۴ آبان ۱۳۹۵، ۱۴:۲۱
کد خبر: 82280428
T T
۰ نفر

6 مجموعه فاخر و نفيس علوم حديثي در قم رونمايي شد

۴ آبان ۱۳۹۵، ۱۴:۲۱
کد خبر: 82280428
6 مجموعه فاخر و نفيس علوم حديثي در قم رونمايي شد

قم - ايرنا - 6 مجموعه فاخر و نفيس در زمينه علوم حديثي كه توسط موسسه دارالحديث منتشر شده، روز سه شنبه طي آييني در محل انتشارات دارالحديث در قم رونمايي شد.

به گزارش ايرنا، معاون فرهنگي هنري موسسه دارالحديث در حاشيه برگزاري اين آيين در جمع خبرنگاران، كتاب زندگي و بندگي را يكي از كتاب هاي رونمايي شده ذكر كرد و افزود: اين كتاب اثرري ارزشمند در جهت ترويج زندگي ديني و ارتباط با خدا و هم نوعان به شمار مي آيد كه به شكل زيبا و هنرمندانه اي طراحي و چاپ شده است.
حجت الاسلام محمد تقي سبحاني نيا، كتاب واقعه عاشورا در متون كهن را از ديگر كتاب هاي رونمايي شده برشمرد و گفت: اين اثر شامل 6 منبع و مقتل كهن در زمينه روايت گري واقعه عاشورا است.
وي هم چنين با بيان اين كه 2 كتاب تخصصي در زمينه علوم حديثي از سوي اين موسسه به زبان عربي انتشار يافته است، افزود: علاوه بر آنها، كتاب اوروج سرخ حاوي مجموعه اي از اشعار عاشورايي است كه اين مجموعه توسط استاد مجاهدي پدر شعر آييني كشور با دقت و تامل بسيار گردآوري شده و با توجه به همخواني و مطابقتي كه با تاريخ زندگي حضرت سيدالشهداء(ع) دارد، در جلوگيري از خرافه گرايي ها و انحراف در شعر آييني نقش موثري ايفا مي كند.
سبحاني نيا، مجموعه اي از اشعار معتبر كه با مضامين تاريخي و سيره امام حسين(ع) سازگاري دارد را ششمين كتاب عنوان كرد و افزود: اين كتاب نيز به نوعي مروج اشعار و معارف توحيدي است كه پدر شعر آييني كشور آنها را جمع آوري كرده و تحت كنترل و حمايت دارالحديث جهت بهره گيري جامعه هنري انتشار پيدا يافته است.
معاون فرهنگي دارالحديث با بيان اين كه اين موسسه چند اثر ديگر را نيز در دست رونمايي دارد و اين كار تا پيش از اربعين حسيني صورت خواهد گرفت، اضافه كرد: آداب و اخلاق ممقاني يكي از اين اثرهاست كه تلخيص و ترجمه سه اثر ارزشمند مرحوم آيت الله ممقاني(ره) تحت عنوان مرعاه الكمال به زبان عربي است كه كتاب هاي خوبي در ترويج سبك زندگي ديني است و در كنار كتاب زندگي و بندگي گام موثري در جهت ترويج و پاسداشت سبك زندگي اسلامي مي باشد.
وي نخستين كتاب مصور زندگي امام حسين(ع) از زمان ولادت تا شهادت به شكل كاملا گويا و مختصر را از ديگر كتاب هاي آماده براي رونمايي در آينده نزديك برشمرد و افزود: اين كتاب خروجي نرم افزار ثارالله با محتواي دانش نامه امام حسين(ع) و با مضمون تبيين سيره آن حضرت در قالب متون جذاب و شيرين ويژه گروه سني كودكان، نوجوان، بزرگسالان و متخصصان است.
سبحاني نيا در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اين كه موسسه دارالحديث در سال 1374 و با پيام رهبر معظم انقلاب تاسيس شد، افزود: نشر و توسعه معارف قرآن و حديث از مهمترين اهداف تاسيس اين موسسه محسوب مي شود كه تمام منشورها و كتاب هاي عمومي و تخصصي توليدي آن نيز در همين راستا بوده و بر ترويج معارف قرآن و حديث متناسب با نيازهاي روز جامعه تاكيد دارد.
7403 / 1175 خبرنگار: محسن آقاگلي ** انتشار دهنده: رضا عليمحمدي