۲۱ دی ۱۳۹۴، ۱۵:۴۱
کد خبر: 81916454
T T
۰ نفر
قاليباف: شهرداري تهران بايد از سازماني خدماتي به نهادي اجتماعي تبديل شود

تهران - ايرنا - شهردار تهران گفت: تبديل شهرداري از يك سازمان خدماتي به يك نهاد اجتماعي در 10 سال گذشته رويكرد اصلي و محوري مديريت شهري پايتخت بوده است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، محمدباقر قاليباف روز دوشنبه در همايش 'يك هزار مدير مدرسه آماده' كه در فرهنگسراي بهمن برگزار شد، افزود: در دوران تصدي بنده، مدرسه، مسجد، منزل و محله به عنوان مهم ترين سرمايه هاي اجتماعي مورد توجه ويژه قرار گرفته اند چرا كه معتقدم اداره شهر بايد از طريق اين نهادها انجام شود.
وي اظهار كرد: متاسفانه مدارس و معلمان ما به عنوان نهاد و افرادي موثر در تربيت جامعه در ابتدايي ترين موضوعات خود دچار چالش هستند و اين در حالي است كه آموزش و پرورش در سازماندهي و كارآمد كردن نظام در همه عرصه ها بيشترين تاثير را دارد.
شهردار تهران با اشاره به نقش مهم و موثر مشاركت مردم در عرصه هاي مختلف اظهار كرد: درست است كه ارتش و سپاه در جنگ تحميلي زحمات زيادي كشيدند و هيچكس نمي تواند نقش آنها را ناديده بگيرد اما حقيقت اين است كه بدون مردم كاري از دست اين دو سازمان برنمي آمد.
وي با بيان اينكه تبلور عيني سازماندهي مردم در آموزش و پرورش است، تصريح كرد: تربيت نيروي انساني مبناي اصلي پيشرفت كشور است و بر همين اساس بايد برنامه ريزي در اين حوزه با تمركز بر روي دو وزارتخانه آموزش و پرورش و آموزش عالي انجام شود.
قاليباف افزود: در اين زمينه توجه ويژه به آموزش و پرورش، به عنوان نهادي موثر در حوزه آموزش عالي و ديگر بخش هاي جامعه، بايد در دستور كار قرار داشته باشد.
شهردار تهران تصريح كرد: به همين دليل هر نامه اي كه با موضوع آموزش و پرورش به شهرداري تهران ارسال شود، بر اساس اين باور كه انسان محور پيشرفت جامعه است، به شكل ويژه مورد بررسي قرار مي گيرد.
قاليباف همچنين با اشاره به اجراي طرح مدرسه آماده و تاثير نهاد مدرسه بر ديگر افراد جامعه، گفت: تداوم كار از آغاز آن مهمتر است و بايد همه فعاليت ها با برنامه و ساماندهي شده و منسجم اجرايي و عملياتي شود.
وي در ادامه به امكانات و تجهيزات ستاد بحران شهر تهران اشاره كرد و افزود: شهرداري از ظرفيت خوبي در حوزه بلاياي طبيعي و پيشگيري از بروز خسارت ها برخوردار است اما هيچ يك از اينها جاي آموزش، سازمان دهي و ارتقاي سطح دانش، آگاهي و آمادگي مردم در زمان وقوع حادثه را نمي گيرد.
شهردار تهران با اشاره به اينكه توفيق خدمتگزاري به مردم در سه زلزله طبس، رودبار و بم را داشته، تاكيد كرد: زماني كه حادثه اي اتفاق مي افتد اقدامات اوليه بسيار اهميت دارد و حتي يك بيل، يك لامپ روشن و يا يك دستگاه جوش مي تواند جان بسياري از انسان ها را نجات دهد.
قاليباف با بيان اينكه در اين راستا آموزش امري حياتي است، افزود: امروز هر چه در قالب طرح مدرسه آماده براي سازمان دهي و آمادگي مردم در برابر حوادث طبيعي تلاش كنيم، در زمان وقوع حادثه شاهد آسيب و خسارات كمتري خواهيم بود.
شهردار تهران با اشاره به موقعيت شهر تهران و امكان وقوع حوادث طبيعي در اين شهر بر لزوم آموزش شهروندان تاكيد كرد.
به گزارش خبرنگار ايرنا، رونمايي از محصولات طرح مدرسه آماده و امضاي تفاهم نامه همكاري ميان شهرداري تهران و جمعيت هلال احمر از ديگر برنامه هاي اين همايش بود.
همايش يك هزار مدير مدرسه آماده با حضور محمد نجار، رييس سازمان مديريت بحران، سيداميرمحسن ضيائي رييس جمعيت هلال احمر و سيد مرتضي رئيسي رئيس سازمان نوسازي مدارس در فرهنگسراي بهمن برگزار شد.
تهرام/9350/1699/5132/ 1625
۰ نفر