۱۰ آذر ۱۳۹۷، ۱۸:۲۹
کد خبر: 83119133
T T
۰ نفر
بهزيستي پيگير آيين نامه هاي ابلاغي معلولان به ادارات باشد

قزوين - ايرنا - استاندار قزوين گفت: معلولان براي مطالبات بودجه اي سال آينده با نمايندگان خود در مجلس شوراي اسلامي ديدار و مكاتبه داشته و بهزيستي نيز پيگير آيين ‌نامه هاي ابلاغ نشده به دستگاه ‌هاي اجرايي در استان باشد.

به گزارش ايرنا، عبدالمحمد زاهدي عصر شنبه در ديدار با اعضاي كانون معلولين توانا افزود: تفاوت اساسي كانون معلولان با ساير انجمن هاي حمايتي در آن است كه برخي سمن ها تشكيل مي شوند تا با استفاده از ابزارهاي مختلف از معلولان حمايت كنند اما اين كانون به دنبال تغيير نگرش جامعه معلول است.
وي اضافه كرد: جامعه امروز بايد بپذيرد كه همانند تفاوت در نگرش‌ هاي سياسي، بين مردم عادي و معلولان نيز تفاوت وجود دارد و بر اساس همين تفاوت ‌ها، مطالبات شكل مي‌گيرد.
به گفته زاهدي، تفاوت بين معلولان و افراد عادي جامعه هرگز دليلي بر برتري اشخاص نيست و اتفاقا معلولان در سال هاي اخير ثابت كرده اند كه در حوزه فكري و جسمي بسيار توانمندتر هستند.
اين مقام عالي استان تاكيد كرد: ما معتقديم آمار معلولان در جامعه بيش از 10 درصد است و خيلي از كساني كه معلوليت جسمي، شنوايي و ذهني دارند، بنا به دلايل مختلف از عنوان شدن خود ممانعت مي‌كنند.
استاندار قزوين با بيان اينكه همه مسئولان جامعه و قواي سه گانه بايد به اهميت وضعيت معلولان در جامعه توجه كرده و همواره نيز پيگير امورات آنها باشند، تاكيد كرد: اداره كل بهزيستي استان نيز موظف است كه پيگير آيين نامه هاي ابلاغي در خصوص به كارگيري معلولان در دستگاه ها باشد و در صورتي كه اين كار انجام نشده، نسبت به انجام آن اقدام كنند.
زاهدي تصريح كرد: در بخش آموزش هاي كسب و كار و اشتغال همه بايد ياريگر جامعه معلول خود باشيم و در حوزه مشاغل صنفي، صنعتي و خانگي نيز به توانمندسازي آنان اقدام كنيم.
زاهدي اظهار داشت: كانون معلولان براي بودجه سال 98 جلساتي با نمايندگان مردم استان در مجلس شوراي اسلامي بايد برگزار كند تا با ارايه مطالبات خود، نمايندگان نيز بتوانند آن را در كميسيون اجتماعي مجلس پيگيري كنند.
استاندار قزوين در پايان يادآور شد: موفقيت جامعه ورزش معلول استان نيز بيانگر توانمندي آنان در اين عرصه است و اين مساله به حمايت هاي لازم احتياج دارد.
23 هزار معلول در استان قزوين وجود دارد.
9925/8054