۲۶ تیر ۱۳۹۵، ۹:۱۲
کد خبر: 82150362
T T
۰ نفر
رشد اقتصادی چین در نیمه نخست امسال 6.7 درصد اعلام شد

پكن - ایرنا - رشد اقتصادی چین كه در سال گذشته میلادی به 6.7(شش ممیز7 درصد) یعنی پایین ترین رقم در 25 سال گذشته رسیده بود برای نیمه نخست سال 2016 میلادی معادل شش ممیز 7 درصد اعلام شد.

به گزارش ایرنا، اداره ملی آمار چین امروز شنبه در گزارشی اعلام كرد كه ارزش اقتصادی كشور در این مدت به پنج هزار و 80 میلیارد دلار رسیده است.
آنچه در این آمار جلب توجه می كند كاهش 2.1 درصدی صادرات چین در شش ماه اول امسال در مقایسه با دوره مشابه سال قبل با ارزش 956 میلیارد و 800 میلیون دلار است. واردات این كشور هم 4.7 درصد كمتر شده است.
آمار نشان می دهد كه میزان غله تولیدی چین در تابستان امسال 1.2 درصد در مقایسه با دوره مشابه یعنی یك میلیون و 620 هزار تن كاهش یافته و به 139 میلیون و 260 هزار تن رسیده است.
سرمایه گذاری چین در اموال غیرمنقول و سرمایه گذاری در دارایی های ثابت نیز به ترتیب در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته (نیم سال اول 2016 میلادی) 6 ممیز یك درصد و 9 درصد رشد كرده است.
داده ها حاكی است كه میزان خرده فروشی كالاها در این مدت نسبت به سال قبل 10.3 سه درصد بیشتر شده است.
رشد تولیدات صنعتی چین در ماه ژوئن امسال (خرداد - تیر) نیز 6.2 درصد بوده كه نسبت به ماه های آوریل و می (فروردین تا خرداد) كه شش درصد بود افزایش نشان می دهد.
«لی كچیانگ» نخست وزیر چین گفته است كه با توجه به ركود اقتصادی و كاهش تجارت خارجی، این كشور از این پس باید بر رشد تقاضای فزاینده داخلی و سیاست های كلان با ثبات كننده اقتصاد متمركز باشد.
وی در عین حال افزوده است كه رشد اقتصادی شش ممیز هفت درصدی چین مطلوب است و بسیاری از كارشناسان و كشورهای دیگر را متعجب كرده است.
وزارت منابع انسانی و تامین اجتماعی چین در آماری تاكید كرده كه در مناطق شهری در شش ماه اول سال 2016 میلادی هفت میلیون و 710 هزار فرصت شغلی ایجاد شده است.
آساق**231**1597