۱۱ دی ۱۳۹۷، ۲۰:۰۴
کد خبر: 83155639
T T
۰ نفر
مشكلات كشور با وجود نيروهاي متخصص عاقل و متدين قابل حل است

قم–ايرنا– آيت الله عبدالله جوادي آملي ازمراجع عظام تقليد تاكيد كرد كه مشكلات كشور با وجود نيروهاي متخصصِ عميقِ عادلِ عاقلِ متدين در كشور قابل حل خواهد بود.

به گزارش ايرنا به نقل از مركز خبر حوزه، عصر سه شنبه در ديدار اعضاي هيات مديره انجمن راديوتراپي انكولوژي كشور افزود: شهدا اين كشور را طيب و طاهر كردند، اما متاسفانه شاهد مشكلاتي همچون اختلاس، حقوق هاي نجومي و بي مديريتي در كشور هستيم، تا اخلاق و دين در جامعه حاكم نشود، اين گونه مشكلات حل نخواهد شد.
وي اظهار كرد: مشكل اساسي كشور آن سرطان فكري است كه امروز با آن درگير هستيم؛ همه امكانات و منابع در اين مملكت وجود دارد با اين حال سرطان اختلاس، حقوق هاي نجومي و بي مديريتي، كشور را فلج مي كند و تا اين غده هاي بدخيم سرطاني حل نشود، ديگر مشكلات كشور در حوزه هاي مختلف از جمله حوزه بهداشت و درمان حل نخواهد شد.
آيت الله جوادي آملي افزود: عادل از عدل بالاتر است چون عدل وصف اوست، طبيب از طب بالاتر است چون طب وصف اوست، در مقابل اختلاسگر هم از اختلاس بدتر است مانند اين كه مار از سم بدتر است چون سم اثر اوست.
وي گفت: قرآن به ما مي گويد هرچه در دنيا است آينه است، اگر كسي به شناخت خود آينه اكتفا كند در حقيقت كور است، شخص بينا كسي است كه ببيند آينه چه كسي را نشان مي دهد و مفهوم حقيقي علم ديني همين است.
وي تاكيد كرد: نخبگان علمي خارج از كشور بايد به كشور بازگردند و در اين سرزمين تلاش و كوشش كنند و اداره كشور خود را به دست بگيرند، تا آن نيروي متخصصِ عميقِ عادلِ عاقلِ متدين در كشور نباشد اين مشكلات در كشور وجود خواهد داشت.
7406/ 6133/