۲۸ آذر ۱۳۹۷، ۱۱:۵۸
کد خبر: 83140072
T T
۰ نفر
مسئولان براي رفع فقر و گراني در جامعه تلاش كنند

قم - ايرنا - آيت الله حسين نوري همداني از مراجع تقليد گفت: مسئولان بايد براي رفع فقر و گراني در جامعه اسلامي تلاش كنند تا جايي كه نتيجه اين اقدام ها در سفره هاي مردم قابل مشاهده باشد.

به گزارش ايرنا، وي روز چهارشنبه در جلسه درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم بيان كرد: بلايي بزرگتر از فقر در جامعه نيست و اسلام تمام تلاش خود را براي از بين بردن اين پديده شوم به كار بسته است.
وي با اشاره به اين كه جهل، ظلم و فقر در جامعه اسلامي جايگاهي ندارد، افزود: اسلام مي خواهد در جامعه فقر نباشد تا محيطي هماهنگ و متعالي براي رشد و شكوفايي انسان ها ايجاد شود.
اين مرجع تقليد ادامه داد: فقر؛ هويت، عقل و دين افراد را از بين مي برد و كسي كه فقير باشد در جامعه مورد توجه ديگران قرار نمي گيرد و نمي تواند استعدادهاي خود را نشان دهد.
آيت الله نوري همداني گفت: اسلام سعي مي كند كه فقر را از جامعه كم كند و جامعه اي را به وجود آورد كه مردم نزديك به هم باشند.
وي با اشاره به اين كه اشرافي گري در جامعه اسلامي جايگاهي ندارد، گفت: مسئولان نظام اسلامي بايد براي كمك به فقرا گام برداند و به گونه برنامه ريزي كنند كه فقر كم شود.
وي با بيان اين كه ما مدام به مسئولان توصيه مي كنيم كه فقر در جامعه ريشه كن و كار و توليد ايجاد شود، ادامه داد: مردم بايد ببينند كه فقر و گراني از بين رفته است و اين مساله تنها به گفتن مسئولان حل نمي شود و احتياج به تلاش فراوان دارد.
اين مرجع تقليد گفت: انسان فقير ميان اهل خانه و جامعه شرمنده است و به همين دليل اسلام با فقر مبارزه مي كند تا جامعه اي متوازن و متعادل به وجود آيد.
آيت الله نوري همداني افزود: مقابله با فقر از جمله آرمان هاي امام راحل(ره) در شكل گيري نظام اسلامي بود تا محيط زندگي مردم مترقي و با نشاط باشد.
7405/ 1175