بسیج اساتید به دنبال جهاد علمی و امیدآفرینی حرکت می‌کند

بیرجند - ایرنا - رئیس دانشگاه بیرجند گفت: بسیج اساتید به دنبال جهاد علمی، جهاد تبیین، امیدآفرینی و در نهایت به سمت و سوی نظام حکمرانی حرکت می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا احمد لامعی روز چهارشنبه در مراسم گرامیداشت روز ملی بسیج اساتید و سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران افزود: شهید چمران در آن زمان امید و عمل را در جامعه لبنان ایجاد کرد و آنچه امروز در مقاومت لبنان شاهد هستیم بدون شک مرهون و مدیون حمایت‌های نظام جمهوری است.

وی با بیان اینکه چمران نماد تقوا، عرفان، پارسایی و تخصص بود اظهار کرد: به فرمایش مقام معظم رهبری انتظار و امید از دانشگاه‌ها، تربیت نسلی انقلابی همتراز و همسو با شهید چمران است.

رئیس دانشگاه بیرجند تاکید کرد: جهان آینده از آن علم و فناوری است و معظم‌له، دولتمردان و حاکمیت به دانشگاه‌ها نگاه ‌ویژه‌ای دارند.

وی اضافه کرد: اگر در برهه‌ای از زمان برخی منابع از جمله نفت و گاز عامل ثروت یا محور قدرت کشورها محسوب می‌شد به تدریج جایگاه خود را از دست می‌دهد و کشورهایی که در حوزه علم و فناوری برنامه‌ریزی کنند جزو قدرتمندترین کشورها خواهند بود.

لامعی عنوان کرد: اگر جهان غرب به رهبری آمریکا توانسته حتی سبک زندگی جوامع را تغییر دهد در سایه علم و دانش بوده لذا امیدواریم اساتید انقلابی و بسیجی بتوانند زمینه ساز جریان فکری شهید چمران در بُعد تخصص‌گرایی و هم در عرصه علمی را طی کنند چون نیاز به آینده پژوهشی داریم.

مسئول بسیج اساتید خراسان ‌جنوبی هم با اشاره به شخصیت شهید استاد چمران اظهار کرد: این شهید به عنوان استاد تراز اسلامی امروز الگوی تمامی اساتید دانشگاه‌ها شده است.

سید جواد حسینی واشان افزود: بنا بر تاکید مقام معظم رهبری اساتید بسیجی مهمتر از آنچه در عرصه علمی و پژوهشی بر عهده دارند، نقش آنها در تربیت نیروی انسانی و کادر تراز انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: بدون شک تربیت، آموزش و پژوهش در کنار هم می‌توانند در موفقیت جبهه مقاومت و تمدن اسلامی اثرگذار باشند.

مسئول بسیج اساتید خراسان ‌جنوبی افزود: مقام معظم رهبری در پیام تبریک به مناسبت روز بسیج اساتید می فرمایند سایه مبارک استاد متعهد، متدین و مجاهد بر سر دانشگاه‌های کشور یکی از بزرگترین نعمت های الهی و نویددهنده سرافرازی و رستگاری آینده ملت ایران است.

وی بیان کرد: فعالیت استاد بسیجی تنها تعلیم نیست، پیشرفت علمی و نوآوری در ماهیت دانش و آمیختن آموزش با اخلاق و تربیت نفسانی و همت گماشتن به دوگانه‌های فراگیری علم و اجتهاد در تولید علم در زمره مسئولیت های استاد بسیجی است.

حسینی واشان تاکید کرد: نگاهی که معظم له به استاد بسیجی دارند بسیار حائز اهمیت است و اساتید باید در این مسیر حرکت کنند.

وی عنوان کرد: امروزه در شرایط بسیار حساسی قرار داریم بعد از حادثه جانسوز اردیبهشت امسال و شهادت شهدای خدمت، در چنین شرایطی حضور اساتید بسیجی در حوزه‌های مختلف از اهمیت چندبرابری برخوردار است و می‌تواند به ارتقای نظام حکمرانی کشور کمک کند.

مسئول بسیج اساتید خراسان ‌جنوبی با بیان اینکه تمام ارکان نظام این انتظار را از همه اساتید دانشگاهی دارند گفت: اساتید یکی از اثرگذارترین ارکان جامعه هستند و هنوز به عنوان یکی از گروه‌های مرجع مورد توافق همه اقشار جامعه قرار دارند.

وی افزود: حضور اقشار بسیجی در جامعه از اهمیت زیادی برخوردار است و امیدواریم اساتید با حضور در مجامع مختلف، مساجد، تکایا و محل‌های تجمع به حضور آگاهانه، پر شور و شعور کمک کنند تا انتخاباتی با مشارکت بسیار بالا در سطح و تراز ایران اسلامی داشته باشیم.

حسینی واشان اظهار کرد: در شرایط حساسی که کشور مسئول اجرایی رده نخست خود را در راه خدمت از دست داده و زمان ندارد بسیاری از مستکبران و کشورهای متجاوز قصد تجاوز داشته و برنامه‌های متعدد برای غرب آسیا دارند، حضور آگاهانه مردم در انتخابات اهمیت دارد.

وی عنوان کرد: انتخابات ایران مانند برخی کشورها یکی حرکت نمایشی نیست بلکه همواره در دیدگاه امامین انقلاب مورد تاکید ویژه بوده و معظم‌له همواره اولویت اول در انتخابات را مشارکت و سپس انتخاب اصلح می‌دانند.

مسئول بسیج اساتید خراسان ‌جنوبی تصریح کرد: حضور پرشور و پررنگ مردم در انتخابات می‌تواند به ارتقای نظام حکمرانی و جایگاه نظام در عرصه بین المللی کمک کند، در مراسم تشییع شهدای خدمت اینکه جمهوری اسلامی در عرصه بین المللی چه جایگاهی دارد را به رخ جهانیان کشیدیم.

وی افزود: زمانی‌که نفر اول اجرایی کشور در مسیر خدمت به شهادت رسید در بیش از یک سوم دنیا عزای عمومی اعلام شد که افتخاری برای جمهوری اسلامی ایران و ابراز و نمایش ضریب قدرت ما بود.

حسینی واشان تاکید کرد: امیدواریم مسئولانی که توان اجرایی دارند به خصوص افرادی که سکان اجرایی کشور را به‌زودی به دست خواهند گرفت بتوانند تغییر اساسی در ریل اقتصادی کشور ایجاد کرده و میزان رضایتمندی مردم در عرصه های اقتصادی را افزایش دهند.

وی گفت: مردم با حضور پرشور و آگاهانه در مراسم تشییع شهدای خدمت بار دیگر به نظام اسلامی اعتماد کردند و نشان دادند نظام را دوست دارند و این اعتماد باید توسط مسئولان خدوم نظام نیز پاسخ داده شود و مشکلات اقتصادی برطرف شود.

مراسم گرامیداشت سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران (۳۱ خرداد) و روز ملی بسیج اساتید امروز به صورت ویدئوکنفرانس با حضور ۳۱ هزار استاد بسیجی سراسر کشور در دانشگاه‌های اصلی کشور از جمله دانشگاه بیرجند برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha