۲۸ تیر ۱۳۹۷، ۱۳:۳۴
کد خبر: 82975653
T T
۰ نفر
1700 طرح گردشگري كشور در دست انجام است

خرم اباد - ايرنا - معاون رييس جمهوري و رئيس سازمان ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري گفت: در حال حاضر يكهزار و 700 طرح گردشگري كشور در حال انجام است و هدفگذاري براي ايجاد 2هزار اقامتگاه بوم‌گردي انجام گرفته است.

به گزارش ايرنا از سازمان ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري، علي اصغر مونسان روز پنجشنبه در ديدار با نماينده ولي‌فقيه در استان لرستان در محل بيت دفتر امام جمعه خرم اباد افزود: صنعت گردشگري امروز به عنوان سومين صنعت بزرگ دنيا شناخته شده و پيش بيني مي شود در آينده به صنعت اول در دنيا تبديل شود.
وي با اشاره به ظرفيت‌هاي گردشگري كشور اظهار داشت: جمهوري اسلامي تمام مختصات توسعه صنعت گردشگري را دارد كه اين صنعت مي‌تواند به توزيع عادلانه ثروت و ايجاد اشتغال منجر شود.
مونسان اضافه كرد: يكي از مزيت‌هاي گردشگري اين است كه حالت رقابتي ندارد و هر كشوري بنا بر ظرفيت‌هايي كه دارد مي‌تواند گردشگران خاص خود را جذب كند.
معاون رئيس جمهوري تصريح كرد: با توجه به طبيعت، تاريخ و جاذبه هاي گردشگري موجود، استان لرستان مي تواند به قطب گردشگري تبديل شود.
مونسان گفت: اقدامات و برنامه‌هاي خوبي در حوزه تبليغات گردشگري انجام شده است، رايزني با صداوسيما براي اختصاص بخشي از زمان اين رسانه ملي به معرفي جاذبه‌هاي گردشگري كشور يكي از اين اقدامات است، همچنين سايت «ويزيت‌ايران» نيز براي معرفي آثار و جاذبه‌هاي سراسر كشور راه‌اندازي شده است.
وي گفت: ثبت جهاني قلعه فلك ‌الافلاك در دستور كار سازمان ميراث فرهنگي براي سال 98 است، اما اجراي اين كار نيازمند همكاري همه دستگاه ها در استان است.
نماينده ولي‌فقيه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد نيز در اين ديدار گفت: امروز مهم‌ترين، بيشترين و بهترين منبع درآمد دولت‌ها و ملت‌ها از صنعت گردشگري است، چون اين صنعت منبع درآمدي ثابت و زوال‌ناپذير دارد.
آيت الله سيد احمد ميرعمادي تصريح كرد: گردشگري منجر به نشاط و پويايي در جامعه مي‌شود و از ركود و خستگي جلوگيري مي‌كند.
وي اضافه كرد: لرستان با توجه به جاذبه هاي تاريخي، طبيعي و گردشگري بايد به قطب گردشگري در كشور تبديل شود كه براي اين مهم نيازمند توجه، تبليغات و معرفي است.
ايت الله ميرعمادي افزود: اين استان در حوزه گردشگري مشكلات فراوان از جمله نبود زير ساخت هاي مورد نياز و حمل و نقل دارد.
وي قلعه فلك‌الافلاك يكي از آثار تاريخي مهم كشور است كه در استان لرستان قرار گرفته كه توقع داريم به اين اثر تاريخي گرانبها رسيدگي شود.
امام‌جمعه خرم‌آباد گفت: گردشگري مذهبي نيز با توجه به اينكه زيرساخت‌هاي لازم اين نوع گردشگري در كشور ما وجود دارد بايد بيش از پيش مورد توجه قرار گيرد.
وي با تقدير از سفر معاون رئيس جمهوري به استان لرستان و بازديد از جاذبه هاي تاريخي و طبيعي گفت: اميدواريم با نگاه ويژه شما گامهاي مثبتي در مسير توسعه گردشگري برداشته شود.
7269/6060