۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۶:۰۴
کد خبر: 85482382
T T
۱۱ نفر

برچسب‌ها

ادامه اعتراض کسبه میدان ارگ کرمان و تجمع مقابل شهرداری

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۶:۰۴
کد خبر: 85482382
ادامه اعتراض کسبه میدان ارگ کرمان و تجمع مقابل شهرداری
عکس نمایی از میدان ارگ کرمان را نشان می دهد

کرمان- ایرنا- شماری از کسبه میدان تاریخی شهر کرمان موسوم به ارگ امروز (یکشنبه) مقابل ساختمان شهرداری تجمع کردند تا در اعتراض به آنچه کیفیت و سرعت اجرای طرح بهسازی این میدان خواندند، از دغدغه‌های خود بگویند و خواستار چاره‌اندیشی سریع مدیریت شهری شوند.

به گزارش ایرنا، صبح امروز شماری از مغازه‌داران اطراف میدان ارگ کرمان با حمل یک بنر که روی آن نوشته شده بود" به داد کسبه میدان و بازار ارگ برسید، با تحمیل مالیات‌های افسارگسیخته و سررسید چک های اجناسی که شب عید فروخته نشده اند شهرداری با عملیات عمرانی میدان ارگ باعث ورشکسته شدن کسبه این محل خواهد شد و بازار را متروکه خواهد کرد" خطاب به استانداری و شهرداری می خواستند که وضعیت آنها رسیدگی شود.

شهرداری کرمان طرح پیاده راه سازی و سنگفرش میدان ارگ را با هدف بهسازی و زیباسازی شروع کرده است؛ سال گذشته در این مکان، میدان غذا نیز راه اندازی شده بود.

اما این تجمع درحالی بود که طی چندروز گذشته شهرداری در خبری اعلام کرد که محسن تویسرکانی شهردار در نشستی با کسبه میدان ارگ با آنان صحبت و دغدغه های این اصناف را بررسی کرده است.

ادامه اعتراض کسبه میدان ارگ کرمان و تجمع مقابل شهرداری
نمایی از زمان افتتاح میدان غذا در ارگ کرمان

در آن خبر از قول شهردار گفته شده بود: اگر لازم باشد از ظرفیت‌های استانی برای رفع دغدغه کسبه استفاده خواهیم کرد؛ محدوده میدان ارگ باید فاخر باشد همانطور که به لحاظ تاریخی این‌گونه بوده است.

تویسرکانی همچنین در آن نشست گفته بود که برای آبادانی کرمان باید همه وارد میدان شویم؛ شاید کسبه میدان در یک دوره گذار، آسیب ببینند، اما به طور قطع این طرح در بلندمدت به سود آنها خواهد بود.

وی اشاره کرده بود که تابلوهای کسبه میدان ارگ را ساماندهی و مغازه‌هایی که درِ نامناسب دارند، با هزینه شهرداری تعمیر و بهسازی شوند.

همچنین شهردار در آن نشست به‌صراحت گفته بود که سعی می‌کند طرح پیاده‌راه‌سازی میدان ارگ با کمترین ضربه و زیان به کسبه به پایان برسد.

اما این تجمع درست ۱۰ روز پس از این نشست درحالی برگزار شد که تجمع کنندگان می گویند عملیات عمرانی شهرداری تایکسال طول می کشد و کسبه که از قبل نیز با رکود بازار مواجه بودند، گرفتار تر می شوند.

تجمع کنندگان معتقدند کندی روند اجرای این پروژه، زیان اقتصادی آنان را تشدید کرده است؛ شماری از کسبه نیز خواهان تخفیف یا ارائه مشوق های جبرانی شده اند.

یکی از این کسبه معترض به خبرنگار ایرنا گفت: ما نیز مدافع ساماندهی و زیباسازی شهر هستیم، حتی کمک می کنیم؛ اما از شهرداری می خواهیم شبانه روز و با سرعت بیشتر کار کند تا ما اینقدر زیان نبینیم و اینطور نباشد که مثلا یک روز کار کنند و چندروز تعطیل باشد.

مسئولان شهرداری کرمان نیز البته قائل به گفت وگو و شنیدن مسائل کسبه هستند و در این زمینه نیز جلسه ای برگزار کرده اند و معتقدند کسبه نباید زیان ببینند آسیب های وارده احتمالی حداقل باشد.

خبرگزاری ایرنا در این زمینه به دنبال مصاحبه با طرفین برای بازگشایی ابعاد بیشتر موضوع است که طی روزهای آینده مطلبی را منتشر خواهد کرد.

اخبار مرتبط

  • دغدغه‌های ارگ کرمان

    دغدغه‌های ارگ کرمان

    کرمان- ایرنا- برنامه شهرداری کرمان برای پیاده‌راه‌سازی معبر اطراف میدان تاریخی توحید یا ارگ…

  • افتتاح میدان غذا در کرمان

    افتتاح میدان غذا در کرمان

    مراسم افتتاح میدان غذا؛ شامگاه چهارشنبه (۲۹ آذر ۱۴۰۲) همزمان با جشن شب یلدا در میدان تاریخی…

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha