۳۰ مهر ۱۳۹۷، ۱۷:۴۲
کد خبر: 83074945
T T
۰ نفر
پليس بويين زهرا با خودروي حامل نخاله هاي ساختماني برخورد مي كند

قزوين - ايرنا - رييس اداره حفاظت محيط زيست بويين زهرا گفت: براساس مصوبات كارگروه مديريت شهرستان از اين پس پليس با خودروي حامل نخاله هاي ساختماني و نيز پسماندهاي كشاورزي و خانگي برخورد مي كند.

به گزارش روز دوشنبه ايرنا و به نقل از روابط عمومي اداره كل حفاظت محيط زيست استان قزوين، احمد زارعي در دومين جلسه كارگروه مديريت شهرستان تاكيد كرد: با توجه به آلودگي‌ ناشي از تخليه نخاله ‌هاي ساختماني در اطراف شهرها و جاده‌هاي بين شهري مقرر شد از اين پس نظارت بيشتري از سوي شهرداري و بخشداري‌ ها بر روي ساخت و سازها صورت گرفته و تاييديه و مجوز آنها بسته به ارايه فيش تحويل نخاله به سايت مربوطه در سگزآباد صورت پذيرد.
اين مسئول ادامه داد: براساس مصوبات اين جلسه پليس‌ راه از هرگونه تردد خودروهاي حامل نخاله‌ هاي ساختماني و ساير پسماندها در سطح راه ها كه بدون مجوز هستند جلوگيري كرده و نسبت به توقيف و معرفي آنها به مراجع قضايي با همكاري اداره محيط زيست اقدام ‌كند.
به گفته زارعي، مقرر شد از اين پس با توجه به ماده 10 آيين‌نامه اجرايي پسماند و تبصره ذيل آن، بخشداري‌ ها با همكاري اداره راهداري و با استفاده از توان شوراي فني استان و ظرفيت هاي موجود در سازمان ‌هاي غير دولتي مردم نهاد نسبت به پاكسازي راه هاي ارتباطي بويين زهرا و مشابه آن توسط شهرداري ها در محدوده شهرها ظرف يك ماه آينده اقدام به عمل آيد.
وي در ادامه به پسماندهاي كشاورزي اشاره و اضافه كرد: اداره جهاد كشاورزي شهرستان قرار شد گزارشي از وضعيت كمي و كيفي پسماند‌هاي كشاورزي (كودهاي دامي، سموم، پسماندهاي دامپزشكي، كشت نايلوني) و نحوه مديريت آن براساس ضوابط و روش هاي مديريت اجرايي پسماندهاي كشاورزي و طبق تكاليف مندرج در قانون مديريت پسماند و آيين نامه اجرايي آن ارايه كند.
اين مسئول در پايان افزود: با توجه به مسافت زياد و حجم بالاي پسماندهاي خانگي شهرهاي شال و دانسفهان در صورت لزوم ايستگاه موقت نگهداري پسماند به صورت مشترك با رعايت تمامي استانداردها و با تاييد اداره محيط زيست از سوي شهرداري ‌هاي ياد شده جهت نگاهداري موقت پسماندهاي خانگي، ايجاد شود.
9925/8054