۲۳ آذر ۱۳۹۷، ۱۴:۰۲
کد خبر: 83134021
T T
۰ نفر
محاصره اقتصادی دشمن را باید به جریان استكبارستیزی تبدیل كرد

مشهد- ایرنا- امام جمعه مشهد گفت: دشمن از چند جهت قصد جنگ اقتصادی با نظام و كشور را دارد و از بعد اقتصادی سفره و معیشت مردم را هدف گرفته كه باید این محاصره اقتصادی را به یك جریان استكبارستیزی تبدیل كنیم.

آیت الله سیداحمد علم الهدی در نماز جمعه این هفته مشهد كه در حرم مطهر امام رضا (ع) برگزار شد، افزود: برخورد ما با این اقدام دشمنان، به تاسی از امام حسن عسكری (ع)، كه سالروز ولادت آن بزرگوار در هفته پیش رو است، باید این باشد كه نقشه دشمن را به خودش برگردانیم.
وی تاكید كرد: نباید در برابر این هجمه اقتصادی بی تفاوت باشیم و كم كم به مردم تفهیم كنیم كه راه علاج، تنها در وادادن و دست به دست دشمن دادن است.
امام جمعه مشهد گفت: نمی دانیم این روزها كه مساله گرانی دارد مردم را از پا درمی آورد مسئولان تا چه اندازه مراقب هستند. مرغ كیلویی 10 هزار تومان برای كسی كه حداقل حقوق را گرفته و می خواهد یك خانواده پنج نفره را اداره كند قابل تامین نیست.
علم الهدی افزود: آیا باید بی تفاوت بود و گرسنگی و تنگنای معیشتی مردم، فقرا و قشر آسیب پذیر را دید و هیچ تكانی نخورد؟
علم الهدی افزود: من حق دخالت در مسائل كشور را ندارم اما واقعا دستگاههای امنیتی و قضایی باید وارد عرصه شوند چون دیگر كار از اتحادیه ها و تعزیرات گذشته و كسی حریف این وضع نمی شود. یك شركتی را جریمه می كنند بلافاصله قیمت را دو برابر می كند و می گوید جریمه اش را می پردازم و سه برابر این جریمه را از شكم مردم در می آورد و وضع ما به اینجا كشیده است.
وی ادامه داد: برنامه ریزان نظام در مجلس، مجریان و مدیران اجرایی دولت نباید در برابر این قضیه ساكت باشند و تنها تماشا كنند تا دشمن بر ما مسلط شود، این شیوه امام عسكری نبود.
امام جمعه مشهد گفت: در عرصه های فرهنگی هم همین گونه است مثلا در مساله فضای مجازی از چند طرف دشمن ما را محاصره كرده و دارد سركوب می كند.
علم الهدی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند تلگرام تعطیل و فیلتر شود حالا اسمش این است كه تلگرام را فیلتر شده اما كنارش 2 جریان نرم افزاری به وجود آوردند تا باز همان تلگرام بر فضای مجازی كشور مسلط باشد.
وی ادامه داد: امروز فضای مجازی یك گردشگاه است و فضای زندگی برای مردم به خصوص نسل جوان است و ما نباید نسبت به آسیبها، آفات امنیتی، اقتصادی و فرهنگی اش بی تفاوت باشیم.
امام جمعه مشهد گفت: بنا شد شبكه های اجتماعی داخلی تقویت شود و این مساله را شورای فضای مجازی تصویب كرد و وزارت ارتباطات مسئول اجرای آن شد اما امروز متاسفانه امكانات شبكه های اجتماعی داخلی در مقابل امكانات شبكه های خارجی یعنی تلگرام و اینستاگرام، صفر و زیر صفر است.
علم الهدی افزود: در مقابل سه هزار سرور تلگرام، فقط 35 سرور بنا به قول معاون فضای مجازی دادستانی كل كشور، در اختیار شبكه های اجتماعی داخلی قرار دارد.
وی ادامه داد: پهنای باندی كه در این كشور به تلگرام داده شده 500 گیگابایت است در حالی كه پهنای باندی كه به شبكه های اجتماعی داخلی داده اند تنها 32 گیگابایت است كه با هم قابل مقایسه نیست.
امام جمعه مشهد گفت: وضعیت فضای مجازی كشور ما در شرایطی است كه گویی شما در این مملكت برای دشمن یك اتوبان چهاربانده باز كرده اید و در كنارش برای مدافعان داخلی هم یك جاده خاكی ساخته اید.
علم الهدی افزود: فضای مجازی دختران را بی عفت و جوانان را هرزه می كند و این همه فشار و خیانت امنیتی دارد بر ما وارد می شود اما آقایان و حتی نمایندگان مجلس در مقابل این قضیه ساكتند و تنها یكی دو نفر داد می زنند و از بس مورد حمله واقع می شوند صدایشان را خفه می كنند.
1922/5132