۲۴ مهر ۱۳۹۷، ۸:۰۰
کد خبر: 83067273
T T
۰ نفر
فضاي تمرين ورزش بانوان خراسان شمالي نامناسب است

بجنورد- ايرنا- رئيس گروه ورزش بانوان اداره كل ورزش و جوانان خراسان شمالي گفت: اينك بانوان ورزشكار استان در فضاهاي تمريني نامناسب ورزش مي كنند و اين قشر از جامعه با كمبود امكانات و تجهيزات ورزشي رو به رو هستند.

محبوبه مرحمتي روز سه شنبه در گفت و گو با ايرنا اظهار داشت: اين در حالي است كه حتي با وجود ظرفيت هاي فراوان در استان، امكانات و فضاي لازم براي برگزاري مسابقات را نيز نداريم.
وي گفت: خراسان شمالي استعدادهاي درخشان بالا و علاقه مندان بسياري را بويژه در بين بانوان دارد ولي اين كمبودها مانع از به فعليت رسيدن اين استعدادها مي شود.
وي يادآور شد: در حال حاضر رغبت و انگيزه بانوان به ورزش بسيار بهتر از سال هاي گذشته شده ولي فضاهاي موجود به هيچ وجه جوابگوي نياز نيست.
رئيس گروه ورزش بانوان اداره كل ورزش و جوانان خراسان شمالي افزود: حمايت هاي مسئولان ورزشي استان در حوزه بانوان بسيار خوب است ولي نيازمند حمايت هاي بيشتر هستيم تا برنامه ريزي بهتري را براي ارتقاي ورزش بانوان استان داشته باشيم.
وي افزود: در صورتي كه انسجام لازم و حمايت ها بيشتر صورت گيرد با توجه به شرايط خوب بانوان ورزشكار استان مي توان آينده خوبي را براي ورزش استان متصور بود.
مرحمتي بيان داشت: اين استان داراي بيش از 11 هزار بيمه شده ورزشي در حوزه بانوان است و در رشته هاي جودو، آليش، كوراش و سنگ نوردي نيز مدال هايي را در سطح آسيايي كسب كرده است.
وي گفت: خراسان شمالي در حال حاضر وضعيت خوبي در اين حوزه دارد و برنامه ها و دستورالعمل ها به خوبي در حال اجرا است.
رئيس گروه ورزش بانوان اداره كل ورزش و جوانان خراسان شمالي در ادامه از برگزاري 850 برنامه در حوزه بانوان در 6 ماهه اول امسال خبر داد و افزود: در هفته تربيت بدني و ورزش نيز بيش از 193 برنامه فقط در حوزه بانوان پيش بيني شده است.
وي از اجراي طرح پارك گام به عنوان يكي از طرح هاي در دست اجراي اين اداره كل ياد كرد كه به منظور تشويق بانوان به پياده روي و ورزش سالم اجرا مي شود و اظهار داشت: اپليكيشن اين طرح نيز طراحي شده كه همه بانوان مي توانند بر روي گوشي خود نصب كنند.
رئيس گروه ورزش بانوان اداره كل ورزش و جوانان خراسان شمالي افزود: اين اپليكيشن به صورت گام شمار است و به منظور تشويق بيشتر مردم در پايان هر فصل نيز به بانواني كه بيشترين وقت خود را صرف پياده روي كرده باشند هدايايي اهدا مي شود.
مرحمتي طرح نشاط و تندرستي را از ديگر طرح ها در حوزه ورزش بانوان دانست كه در بسياري از شهرستان ها در حال اجرا است و براساس آن ورزش به صورت خانواده محوري ترويج مي شود.
وي يادآور شد: اعضاي هر تيم در اين طرح متشكل از مادر، مادربزرگ، خاله، عمه، دخترخاله و دخترعمه ها مي شوند كه به صورت ايستگاهي حركات ورزشي از قبيل طناب زني، عبور از مانع و وزنه را انجام مي دهند.
رئيس گروه ورزش بانوان اداره كل ورزش و جوانان خراسان شمالي افزود: اين طرح تا كنون در شهرستان هاي شيروان، بجنورد، اسفراين، مانه و سملقان و جاجرم اجرا شده و تيم منتخب هر شهرستان نيز به مسابقات استاني و منطقه اي اعزام مي شود.
وي بيان داشت: طرح پيراميد يا دختران خورشيد نيز از ديگر طرح هاي ورزشي بانوان است كه شامل رساندن يك سري پيام هاي ورزشي در قالب اجراي حركات موزون با استفاده از موسيقي محلي و ملي مي شود.
وي افزود: اين طرح در استان با 9 تيم كه هر كدام شامل 50 دختر زير 15 سال مي شود اجرا شده و 27 مهر ماه نيز خراسان شمالي ميزبان مسابقات منطقه اي با حضور تيم هايي از خراسان رضوي، شمالي، جنوبي و سيستان و بلوچستان است كه با پيام دختر محجب كرمانج برگزار مي شود.
مرحمتي يادآور شد: طرح ساختار قامتي زنان و دختران روستايي نيز براي افزايش سلامت و تندرستي اين قشر با ورزش و اصلاح ناهنجاري هاي اسكلتي هفته آينده در استان آغاز مي شود.
رئيس گروه ورزش بانوان اداره كل ورزش و جوانان خراسان شمالي اظهار داشت: اين طرح در هر شهرستان به تعداد 4 روستا و در مجموع 32 روستا در كل استان كليد مي خورد و بانواني كه مشكلات قامتي دارند شناسايي و ورزش مناسب براي رفع مشكلات به آنها داده مي شود تا در آينده منجر به درد و ناراحتي نشود.
در خراسان شمالي 27 هزار ورزشكار سازمان يافته در 45 هيات ورزشي فعاليت دارند.
ط/ 6042