۱۲ دی ۱۳۹۷، ۲۰:۱۷
کد خبر: 83156951
T T
۰ نفر
واژگوني اتوبوس نبايد به بحران تبديل شود

مشهد- ايرنا- فرمانده نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران گفت: ناجا اجازه نمي دهد حوادثي چون حادثه دانشگاه علوم و تحقيقات و واژگوني اتوبوس به يك بحران تبديل شود.

به گزارش روز چهارشنبه پايگاه خبري پليس، سردار حسين اشتري طي جلسه اي در فرماندهي انتظامي استان خراسان رضوي افزود: دشمنان 40 سال است در حال موج سواري بر روي اينگونه حوادث هستند بايد موضوع كارشناسي شود و اگر كوتاهي از سوي دستگاهي صورت گرفته بايد پاسخگو باشند.
وي اظهار داشت: نيروي انتظامي همواره آمادگي لازم براي برخورد با هرگونه اخلال را داشته و دارد، هر چند دشمنان ما همواره به دنبال تزريق ناامني به كشور هستند.
فرمانده ناجا با اشاره به شرفيابي فرماندهان و معاونان ارشد ناجا خدمت رهبر معظم انقلاب طي چند روز گذشته، گفت: معظم له بر لزوم آمادگي هر چه بيشتر نيروي انتظامي براي انجام مأموريت ها تأكيد داشتند.
سردار اشتري با بيان اينكه دشمن به هر بهانه اي به دنبال برهم زدن امنيت و آرامش كشور است، افزود: 40 سال است دشمن برنامه هاي خود را در راستاي تغيير در ريل انقلاب گذاشته ولي با هوشياري مردم و به بركت خون شهدا و هدايت هاي مقام معظم رهبري هرگز نتوانسته به اهداف خود دست يابد.
سردار اشتري، استان خراسان رضوي را متفاوت تر از همه استانها دانست و اظهار داشت: در اين استان به دليل حجم عظيم تردد زائران، امنيت نبايد خدشه دار گردد، از سويي با توجه به اينكه يك استان مرزي است بايد مرزهاي آن نيز امن و تقويت شود.
فرمانده ناجا به فتنه هاي دشمن در سال هاي مختلف اشاره كرد و گفت: در سال 78 يك فتنه وجود داشت و در سال 88 فتنه ها عميق تر و در سال 96 اوج فتنه ها صورت گرفت، ولي نيروي انتظامي جلوتر از فتنه ها عمل كرد و موفق شد بسياري از توطئه ها را پيش دستانه نقش بر آب كند.

* ناجا اجازه نمي دهد به حريم و حقوق مردم تعدي شود
فرمانده ناجا در جمع كاركنان فرماندهي انتظامي خراسان رضوي نيز گفت: نيروي انتظامي هرگز اجازه نمي دهد در مرز، مركز شهرها و روستاها به حريم و حقوق مردم تعدي شود و تاكنون نيز با اقتدار و عالمانه با اين موضوعات برخورد مناسب داشته است.
سردار اشتري بر لزوم آمادگي در مقابل هر توطئه تاكيد كرد و افزود: آمادگي ما به شكست و مايوس شدن دشمن از ضربه به كشور منجر شده است، حضور پرشور مردم در راهپيمايي 22 بهمن امسال مي تواند مشتي بر ياوه گويي هاي آمريكا باشد.
وي ادامه داد: همه شاهديم دشمني كه براي كشور ما خط و نشان مي كشيد امروز با خفت و خواري و به صورت مخفيانه به منطقه سفر مي كند، هيچ ذلتي براي رئيس يك دولت بالاتر از اين نيست كه به طور كاملا مخفيانه و به نحوي كه هيچ مقام دولتي به استقبال او نرود، وارد يك كشور شود.
وي با بيان اينكه امروز برخي مشكلات اقتصادي در كشور وجود دارد و اين موضوع منجر به فشار به قشري از مردم شده است، افزود: مسئولان در تلاش هستند اينگونه مشكلات را برطرف كنند.

* جرايم فضاي مجازي 80 درصد رشد داشته است
براساس خبر ديگري از پايگاه خبري پليس، فرمانده ناجا امروز در حاشيه پنجمين دوره مراسم دانش آموختگي مرزباني و درياباني آموزشگاه علمي تخصصي ثامن الائمه (ع) نيروي انتظامي در مشهد، افزود: جرايم در فضاي مجازي نسبت به سال گذشته 80 درصد افزايش داشته است.
سردار اشتري گفت: طبق برنامه ريزي صورت گرفته تلاش مي كنيم تا پايان سال 98 همه شهرهاي بالاي 100 هزار نفر جمعيت، داراي پليس فتا باشند.
وي خاطرنشان كرد: هم اكنون در 146 شهرستان و مركز استان، پليس فتا فعاليت مي كند و اميدواريم با تامين اعتبار لازم از سوي دولت بتوانيم در ساير شهرها نيز پليس فتا را راه اندازي كنيم.
فرمانده ناجا در خصوص تجهيزات واگذار شده نيز گفت: برخي از تجهيزات در مرز توسط وزارت دفاع به نيروي انتظامي اختصاص داده شده است ولي بخش اعظمي از آن باقي مانده كه اميدواريم دولت و مجلس شوراي اسلامي اين تجهيزات را در اختيار وزارت دفاع قرار دهند تا اين وزارتخانه نيز تجهيزات را در اختيار نيروي انتظامي قرار دهد.
سردار اشتري افزود: جلسات متعدد در ستاد كل و وزارت دفاع برگزار شده است و اميدواريم هر چه سريعتر نسبت به تامين تجهيزات مورد نياز ناجا براي انجام بهتر ماموريت ها اقدام شود.
وي همچنين در پنجمين مراسم دانش آموختگي فراگيران آموزشگاه هاي علمي و تخصصي ثامن الائمه (ع) ناجا در مشهد اظهار كرد: اين ايام يادآور حضور مردم آگاه و با بصيرت در 9 دي ماه سال 88 است كه روز بصيرت و ولايت پذيري نام گذاري شده است.
وي افزود: همه شاهد بوديم، دشمنان با برنامه ريزي هاي از قبل طراحي شده در صدد بودند شيريني حضور پرشور مردم در انتخابات را با عنوان تقلب به كام آنها تلخ و ارزش هاي انقلاب را از مسير خود منحرف سازند.
سردار اشتري ادامه داد: با هوشياري و بصيرت به يادماندني اين ملت اعم از زنان، مردان، جوانان و سالخوردگان، دشمنان نتوانستند به اهداف شوم خود دست يابند و حماسه 9 دي در تاريخ ايران ماندگار شد.
فرمانده ناجا اين روز را روز ميثاق با ولايت و پاسداري از ارزش ها عنوان كرد و گفت: امروز افتخار ما و همه كاركنان ناجا اين است كه حافظ جان، مال و ناموس مردم هستيم و بايد با تلاشمان بتوانيم اين مهم را پاسداري كنيم.
سردار اشتري به حضور مرزبانان جمهوري اسلامي ايران در 8 هزار و 755 كيلومتر مرز آبي و خشكي اشاره كرد و افزود: كاركنان مرزباني با توسل به ائمه (ع) و ديدن آموزش هاي كافي در اين مرزها مستقر هستند و براي امنيت و حراست از مرزهاي كشور تلاش مي كنند.
وي، وجود امنيت و آرامش در كشور را مديون خون شهدا، هدايت هاي مقام معظم رهبري و آگاهي مردم دانست و اظهار داشت: همچنين مديون مرزبانان و جان بركفاني كه براي حفظ و حراست از مرزها تلاش مي كنند هستيم.
فرمانده نيروي انتظامي به محاصره برجك مرزباني توسط اشرار مسلح در سيستان و بلوچستان اشاره كرد و گفت: زماني كه اشرار به برجك مرزباني حمله كردند طبق آمار و اطلاعات موجود بيش از 27 نفر بودند در حالي كه تعداد نيروهاي ما چهار نفر بودند كه 2 نفر آنها به درجه رفيع شهادت نائل شدند و 2 نفر ديگر جانانه، مردانه و شجاعانه توانستند طوري عمل كنند كه اشرار متواري شوند.
وي، دليل موفقيت 2 نفر در مقابل بيش از 27 نفر را توكل به خدا و ديدن آموزش هاي لازم، آمادگي و اعتماد به نفس اين عزيزان دانست و افزود: هر جا با توكل به خدا ، اشراف اطلاعاتي، اقتدار، اعتقاد و پيروي از فرماندهان شجاع ظاهر شديم توانستيم موفق ، پرافتخار و سربلند و پيروز باشيم.
اجراي سناريوي حمله اشرار و دفاع مرزبانان در ميدان صبحگاه و مراسم رژه نيروهاي نظامي و انتظامي از ديگر برنامه هاي سفر فرمانده ناجا به مشهد بود.
7505/ 6053