۹ آذر ۱۳۹۷، ۸:۵۳
کد خبر: 83117472
T T
۰ نفر

كمبودهاي دارويي در خراسان رضوي رفع شد

۹ آذر ۱۳۹۷، ۸:۵۳
کد خبر: 83117472
كمبودهاي دارويي در خراسان رضوي رفع شد

مشهد- ايرنا- معاون غذا و داروي دانشگاه علوم پزشكي مشهد گفت: كمبودهاي دارويي در مناطق زير پوشش اين دانشگاه در استان خراسان رضوي رفع شد.

دكتر عباس اخگري روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: هم اكنون وضعيت تامين داروهاي مورد نياز بيماران در استان خراسان رضوي مطلوب است و كمبودها و مشكلاتي كه در تابستان وجود داشت، حل شده است.
وي اظهار داشت: در ماههاي اخير داروي درمان سالك و يك داروي بيهوشي در خراسان رضوي با كمبود مواجه بود كه اكنون اين مشكل برطرف شده و در زمينه داروهاي بيهوشي مازاد هم داريم.
وي گفت: طبق تدابير انديشيده شده هم اكنون ذخيره دارويي مناطق زير پوشش دانشگاه علوم پزشكي مشهد تا پايان امسال فراهم است كه در صورت نياز قابل تجديد مي باشد.
اخگري افزود: كمبودهاي دارويي در اين استان درصد اندكي از داروها را شامل مي شود كه بيشتر مربوط به مكمل هاي دارويي، داروهاي خاص و داروهاي بيماران سرطاني است.
وي اظهار داشت: اين مكمل ها بيشتر از كشورهاي ديگر وارد مي شود و چون گران قيمت است تامين آنها در اولويت نمي باشد زيرا براي درمان بيماران ضروري نيستند.
وي با بيان اينكه بيشتر داروهاي خارجي بيماران سرطاني، مشابه ژنريك دارد، گفت: با توجه به اينكه داروهاي مشابه با همان اثرات و كيفيت تاييد شده در داروخانه هاي كشور موجود است، منطقي و به صرفه نيست كه از برندهاي خارجي و گران قيمت استفاده شود.
800 داروخانه در مناطق زير پوشش دانشگاه علوم پزشكي مشهد در خراسان رضوي داير است.
دانشگاه علوم پزشكي مشهد 80 درصد از جمعيت 6 ميليون و 400 هزار نفري خراسان رضوي را زير پوشش دارد.
ارائه خدمات بهداشتي و درماني به بقيه جمعيت خراسان رضوي بر عهده دانشگاهها و دانشكده هاي علوم پزشكي سبزوار، گناباد، تربت حيدريه، نيشابور و تربت جام است.
3027 / 6053