۱۹ آذر ۱۳۹۷، ۱۹:۵۹
کد خبر: 83129921
T T
۰ نفر
سند علم و فناوري قزوين چشم انداز استان را تا سال 1424 مشخص كرده است

قزوين - ايرنا - نماينده كميته اجرايي هفته پژوهش با اشاره به تدوين سند علم و فناوري در قزوين گفت: اين سند چشم انداز استان را تا سال 1424 مشخص كرده است.

به گزارش ايرنا، سعيد دقيقي روز دوشنبه در جلسه دبيران ستاد هفته پژوهش كه در سالن مديريت بحران استانداري تشكيل شد، افزود: امروز هر كشوري را بخواهند در رديف توسعه يافتگي قرار دهند، بحث پژوهش و فناوري آن را مورد ارزيابي قرار مي دهند و خوشبختانه كشور ما نيز راه خود را با برنامه ريزي هاي مدون در اين زمينه آغاز كرده است.
وي اضافه كرد: اگرچه تاكنون نتوانسته ايم در توليد علم و فناوري گام هاي بلندي برداريم اما با ايجاد شركت هاي دانش بنيان و دستاوردهاي حاصل از آن، نقشه راه آينده خود را به نحو مناسبي ترسيم كرده ايم.
اين مسئول در ادامه به راه اندازي سامانه مديريت پژوهش در استان اشاره كرد و يادآور شد: خوشبختانه با اين اقدام هم طرح هاي در حال مطالعه و هم پژوهشگران عرصه آن مورد رصد دقيق قرار مي گيرند.
دقيقي با بيان اينكه فعالان عرصه پژوهش مي توانند در استان از طريق سايت پژوهش تحقيقات خود را براي تكميل مورد پيگيري قرار دهند، افزود: در راستاي برگزاري بزرگداشت هفته پژوهش نيز از مهر ماه سال جاري اقدامات مناسبي را در اين زمينه به عمل آورده ايم تا به نتايج قابل قبولي در پايان دست پيدا كنيم.
به گفته وي، سازمان برنامه و بودجه استان قزوين در يك سال گذشته 10 ميليارد ريال را به طرح هاي پژوهشي اختصاص داده است.
نماينده كميته اجرايي هفته پژوهش در پايان با اشاره به برپايي نمايشگاه هفته پژوهش از 25 تا 28 آذر ماه جاري در سالن ورزشي دانشگاه پيام نور واقع در مينودر، تاكيد كرد: در جشنواره ايده هاي برتر استان ضمن تجليل از 25 ايده شاخص، 22 نشست تخصصي و كارگاهي نيز برگزار مي شود.

**اصحاب رسانه واكسن درمان دردهاي اجتماعي و فرهنگي جامعه هستند
مسئول دبيرخانه كارگروه هفته پژوهش قزوين نيز در اين جلسه گفت: اصحاب رسانه واكسن درمان دردهاي اجتماعي و فرهنگي جامعه به لحاظ انتقال مسايل مختلف هستند.
كريم تفضلي تاكيد كرد: كميته علمي همه ساله و براساس شوراي سياستگذاري و رويه هاي موجود در خصوص پژوهشگران برنامه ريزي كرده و مصوبات آن نيز توسط كميته علمي تعيين مي شود.
وي ادامه داد: بر همين اساس امسال 2 شاخصه ارتقاي دانشگاهي و مسايل حقوقي در نظر گرفته شد و بررسي هاي لازم در بخش هاي مختلف از جمله سهميه هاي داده شده، دانشگاه هاي دولتي و غير دولتي، حوزه علميه، آموزش و پرورش و ساير مراكز تحقيقاتي و پژوهشي صورت گرفت.
8054