۱۰ دی ۱۳۹۷، ۱۷:۵۹
کد خبر: 83154162
T T
۰ نفر
تنها با تقويت اقتصاد ملي مي توان به مواجهه با تحريم ها پرداخت

قم - ايرنا - جامعه مدرسين حوزه علميه قم در نامه اي به سران قوا درخصوص مشكلات كشور آورده است: در شرايط كنوني تنها با تقويت اقتصاد ملي مي‌توان به مواجهه‌ هوشمندانه و مقتدرانه با نظام تحريم‌ها پرداخت.

به گزارش ايرنا، در اين نامه كه شامگاه دوشنبه در پايگاه اطلاع رساني جامعه مدرسين منتشر شده آمده است: نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران به عنوان يكي از مردمي‌ترين حكومت‌هاي جهان توجه ويژه‌اي به معيشت مردم و تامين رفاه و عدالت اجتماعي دارد.
نامه ادامه يافته است: پيشرفت مادي مردم در كنار رشد فضيلت‌ها و معنويت‌ها از اهداف نظام اسلامي است و حاكميت جامعه اسلامي عميقا پيگير و ساعي در تحقق اين مهم مي‌باشد، نگاهي به دستاورد‌هاي عظيم انقلاب اسلامي نيز نشان مي‌دهد كه اين اهداف در برخي موارد تحقق صددرصدي داشته است و در برخي موارد نيز در آستانه تحقق است.
اين نامه حاكي است: در اين ميان برخي بي تدبيري‌ها در نحوه مديريت و سياست گذاري اجرايي، مشكلات عمده‌اي را براي اقتصاد و معيشت مردم ايجاد كرده است. افزايش روز افزون و افسار گسيخته قيمت‌ها و بي‌توجهي به امر نظارت و تصحيح عملكرد‌ها، كشور را در مقابل تحريم‌ها آسيب‌پذير كرده است. شكل‌گيري بازار‌‌سياه و خلاءهاي قانوني نيز براي متجاوزان به حقوق مردم فرصتي فراهم كرده است تا از اين ضعف‌ها سوء استفاده كرده و بر التهاب بازار بيافزايند. حقيقت آن است كه به موقع عمل نكردن و عدم باور به جنگ اقتصادي، فرصت‌ها و ظرفيت‌هاي بي شماري را سوزانده است.
نامه مي افزايد: جامعه مدرسين حوزه علميه قم ضمن بيان دغدغه‌ها و تاكيد بر لزوم حمايت از مردم، اين ولي نعمتان انقلاب اسلامي بيان مي‌دارد كه در شرايط پيچيده جنگ اقتصادي دشمن؛ مناسب است مجلس محترم با نظارت دقيق و موشكافانه بر قوانين، جهت تنظيم و تصحيح خلاء‌هاي قانوني اقدام كن و زمينه‌هاي ايجاد فساد و رانت را با تدوين قوانين پايدار از ميان بردارد.
اين نامه ادامه يافته است: قوه قضائيه پاسدار عدالت و چشم اميد مردم است، بايد سرپنجه‌هاي عدالت گريبان مفسدان اقتصادي را بگيرد و ضمن برخورد قاطع با آنها، روزنه‌هاي فساد در سيستم اقتصادي را شناسايي و مسدود كند. مبارزه با گران فروشي، احتكار و كم‌فروشي بخشي از فشار‌هاي مالي و معيشتي مردم را كاهش خواهد داد و زمينه‌هاي ثبات قيمت‌ها و رشد اقتصادي را فراهم خواهد كرد.
در ادامه اين نامه آمده است: دولتمردان و مديران اقتصادي بدانند نگاه به درون و توجه به ظرفيت‌هاي داخلي و در يك كلام همان‌گونه رهبر معظم انقلاب اسلامي حضرت آيت الله العظمي خامنه‌اي‌«مدظله العالي» باره‌ها فرموده‌اند: «توجه به اقتصاد مقاومتي تنها راه حل عبور از مشكلات اقتصادي است». بنابراين در توافقات بين‌المللي و عمل به دستورات بانكهاي جهاني، به وعده‌هاي موهوم دول اروپايي اميدوار نباشيد و با اصلاح عملكرد‌ها و استفاده ازمديران خلاق و انقلابي موانع پيشرفت كشور را برطرف و زمينه هاي تحقق عدالت اقتصادي را فراهم نماييد.
در اين نامه اضافه شده است: در شرايط كنوني تنها با تقويت اقتصاد ملي مي‌توان به مواجهه هوشمندانه و مقتدرانه با نظام تحريم‌ها پرداخت. پس تمام تلاش خود را بكار گيريد تا خروجي تمام تدابير و اقدام هاي دولتمردان در زندگي مردم منعكس و احساس شود و روح اميد را با عمل خود به جامعه تزريق كنيد و بدانيد تمام شان وجودي شما براي خدمت به مردم و مستضعفين است.
1175 /