۴ تیر ۱۳۹۵، ۱۸:۰۴
کد خبر: 82124934
T T
۰ نفر
خطیبان نماز جمعه سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم را محكوم كردند

استانها - ایرنا - خطیبان جمعه سراسر كشور اقدام رژیم آل خلیفه در سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم را توطئه و بهانه جویی رژیم ال سعود و وهابیت علیه مسلمانان دانستند و تاكید كردند این اقدام نابخردانه و جاهلانه، گامی در جهت سقوط حاكمان بحرین خواهد بود.

امامان جمعه همچنین با انتقاد از سكوت مجامع حقوق بشری درقبال جنایت های آل خلیفه علیه مردم مسلمان بحرین خاطرنشان كردند: سكوت سازمان های حقوق بشر در قبال جنایات صورت گرفته از سوی آل خلیفه با سركردگی استكبار و بویژه سلب تابعیت از یك عالم كه در آن كشور رشد و تعلیم یافته، از سوی افكار عمومی جهان محكوم است .
حجت الاسلام محمدنقی لطفی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر ایلام به سلب تابعیت رهبر دینی مردم مظلوم بحرین شیخ عیسی قاسم اشاره كرد و گفت : رژیم آل خلیفه بدلیل نوكری و وابستگی به آمریكا و حكام رژیم آل سعود بدیهی‌ترین اصول حقوق بشر را نسبت به مردم مظلوم بحرین رعایت نمی‌كند.
وی تاكید كرد:امام راحل و رهبر فرزانه انقلاب با درك دقیق از نظم سیاسی حاكم بر جهان همواره بر اساس منطق درست و دلایل عقلی و شواهد تاریخی تاكید داشتند سازمان ملل، شورای امنیت و سازمان حقوق بشر در دست ابرقدرت‌ها هستند و دنیا امروز گرفتار سازمان‌های دست ‌نشانده قدرت‌های بزرگ به ویژه آمریكا است.
وی به نقش دیپلماسی دلار به عنوان راهبرد همیشگی رژیم آل سعود و سكوت مجامع بین المللی در مقابل جنایت های این رژیم اشاره كرد و افزود: نهادهای بین‌المللی خود را به دلار فروخته و بازیچه دست این كشورها شده اند.
حجت الاسلام لطفی شورای امنیت سازمان ملل را دارای ساختاری غیرمنطقی و ناعادلانه دانست كه با سوء‌ استفاده از ساز و كار غلط آن، آمریكا و زورگویی‌هایش را در قالب واژه‌های شریف و الفاظ زیبا بر دنیا تحمیل می‌كند.
خطیب جمعه ایلام یكی از بارزترین حركات ظالمانه و غیرعادلانه این سازمان را حذف نام عربستان از فهرست نقض كنندگان حقوق بشر دانست و تاكید كرد: دبیركل سازمان ملل با صراحت اعلام می كند با تهدید عربستان نام این كشور را از این فهرست خارج كرده است.
وی یادآور شد: بر اساس گزارش‌های سازمان ملل رژیم آل سعود با بمباران وحشیانه و مكرر یمن به ویژه مناطق مسكونی، تاكنون هزاران نفر بیگناه از جمله صدها كودك را كشته و دستش به خون هزاران انسان بی گناه آلوده شده است.
آیت الله سید احمد میرعمادی نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد نیز با اشاره به اقدام رژیم آل خلیفه برای سلب تابعیت عالم عالیقدر بحرین ، گفت: این رژیم جنایتكار باید بداند اگر تغییر رویه ندهد، مردم مسلمان بحرین با حركت انقلابی، این رژیم را نابود خواهند كرد.
وی با بیان اینكه اگر در بحرین صدای مردم مظلوم و مسلمان را می شنوید، بخاطر حمایت های استكبار از رژیم آل خلیفه است، گفت: نفاق ریشه بدبختی های بشر بوده و استكبار با منافقین و متحجرین از این پدیده شوم حمایت می كنند.
آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مركزی و امام جمعه اراك با یادآوری سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم توسط دولت بحرین گفت : بحرین كشوری شیعی است كه هزاران هزار شیعه در آن زندگی می كنند.
وی ادامه داد: آل خلیفه با همدستی آل سعود به مدت پنج سال است كه جوانان، زنان و بچه های شیعه را به خاك خون می كشد و امسال نیز دستور سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم كه یكی از رهبران شیعه این كشور را صادر كرده است.
امام جمعه اراك گفت: شهادت شیخ نمر باقر النمر و فرزندان شیخ زكزاكی باعث عزت بیشتر آنان در بین مسلمانان شده و دشمن جنایت كار را رسوا كرده است.
آیت الله سید ابوالحسن مهدوی امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین، گفت: سازمان های دروغین مدعی حقوق بشر تحت فشار آمریكا و انگلیس در مقابل تضییع ابتدایی ترین حقوق یك فرد سكوت می كنند.
وی افزود: ملت ایران با مشاهده این بی عدالتی ها فریاد 'مرگ بر آمریكا' و 'مرگ بر انگلیس' سر می دهند.
خطیب جمعه قم نیز اقدام حكام بحرین در سلب تابعیت از شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان این كشور را اقدامی نابخردانه و جاهلانه دانست و گفت: حكومت بحرین با این حركت ناسنجیده گامی در جهت سرنگونی خود برداشته است.
حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی خاطرنشان كرد: مطابق میثاق نامه سازمان ملل متحد هیچ كس حق ندارد از مردم كشور خود، سلب تابیعت كند .
وی اظهار داشت: حكام بحرین با این اقدامات نمی توانند مانع مطالبات به حق مردم شوند، سلب تابعیت از شیخ عیسی قاسم باعث خشم بیشتر مرد بحرین و سایر كشورهای اسلامی و واكنش بزرگان و مراجع عظام تقلید شده است و باید این رژیم دست از این اقدامات بردارد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریزگفت: استمرار فشارهای بیش از حد به مردم بحرین سرآغاز انتفاضه خونینی خواهد شد كه نابودی رژیم سعودی و آل خلیفه را در پی خواهد داشت.
آیت الله محسن مجتهد شبستری در نماز جمعه این هفته تبریز با اشاره به سلب تابعیت رهبر شیعیان بحرین شیخ عیسی قاسم توسط آل خلیفه ، اظهاركرد: این امر طبق دستور پادشاه عربستان بوده است و به نظر می رسد آل‌خلیفه می‌خواهد داستان شیخ نمر را تكرار كند.
وی به واكنش‌های شدید شیعیان نسبت به این موضوع اشاره كرد و گفت كه همه فشارها به مردم بحرین با چراغ سبز آمریكا و رژیم آل‌سعود انجام می‌شود.
خطیب جمعه تبریز تصریح كرد: وقتی عربستان و آمریكا می‌بینند در تحولات میدانی در سوریه، عراق و یمن داعشی‌ها با شكست مواجه شده‌اند، می‌خواهند انتقام این شكست‌ها را از شیعیان بحرین بگیرند.
وی با محكوم كردن حركت آل‌خلیفه اعلام كرد: نه تنها شیعیان بحرین بلكه تمام مسلمان و آزادیخواهان جهان در مقابل این توطئه و جسارتی كه به رهبر شیعیان بحرین شده ایستاده اند و هرگز بی تفاوت و ساكت نخواهند بود.
نماینده ولی فقیه و امام جمعه كاشان با بیان اینكه جنایت اخیر رژیم آل خلیفه در سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین خشم ملت ها را برانگیخته است، گفت: مجامع بین المللی با رژیم ظالم بحرین قاطعانه برخورد كنند.
آیت الله عبدالنبی نمازی درخطبه های نمازجمعه این هفته كاشان، ظلم و ستم علیه مردم كشور بحرین را یادآور شد و تصریح كرد: رژیم آل خلیفه با تمام قدرت در مقابل انقلاب اسلامی آرام ملت بحرین ایستاده و مساجد، نمازجمعه و جماعات را تعطیل كرده و عده زیادی از زنان و مردان مبارز بحرینی را به زندان انداخته است.
آیت الله سیدكاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان به مساله بحرین و سلب تابعیت از رهبر روحانی این كشور اشاره كرد و گفت: اقدامات بر علیه این روحانی برجسته كه متولد و بزرگ شده بحرین است، تبعات سنگینی برای آنها به دنبال خواهد داشت.
آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل به موضوع سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم رهبر معنوی قیام شیعیان بحرین اشاره كرد و آن را اقدامی خلاف موازین بین المللی و اقدامی غیر انسانی دانست .
وی بیان كرد: لغو تابعیت شیخ عیسی قاسم با هدف ایجاد اختلاف بین شیعیان و اهل تسنن و شعله ور ساختن تنش در منطقه و در نهایت ایجاد حاشیه امن برای رژیم غاصب اسراییل صورت گرفته و كشورهای اسلامی نباید در برابر آن سكوت كنند.
وی سكوت سازمان های جهانی و برخی از كشورهای همسایه مسلمان در این زمینه را مورد انتقاد قرار داد و آن را قابل تامل دانست.
آیت الله زین العابدین قربانی نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت با اشاره به اقدام دولت بحرین در لغو تابعیت شیخ عیسی قاسم، این اقدام را تقبیح كرد و گفت : آل خلیفه بداند اگر این كار را بخواهند عملی كنند، مردم ساكت نخواهند نشست.
وی گفت كه رژیم ال خلیفه با عملی كردن این اقدام باید بساط حكومت خود از بحرین را برچیده ببیند.
حجت الاسلام والمسلمین عبدالكریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین
به عملكرد رژیم تحمیلی و اشغالگر غاصب بحرین اشاره كرد و یادآور شد: سابقه اشغالگری آنها از سابقه اشغالگران قدس نیز بیشتر و جنایت های آنان نیز شباهت زیادی به جنایت رژیم صهیونیستی دارد.
وی با اشاره به سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم توسط اشغالگران بحرینی، گفت: این عالم فرزانه در دل همه مسلمانان جهان جای دارد و همه شیفته آن عالم بزرگوار هستند اما رژیم مزدور بحرین امروز باعث سلب امنیت از مردم آن كشور شده است.
آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: جنایت آل خلیفه با هیچ كدام از قوانین حقوق بشری سازگاری ندارد و سكوت مجامع جهانی درقبال آنها مرگبار است.
وی افزود: جنایت های آل خلیفه در بحرین از جمله سركوب و زندانی كردن مردم، سلب تابعیت از علما و شكنجه آنان، ضد قوانین حقوق بشری و زبان از بیان آن ناتوان است.
وی با انتقاد از سكوت مجامع حقوق بشری درقبال جنایت های آل خلیفه علیه مردم مسلمان بحرین ادامه داد: سكوت سازمان های حقوق بشر در قبال جنایات صورت گرفته از سوی آل خلیفه با سركردگی آمریكا و انگلیس و بویژه سلب تابعیت از یك عالم كه در آن كشور رشد و تعلیم یافته مرگبار است.
صفایی بوشهری بیان كرد: آل خلیفه در صورت ادامه جنایات خود علیه مردم مظلوم بحرین باید در انتظار عواقب و واكنش های مردم سراسر جهان باشد.
حجت الاسلام و المسلمین سید محمد مهدی حسینی همدانی نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه كرج نیز به حركت های ضد اسلامی رژیم آل خلیفه در بحرین اشاره كرد و گفت: این كشور كوچك شیعه نشین بصورت پادشاهی اداره می شود كه پس از بیداری اسلامی حركتی آرام داشت اما آل خلیفه به همراه آل سعود این حركت را درهم كوبیدند و با یك روش تروریسم گونه علیه شیعیان اقدام كردند.
وی گفت: امروز می خواهند با روش رژیم صهیونیستی از همه حركت ها علیه مردم مظلوم بحرین دفاع كنند اما باید بدانند كه ایران اسلامی در تمام جهان حامی مظلومان است.
حجت الاسلام محمدعلی نكونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهركرد تاكید كرد: فشارهایی كه اكنون بر شیعیان در سراسر جهان رخ می دهد زیر سر استكبار است.
وی افزود: اكنون شیخ زاكزاكی رهبر شیعیان نیجریه در بدترین شرایط در زندانهای نیجریه نگهداری می شود و شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین نیز از سوی حاكمان دست نشانده آل سعود برای سلب تابیعت تحت فشار است.
وی تصریح كرد:آل سعود خائن خیال می كند با عربده كشی و دلارهای نفتی می تواند در برابر شیعیان قد علم كند در حالی كه این رژیم خائن باید بداند كه با مكتب تشیع و شیعیان نمی تواند روبه رو شود زیرا كه شیعه چراغ فروزان جهان اسلام است.
وی گفت: آنچه در این جهان ماندنی است راه و مكتب امیرالمومنین علی علیه السلام است كه همان مكتب اسلام ناب محمدی صلوات الله علیه است.
آیت الله سید احمد علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد با تاكید بر بصیرت ملت ایران و داشتن تشخیص و تحلیل درست از مسائل منطقه گفت : وقتی رزمندگان و مردم مسلمان عراق در فلوجه بر داعش پیروز شدند عربستان به بحرین پیغام داد تا شیعیان را تحت فشار بگذارد.
وی ادامه داد: در نتیجه این پیام بحرین شیخ عیسی قاسم را تحت فشار قرار داد و تابعیت او را سلب كرد.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تاكید كرد: جهان تشیع این رفتارها را فراموش نمی كند و با این فشارها در سنگر استكبارستیزی تزلزل ایجاد نمی شود.
آیت الله محمد رضا ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: اتفاقات بوجود آمده در بحرین و جسارت به علمای شیعه، توطئه و بهانه جویی عربستان و وهابیت علیه مسلمانان و شیعیان است.
وی افزود: عربستان كه در همه جا شكست خورده قصد دارد با تحریك دیگران و پول دادن به سازمان ملل در بحرین توطئه كند.
آیت الله ناصری افزود: وهابیت می خواهد با عناد و دشمنی علیه مسلمانان ،شیعیان و اهل بیت(ع)، شیعه ها را تحریك كرده و از آن سوء استفاده كند بنابر این باید كاملا هوشیار بود و در شبهای قدر برای نابودی و ریشه كنی این توطئه گران دعا كرد.
آیت الله سید محمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان با مجكوم كردن سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین توسط رژیم آل خلیفه گفت كه با این اقدام حكام بحرین خشم مردم برانگیخته شد.
شاهچراغی با اشاره به جنایات آل خلیفه به مردم و شیعیان بیان داشت: كار آل خلیفه در زمان حاضر به جایی رسیده كه تابعیت شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین را سلب و قصد بیرون كردن این شخصیت را از كشور دارد.
1596
۰ نفر