۲۵ تیر ۱۳۹۷، ۱۸:۲۲
کد خبر: 82972723
T T
۰ نفر
خروج آوج از محروميت نيازمند تخصيص اعتبارات ملي است

قزوين-ايرنا-نماينده مردم بويين زهرا و آوج در مجلس شوراي اسلامي گفت: براي خارج شدن آوج از محروميت بايد اعتبارات ويژه در نظر گرفته شود .

به گزارش ايرنا، روح الله بابايي صالح بعدازظهر دوشنبه در نشست شوراي اداري شهرستان آوج كه با حضور وزير تعاون،كار و رفاه اجتماعي، استاندار قزوين و جمعي از مديران دستگاه هاي اجرايي استان برگزار شد،افزود: اين شهرستان مانند يك طفل نوپا است كه براي به پاخواستن به حمايت ويژه نياز دارد.
وي همچنين گفت: از زحمات وزير تعاون در راستاي محروميت زدايي و نگاه ويژه به اين شهرستان قدرداني كرده و به عنوان يك وزير توانمند و شهروند قزويني از وي حمايت خواهيم كرد.
بابايي صالح افزود: خدمات دولت در 25 ماه گذشته براي گازرساني به اين شهرستان ستودني بوده به گونه اي كه تاكنون 114 ميليارد تومان براي گازرساني به 100 روستا از 114 روستا اختصاص يافته است.
اين نماينده مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: 70 درصد جمعيت اين شهرستان روستايي هستند و به حمايت ويژه نياز دارمد تا مشكلات اشتغال و معيشت شان حل شود.
وي با اشاره به طرح استيضاح وزير تعاون گفت: زيرسوال رفتن وزير بخشي به غرايض شخصي و بخشي به گستردگي وزارتخانه باز مي گردد چون چهار وزارتخانه در يك وزارتخانه جمع شده است ولي با همه اين اوصاف اكثر اعضاي كميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي از وزير تعاون حمايت مي كنند.
اين نماينده مجلس شوراي اسلامي در بخش ديگري از صحبت هاي خود گفت: براي وام هاي خوداشتغالي در اين منطقه محروم بايد بازنگري صورت گيرد چون دامداري صنعتي در اين منطقه وجود ندارد و عمده كار مردم كشاورزي و دامداري سنتي است.
وي گفت: اميدواريم وزارت تعاون از طرح هاي روستايي براي دام سبك نيز حمايت كند چون بسياري از روستاهاي اين منطقه به دليل بيكاري و وضعيت اقتصادي نامناسب از جمعيت خالي شده و به استان هاي تهران و البرز مهاجرت كرده اند.
بابايي صالح ادامه داد: استقرار شعبه تامين اجتماعي، اداره بهزيستي و اورژانس اجتماعي در آوج درخواست مردم از دولت است و بايد بانك ها با اعتبار ويژه و ملي براي تحول اشتغال در اين شهرستان نوپا اقدام كنند.
وي افزود: اگر مسئولان در داخل كشور اراده كنند در حل مشكلات وضعيت فعلي كه قطعا بدتر از جنگ تحميلي نيست موفق خواهند بود و در مقابل دشمن اين جنگ اقتصادي را درسايه وحدت و همدلي پيروزمندانه به پايان خواهند برد.
6101*3013