۱۳ مهر ۱۳۹۶، ۱۸:۱۳
کد خبر: 82686353
T T
۰ نفر
وزارت امور خارجه از همه ظرفيت ‌ها براي فشار به دولت ميانمار استفاده كند

قم- ايرنا- آيت الله ناصر مكارم شيرازي از مراجع تقليد با اشاره به وضعيت مسلمانان روهينگيا، گفت: وزارت امور خارجه از همه ظرفيت ‌ها و مجاري بين ‌المللي در راستاي فشار بر دولت ميانمار استفاده نمايد.

به گزارش ايرنا به نقل از مركز خبر حوزه، وي روز پنجشنبه در ديدار ابراهيم رحيم‌ پور معاون آسيا و اقيانوسيه وزارت امور خارجه با اشاره به بازتاب وضعيت ناگوار مسلمانان ميانمار بر افكار عمومي كشور و توقع مراجع عظام و مردم از مسئولان دستگاه ديپلماسي، افزود: مساله مسلمانان روهينگيا تا بهبود شرايط بحراني و اسفبار آن‌ ها در دستور كار و مذاكره قرار داشته باشد.
ابراهيم رحيم ‌پور معاون آسيا و اقيانوسيه وزارت امور خارجه نيز در اين ديدار ضمن ارائه گزارشي از بحران ميانمار و وضعيت مسلمان روهينگيا و با اشاره به سابقه همزيستي مسالمت ‌آميز جوامع مسلمان و بودايي بر لزوم گفت ‌و گوي علماي طرفين تاكيد كرد و آن را عامل موثري در راستاي كاهش بحران و كنترل جريان‌ هاي از هر 2 طرف ارزيابي كرد.
بيش از 500 هزار مسلمان روهينگيا در 6 هفته گذشته از ميانمار گريخته ‌اند و اين آمار همچنان رو به افزايش است؛ نزديك به 10 هزار تن هم اكنون در منطقه مرزي ميانمار اسكان يافته‌ اند و در انتظار ورود به بنگلادش هستند.
خشونت‌ ها در ميانمار كه بنابر گزارش ‌ها از سوي ارتش و غيرنظاميان مسلح سازمان ‌دهي شده، به دنبال حمله مسلحانه گروهي از شبه نظاميان منتسب به اقليت روهينگيا به چند پايگاه پليس صورت گرفت.
گزارش ‌هاي متعدد نهادهاي حقوق بشري در هفته‌ هاي گذشته از قتل عام مسلمانان و به آتش كشيده شدن روستاهاي آن‌ ها در ميانمار حكايت دارد.
/2085/ 6133/ تنظيم كننده: سميه حيدري **انتشار- جعفرمسلمي