۲۶ آبان ۱۳۹۷، ۸:۴۸
کد خبر: 83101973
T T
۰ نفر

ناباروری در نیشابور بیشتر از میانگین كشوری است

۲۶ آبان ۱۳۹۷، ۸:۴۸
کد خبر: 83101973
ناباروری در نیشابور بیشتر از میانگین كشوری است

مشهد- ایرنا- رئیس دانشكده علوم ‌پزشكی نیشابور گفت: 18 درصد از زوجین در این شهرستان نابارور هستند كه این‌ میزان سه درصد از شاخصهای كشوری بالاتر است.

دكتر محسن عظیمی نژاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 30 درصد از زوجین نابارور به روش آی.وی.اف قابل درمان هستند.
وی در ادامه همچنین به ظرفیتهای درمان در سایر بخشها در نیشابور اشاره و بیان كرد: با ساخت ساختمان درمانگاه بیماریهای قلبی امكان بالن گذاری برای بیماران قلبی در این شهر ایجاد و یك دستگاه آنژیوگرافی به مبلغ 900 هزار یورو خریداری شد كه دقیقترین دستگاه آنژیو در شرق كشور است.
رئیس دانشكده علوم ‌پزشكی نیشابور ادامه داد: روند مهاجرت بیماران قلبی از نیشابور به سایر شهرها معكوس شده و روزانه بطور متوسط دو نفر برای آنژیوگرافی و چهار نفر برای آنژیوپلاستی مراجعه می كنند. با ادامه این روند شاهد حضور بیماران از كشورهای همسایه نیز خواهیم بود كه باعث پویایی اقتصاد نیشابور است.
وی گفت: در قالب 'طرح هزار نیشابوری' حدود چهار میلیارد ریال از سوی افراد نیكوكار برای اتاق جراحی عمل قلب باز جمع آوری شد. تكمیل این اتاق عمل 20 میلیارد ریال هزینه داشت.
عظیمی نژاد افزود: ظرف طی پنج سال اخیر افزون بر 80 میلیارد ریال از محل كمكهای مردمی برای هزینه در بخش بهداشت و درمان نیشابور جمع آوری شده است.
وی ادامه داد: 180 هزار نفر در شهرستانهای نیشابور و فیروزه تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند و مجوز برپایی چهار بیمارستان برای شهرستان نیشابور در زبرخان، عشق آباد، میان جلگه و سرولایت اخذ شده است.
رئیس دانشكده علوم ‌پزشكی نیشابور گفت: طی سفر اخیر وزیر بهداشت و درمان نیز 60 میلیارد ریال برای تهیه تجهیزات پزشكی بیمارستانهای این شهرستان اختصاص یافت. تاكنون 25 هزار مترمربع به فضای درمانی نیشابور اضافه شده و حدود 900 میلیارد ریال صرف ساخت بنا در این حوزه و هزینه های پزشكی شده است.
وی تصریح كرد: یكی از مشكلات اساسی بیمارستان 22 بهمن نیشابور قرار گرفتن بخش سی سی یو در مجاورت خیابان اصلی است كه مركز شهرستان 450 هزار نفری نیشابور در فاصله 127 كیلومتری غرب مشهد واقع شده است.
9869/1858