیروهای مسلح برگزار شد، با تاکید بر اینکه ضرورت دارد همه بخش‌های دستگاه قضا در استان تهران از جمله دادگستری و سازمان‌های تابعه در جهت برآورده‌سازی انتظارات به حق مردم از عدلیه به‌طور ویژه و جهادی اهتمام داشته باشند، افزود: یکی از موضوعاتی که همواره بر آن تاکید شده است، روزآمدسازی و تعیین تکلیف پرونده‌های مسن و معوق است که هم به‌عنوان چالشی برای دستگاه قضا محسوب می‌شود و هم گلایه‌هایی را در میان مراجعان به‌وجود آورده است؛ در این رابطه تاکید می‌شود که برای پرونده‌های مسن و معوق در هر یک از شعب شناسنامه‌ تشکیل شود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

جزئیات سرویس مدارس درسال تحصیلی جدید/روند صعودی ایران در آمار اهدای عضو

امدادرسانی به بیش از ۵۸۰۰ نفر/ ۱۶ استان درگیر سیل و آبگرفتگی شد

رئیس سازمان امدادونجات هلال احمر با اشاره به وقوع سیل و آبگرفتگی در ۱۶ استان، از امدادرسانی به بیش از ۵۸۰۰ نفر، خبر داد

بابک محمودی‌ به تشریح خدمات ارائه شده در سیل و آبگرفتگی از ۲۴ تا ۳۰ اردیبهشت پرداخت و گفت: در این مدت زمان، ۱۶ استان (آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، اصفهان، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، زنجان، سمنان، فارس، قزوین، کهگیلویه و بوراحمد، گیلان و مازندران) نیاز به دریافت خدمات امدادی پیدا کردند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

جزئیات سرویس مدارس درسال تحصیلی جدید/روند صعودی ایران در آمار اهدای عضو

روند صعودی ایران در آمار اهدای عضو موارد مرگ مغزی در سال ۱۴۰۳

رئیس اداره پیوند و فراهم آوری اعضای پیوندی وزارت بهداشت با اشاره به جایگاه ایران در دنیا و حفظ روند صعودی آمار اهدا و پیوند اعضا از موارد مرگ مغزی در کشورمان، از روند صعودی در آمار اهدای عضو موارد مرگ مغزی در سال جاری خبر داد.

مراسم نبض دوباره زندگی به مناسبت گرامیداشت هفته ملی اهدای عضو، اهدای زندگی، با هدف تجلیل از خانواده های اهداکننده زندگی به همت مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌ها با همکاری سازمان بهشت زهرا (س) و دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی و ایران در سالن عطر یاس مجتمع عروجیان بهشت زهرا(س) برگزار شد.در این مراسم که با حضور دکتر ساناز دهقانی رئیس اداره پیوند و فراهم آوری اعضای پیوندی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، بیش از ۴۰۰ نفر از اعضای خانواده‌های اهداکننده حضور داشتند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

جزئیات سرویس مدارس درسال تحصیلی جدید/روند صعودی ایران در آمار اهدای عضو

تحریم مقامات و نهادهای سرکوبگر دانشجویان معترض آمریکا در مجلس مصوب شود

دبیر ستاد حقوق بشر و معاون امور بین الملل قوه قضاییه در نامه‌ای به رئیس مجلس شورای اسلامی، تدوین طرح قانونی با موضوع «تحریم مقامات و نهادهای دخیل در سرکوب جنبش دانشجویی معترض در آمریکا» را خواستار شد.

به گزارش معاونت امور بین الملل قوه قضاییه و ستاد حقوق بشر، کاظم غریب آبادی در نامه‌ای به محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به قانون ضد ایرانی موسوم به «مهسا امینی» در مجلس نمایندگان و سنای آمریکا در ادامه سیاست‌های خصمانه علیه ملت ایران و حمایت‌های همه جانبه این کشور از اغتشاشات ۱۴۰۱، خواستار تدوین طرح قانونی با موضوع «تحریم مقامات و نهادهای دخیل در سرکوب جنبش دانشجویی معترض در آمریکا» شد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

جزئیات سرویس مدارس درسال تحصیلی جدید/روند صعودی ایران در آمار اهدای عضو

دولت سیزدهم برای ترمیم هرم جمعیت چه کرد؟

یک دهه از ابلاغ سیاست های کلی جمعیت از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی می گذرد؛ سیاست‌هایی که تاکید دارد باید به جمعیت نه به عنوان تهدید بلکه به عنوان یک مولفه اثرگذار در اقتدار ملی نگریسته شود و برنامه‌ریزی‌های جامع برای رشد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور متناسب با آن صورت گیرد.

۳۰ اردیبهشت مصادف با روز ابلاغ سیاست‌های کلی جمعیت از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان روز ملی جمعیت در تقویم رسمی کشور به ثبت رسیده است؛ در ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی سیاست های کلی «جمعیّت» را که براساس بند یک اصل ۱۱۰ قانون اساسی و پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام تعیین شده است، ابلاغ کردند.ادامه گزارش را اینجا بخوانید.

جزئیات سرویس مدارس درسال تحصیلی جدید/روند صعودی ایران در آمار اهدای عضو

اگر قصد دنبال کردن اخبار گروه جامعه ایرنا به صورت کامل در حوزه‌هایی مانند محیط زیست، زنان و خانواده، رفاه و تأمین اجتماعی، حقوقی و قضایی، آموزش و پرورش، بهداشت و سلامت، هلال احمر، اورژانس، انتظامی و حوادث، بهزیستی، مسائل و آسیب‌ها و مدیریت بحران را دارید، پیشنهاد می‌کنیم هر روز سری به این سایت‌ https://www.irna.ir/service/society بزنید.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha